IDE kabels 80 draads rounden veilig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik ide 80 draads kabels wil rounden is dit dan wel zo safe dat ik geen datacorruptie krijg :?

Kan ik de kabel dan het beste in paren van 10 snijden en dan uittrekken ?

Is de kans dat de kabel verkeerd 'scheurt' groot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 16:59

Scighera

swim-bike-run

Na drie kapotte ATA-100 kabels heb ik maar rounded gekocht...

http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=34343

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

er loopt nu ook een inkoopactie met o.a. zilveren rounded cables van 45 cm voor 7,50

[topic=547127]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gerust je gang gaan, bij mij draait alles nog net zo stabiel als voorheen.
het is wel aan te raden om de draden 2 aan 2 lost te snijden/trekken. scheelt je een hoop tijd en minder kans dat je het koperdraad van de bescherming af trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
ata133 kabels rounden? is dat geen ongelofelijk slecht plan? er zijn juist extra draadjes toegevoegd om te zorgens dat er minder overspraak is tussen de afzonderlijke signaaldraden, maar als je vervolgens alles bij elkaar gaat draaien dan wordt het een groot overspraak-feest.

Volgens mij is 80-aderige kabels rounden net zo verstandig als het strippen van de mantel van afgeschermde kabels. IDE-kabels zijn plat en men volstaat met afscherming direct tussen de draden (door middel van een extra draad) maar als je ze gaat dubbelvouwen moet je toch eigenlijk in de andere richtingen ook afscherming gaan aanbrengen?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Hmm.. Dit is toch wel al heel vaak voorbijgekomen?
Je kunt ze gerust rounden, maar het is inderdaad iets waarbij je goed moet oppassen..

Maar daar zijn topics genoeg over te vinden in CME..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.