• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Aangezien digitale camera's tegenwoordig gewoon aan het worden zijn heb ik volgend schooljaar een PDA nodig om toch nog een beetje de "nerd" te zijn.

Eigenlijk heb ik hem nodig om mijn profielwerkstuk op te maken, adressen, e-mails typen enz. Vooral om mee te tekstverwerken, dus heb ik ook een toetsenbord nodig. Ingebouwd of extern aan te sluiten.

Omdat ik nog allerlei CF kaarten heb liggen en ik m'n cardreader ook op m'n werk en bij vrienden/kennissen kan gebruiken moet ie CF kaarten kunnen slikken.

Verder is het belangrijk dat hij redelijk lang met z'n batterijen/accu doet. Ik ga vaak ook niet al te voorzichtig met mijn spullen om dus hij mag ook niet heel erg kwetsbaar zijn.

En natuurlijk niet al te duur, ik heb al die fancy dingen zoals kleurenscherm, mp3 en 64 MB RAM niet echt nodig. Hij hoeft ook niet supercompact te zijn.

Alle Sony, Handspring en Palm PDA's vallen af, die hebben geen CF.

HP en Qompaq lijken me een beetje te fancy en duur. Audiovox, Casio, Toshiba, Handera lijken me een betere keuze voor mijn doeleinden.

Ook de Sharp Zaurus SL-5500 lijkt op het eerste gezicht een goede keuze maar het schijnt dat CF kaarten eerst naar een ander bestandsysteem moeten worden omgzet, wat dus zou betekenen dat ik ze niet meer met m'n cardreader in Windows kan gebruiken.

In de pricewatch staan echter maar enkele PDA's vermeld. Dus welke PDA moet ik nemen? Waar kan ik hem kopen? Weet iemand een (goedkope, eventueel Duitse) webshop die de door mij genoemde merken verkoopt?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer een Toshiba Libretto op de kop te tikken.

Ohwja, nix moet! (titel) :P

Whatever.

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 21:58 schreef meendering het volgende:
Probeer een Toshiba Libretto op de kop te tikken.

Ohwja, nix moet! (titel) :P
Is idnerdaad wel een koel dingetje. Heb jij er nog een voor me? Het enige wat er een beetje op leek was dit: http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=020104&pb_item=91247

Ik MOET wel degelijk een PDA. >:)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pven
  • Niet online
Uit de FAQ:
Wat voor PDA moet ik nou nemen?
Je kan geen PDA aanwijzen als zijnde de beste. De een wil gewoon een simpele agenda/notitieblok/adresboek, de ander wil ermee bellen, mp3's op afspelen en in full color spelletjes doen.
Als je voor de aanschaf van een PDA staat; bedenk je dan wat je ermee denkt te willen gaan doen, en wat je budget is. De een geeft moeiteloos 1500,- uit aan een PDA, terwijl de ander 500,- al bijzonder veel vindt

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 23:54 schreef pven het volgende:
Uit de FAQ:
[..]
Ik heb toch duidelijk aangegeven wat ik er mee wil gaan doen, welke functies ie moet hebben en dat ik er niet teveel aan wil uitgeven.

Ik heb zelf ook al aangegeven in welke richting/modellen ik zoek, maar deze zijn moeilijk te vinden in NL. Ik vraag niet alleen om aanbevelingen, of modellen die ik misschien over het hoofd heb gezien maar ook om advies over waar te kopen, simpelweg omdat de pricewatch niet toereikend is.

Om nou meteen teksten uit de FAQ te gaan opdreunen vind ik een beetje overdreven.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 14 juli 2002 00:09 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Ik heb toch duidelijk aangegeven wat ik er mee wil gaan doen, welke functies ie moet hebben en dat ik er niet teveel aan wil uitgeven.

Ik heb zelf ook al aangegeven in welke richting/modellen ik zoek, maar deze zijn moeilijk te vinden in NL. Ik vraag niet alleen om aanbevelingen, of modellen die ik misschien over het hoofd heb gezien maar ook om advies over waar te kopen, simpelweg omdat de pricewatch niet toereikend is.

Om nou meteen teksten uit de FAQ te gaan opdreunen vind ik een beetje overdreven.
Alleen heb je nog geen budget gegeven. Da's toch wel belangrijkste.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• pven
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 00:09 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Tis al laat ... ;(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kmf
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 16:00

BaRF

bijna kerst

Op zondag 14 juli 2002 01:41 schreef athlonkmf het volgende:
http://brighthand.com/newsite/ppc/reviews/toshiba_e310.html
Die ziet er leuk uit :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 01:41 schreef athlonkmf het volgende:
http://brighthand.com/newsite/ppc/reviews/toshiba_e310.html
De eerste Toshiba zonder dual expansion slot = geen CF

Het moet echt wel onder de 500 euro blijven.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Haal je toch de wat oudere Ipaq 3760 of 3630, die kunnen wel CF slikken en zien er nog goed uit.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De HandEra 330 zou op zich wel wat voor jouw zijn. Hij is niet SUPERklein (palm iii formaat), maar heeft wel een CF slot, hoog resolutie scherm (fijn met textverwerken), compatible met Palm III accesoires (en daar zijn toetsenborden en zelfs PS/2 adapters voor te verkrijgen) en verder heeft ie ook nog een betere speaker dan andere Palms waardoor je hem als DTMF dialer e.d. kunt gebruiken.
Maarja dan moet je wel van PalmOS houden :) (doe ik wel O+ )

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 12:52 schreef Bigs het volgende:
De HandEra 330 zou op zich wel wat voor jouw zijn. Hij is niet SUPERklein (palm iii formaat), maar heeft wel een CF slot, hoog resolutie scherm (fijn met textverwerken), compatible met Palm III accesoires (en daar zijn toetsenborden en zelfs PS/2 adapters voor te verkrijgen) en verder heeft ie ook nog een betere speaker dan andere Palms waardoor je hem als DTMF dialer e.d. kunt gebruiken.
Maarja dan moet je wel van PalmOS houden :) (doe ik wel O+ )
Maar waar haal ik die vandaan? Creditcard heb ik niet en Handera heeft geen dealers in Nederland. :'(

• MrE
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op zaterdag 13 juli 2002 21:15 schreef Johnny64 het volgende:
1) heb ik volgend schooljaar een PDA nodig om toch nog een beetje de "nerd" te zijn.

2) Eigenlijk heb ik hem nodig om mijn profielwerkstuk op te maken, adressen, e-mails typen enz. Vooral om mee te tekstverwerken, dus heb ik ook een toetsenbord nodig. Ingebouwd of extern aan te sluiten.
1) Als je het daarvoor doet, geef mij dan het geld en ik kom af en toe langs om je nerd te noemen. Met andere woorden zo een ding moet je niet willen om de status, maar om het praktische (maar ik neem aan dat je deze zinsnede gebruikte om je stukje leuk in te leiden)

2) Koop liever een laptop, teksten maken op zo'n klein schermpje klinkt erg leuk, maar werkt in de praktijk niet prettig. Ik schat in dat als je het twee keer hebt gedaan je het spuug zat bent (ik zie op mijn werk niet anders). Ook de heisa van het aanelkaarkoppelen van oprolbare toetsenborden en kleine muisjes weegt niet op tegen het grotere gewicht van een laptop.

Goed, laptop is wat duurder, maar als ik zie wat een leuke compaq ipaq uiteindelijk kost (oprolbare toestenborden, uitbreidingsmodules e.d.) is het maar een kleine stap naar een laptop (kan je nog DVD's kijken in de trein ook b.v. ;) )

Nog beter, koop een 2e hands laptop en een handspring of palm ben je hetzelfde kwijt, maar kan je op je PDA je agenda bijhouden.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 14:13 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Maar waar haal ik die vandaan? Creditcard heb ik niet en Handera heeft geen dealers in Nederland. :'(
Hmm ik zie het inderdaad, dat is wel minder ja :( (uit Amerika halen is ook niet ideaal ivm andere adapters enzo)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Een huisgenoot van mij heeft zijn Handera 330 uit de VS geïmporteerd (gewoon bij HandEra zelf besteld). Werkt prima, ook geen gezeur met adaptors ofzo wat hierboven gesuggereerd is. Er zijn een paar Duitse webshops die hem hebben (die kan je vast wel met google vinden. Hint: handera 330 site:*.de).

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de Sharp Zaurus, maar ook die is helaas lastig te verkrijgen. Wel heb ik begrepen dat MediaMarkt in Duitsland hem heeft. Is wel een stuk duurder dan de Handera, en doet minder lang met zijn batterijen. Wel heeft hij natuurlijk een veel grotere stoerheidsfactor dan de handera 8-)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Maar 1 van de 3 Duitse sites die genoemd worden heeft hem en dat is: http://www.elsner-gmbh.de/ Die ziet er wel betrouwbaar uit en je kan gewoon aan de deur betalen via UPS.
Bestell-Nr: OR03079X
Beschreibung: HandEra 330, 8MB, CF_/SD-Card-S. B-Ware gebraucht oder Ruecklaeufer, neuwertig, keine Gebrauchsspuren, 1 Monat Gewaehrleistung, solange Vorrat reicht
Preis: 399,00 EUR
Ze hebben dus 330's die een maand gebruikt zijn met "B-ware"? Alleen staat er niet bij welke taal die zijn.
Bestell-Nr: OR03079E
Beschreibung: TRGpro Organizer 8MB, max. 1GB mit CF CompactFlash-Unit, Palm-OS, multilingual : deutsch, englisch, franzoesisch, inkl. Cradle m. RS232, Palm-Desktop, TRG CFBackup u. FlashPro, sonst wie Palm
Preis: 339,00 EUR
En ook nog TGPpro's, die zijn nog nieuw, hebben een lagere resolutie, en een langzamerere processor. Geen SD slot maar is wel in het Engels. En 60 euro goedkoper.

Alle usertjes op CNET (op een na) zijn ook heel erg positief http://computers.cnet.com/hardware/0-2709830-418-1526485.html?tag=st.co.2709830-404-1526485.urev.2709830-418-1526485

De batterijen van beide zijn AAA, dus als ik gewoon een setje GP's koop kan ik die in m'n Powerbank Smart opladen en ook in m'n auto (zodra ik die heb).

Nu nog een toetsenbord/PS/2 adapter.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Alle Sony, Handspring en Palm PDA's vallen af, die hebben geen CF
Heck, heb je je ooit wel eens bedacht waarvoor je die cf kaarten nodig hebt als je toch geen fancy stuff als mp3 film enzo wil?

Een palm heeft zoveel opslag niet nodig. Kijk eens naar een palm os pda. Zijn ook prima toetsenbordjes voor beschikbaar. Ik gebruik een palm vx met toetsenbord en dat werkt prima. Prima batterij levensduur. Niet zo duur als een ppc met toetsenbord.

Als je naar jou behoeften kijkt is een PPC niet nodig.

• Johnny

Johnny

Topicstarter
[quote]
[b]Op zondag 14 juli 2002 18:56 schreef
het volgende:[/b]

[..]

Heck, heb je je ooit wel eens bedacht waarvoor je die cf kaarten nodig hebt als je toch geen fancy stuff als mp3 film enzo wil?

Een palm heeft zoveel opslag niet nodig. Kijk eens naar een palm os pda. Zijn ook prima toetsenbordjes voor beschikbaar. Ik gebruik een palm vx met toetsenbord en dat werkt prima. Prima batterij levensduur. Niet zo duur als een ppc met toetsenbord.

het gaat niet om de hoeveelheid data maar om het feit dat ik al CF kaarten heb en op m'n werk, thuis en bij vrienden/kenissen overal kartlezers zijn.

Die Handera's hebben ook PalmOS. Dara kan gewon een Palm toetsenbord op. Wat loop jij nu over PPC?

Hoe typt zo'n toetsenbord, watvoor een heb je zo'n opvouwbare?

• kmf
  • Niet online

kmf

[quote]
[b]Op zondag 14 juli 2002 18:56 schreef
het volgende:[/b]

[..]

Mogelijkheid om CF-kaarten te gebruiken is natuurlijk ook handig als je een digicam heb dat CF_kaarten gebruikt. Dan kan je tenminste op een grotere schermpjes je foto's bekijken en uitwissen indien gewenst. Of een foto scherp is zie je op een 3cm schermpje van je camera echt niet zo goed hoor. Dat is #1 reden waarom ik een Ipaq heb.
#2 is dat je makkelijk kan upgraden naar een goed navigatiesysteem. Ik ga nog een GPS-ontvanger kopen voor 170 euro en icm de nieuwe Navigator software van TomTom heb ik een heel mooi Navigatiesysteem in m'n auto dat ook muziekclipjes kan draaien :P

• Bigs
  • Niet online
TomTom ondersteund op PalmOS ook gewoon GPS-devices hoor (er is er o.a. voor de m505 een)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Op zondag 14 juli 2002 20:56 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Hoe typt zo'n toetsenbord, watvoor een heb je zo'n opvouwbare?
Kheb de zelfde uitrusting.. :)

Zo'n toetsenbord typt echt zalliggg.. :) --> Kheb de officiele, die van Palm
Het is eigenlijk hetzelfde als een laptop/notebook toetsenbord, een beetje een lage indruk of hoe je dat ook noemt... maar het typt wel fijn en snel... ik heb zo'n opvouwbare.. ;)

Kopen dus.. ;)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Op zondag 14 juli 2002 21:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mogelijkheid om CF-kaarten te gebruiken is natuurlijk ook handig als je een digicam heb dat CF_kaarten gebruikt. Dan kan je tenminste op een grotere schermpjes je foto's bekijken en uitwissen indien gewenst. Of een foto scherp is zie je op een 3cm schermpje van je camera echt niet zo goed hoor. Dat is #1 reden waarom ik een Ipaq heb.
#2 is dat je makkelijk kan upgraden naar een goed navigatiesysteem. Ik ga nog een GPS-ontvanger kopen voor 170 euro en icm de nieuwe Navigator software van TomTom heb ik een heel mooi Navigatiesysteem in m'n auto dat ook muziekclipjes kan draaien :P
Dit zijn jou eisen, niet van Jonny. Voor wat jonny wil is een palm misschien ook een prima oplossing omdat een palm veel minder geheugen nodig heeft voor zijn programma's. Ik heb een palm vx met 8 mb!!! geheugen en daar kan ik ruimschoots mee toe. Ook met het opslaan van documenten. Heb dan een agenda, todolijst, adresboek, memo's, NS-reisplanner voor de trein, kan het NRC lezen, documentstogo voor het tekstverwerken, paar spelletjes (voor als ik me echt verveel) en nog wat andere aps. Precies wat ik nodig heb.

Mp3/divx en dat soort 'onzin' is een ander verhaal, dan wordt het ppc. De vraag is: waarvoor ga je die cf kaartjes gebruiken?? Ik gebruik zelf een PPK (palm portable keyboard) en dat werkt perfect. Opgevouwen zeer compact en typt als een normaal toetsenbord. Erg prettig.

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Hmm... ik zie net dat de Cassiopeia BE-300 "slechts" 280 euro is. Dat is bijna 100 euro goedkoper dan een Handera.

Hij is in Nederland verkijgbaar, heeft een CF & SD slot, kleurenscherm, 16 MB geheugen, speelt mp3's en films (ik heb het niet echt nodig, mar het zijn wel leuke features, en als ie nog goedkoper is ook?!).

Kortom, technisch superieur, goedkoper en beter verkrijgbaar.

Dan lijkt me een Casio toch een beter geschikte PDA. Volgens Casio is de doelgroep onder ander studenten:

En er is ook een toetsenbord voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.landware.com/gotype/CASIO/casio2.gif

Iemand ervaring met een Casio?

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
khad gehoord dat de processor niet zo geod was, kweet niet of je dat merkt enzo, maar ja.. hij was volgens mij ook getest op deze site
Maar das de 500 ... kweet niet of er veel verschil is.. moet je maar ff bekijken dan

Succes

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb een HP Jornada 565, bevalt me zeer goed maar is denk ik iets boven je budget, misschien dat je naar iets oudere casios kan kijken, die vallen vaak rond de 400 euro en heb je toch een leuk ding.

• Bigs
  • Niet online
Let wel op dat die Casio geen Pocket PC draait. Hij is wel gebaseerd op Windows CE, maar daarop draait Casio's eigen software (daarom is hij ook zo goedkoop, ze besparen de licentiekosten voor de PocketPC software).
Pagina: 1