Toon posts:

Dreamweaver frames&interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in dreamweaver 4.0 een interface gemaakt die rond de hele site gaat. Ik wil nu die interface (voornamelijk navigatie) altijd laten staan zodat het niet telkens opnieuw geladen hoeft te worden, dus heb ik gekozen voor frames. Het is dus (bij wijze van spreken) een groot vierkant met daarin een vierkant waar dan text komt te staan. Ik heb hem helemaal opge'sliced' in photosop maar krijg nu de interface niet goed doorlopend van het ene frame naar het andere. Kan iemand mij helpen? of is het niet mogelijk om dat te doen? moet ik dan zonder frames werken (maar dan ben ik bang voor lange laadtijden :S)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Als je zonder frames wilt werken, kun je gebruik maken van tabellen. Ik heb zelf een standaard tabel die per pagina verschilt (zoals de tekst). Ik weet niet hoe dat anders kan.

Voorbeeld.

LinkedIn WoT Cash Converter

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Volgens mij ligt het aan je topmargin en leftmargin van je pagina in de frame (dus niet de html van de framespagina). In HTML zou de code zijn:

<body topmargin=0 leftmargin=0>; waar dit precies in DW moet, weet ik niet.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

zet ook de borders van je frameset op nul (no borders).

ff op ctrl+j rammen en daar ook al je margins van je pagina`s in je frameset op nul zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Gorgi, volgens mij heb je gelijk en dat kan je ook 'gewoon visueel' instellen geloof ik in DW, tenminste ik denk dat ik dat heb gevonden, maar toch past hij niet :s thanx voor de inzet btw, ik heb eens naar die bedrijfssimulatie.nl gekeken, en die gebruiken volgens mij ook gebruik van frames toch? en daar heb je ook geen tussenruimte, misschien weet je hoe dat gedaan is? thanx

• gorgi_19

gorgi_19

Op zaterdag 13 juli 2002 21:06 schreef KabaYoshi het volgende:
Gorgi, volgens mij heb je gelijk en dat kan je ook 'gewoon visueel' instellen geloof ik in DW, tenminste ik denk dat ik dat heb gevonden, maar toch past hij niet :s thanx voor de inzet btw, ik heb eens naar die bedrijfssimulatie.nl gekeken, en die gebruiken volgens mij ook gebruik van frames toch? en daar heb je ook geen tussenruimte, misschien weet je hoe dat gedaan is? thanx
We hebben geen tussenruimte, maar we hebben ook geen gebruik gemaakt van frames, maar van een hele hoop tabellen. (Het kan wel in frames, alleen topmargin en leftmargin wordt anders geinterpreteerd door NS en IE). Ook hebben we de voorkant niet in een programma als dreamweaver of frontpage gemaakt; deze vernaggelde de hele layout en code; het geheel is daarom ontworpen in textpad.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand nog een oplossing weet. Voor nu ga ik het gewoon maken zonder frames, en zal ik eens kijken hoe groot de wachttijd is :+

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:09 schreef gorgi_19 het volgende:
...Ook hebben we de voorkant niet in een programma als dreamweaver of frontpage gemaakt; deze vernaggelde de hele layout en code; het geheel is daarom ontworpen in textpad.
dit is onzin,.. DW genereerd perfect framesets, je moet alleen weten wat je doet ;)

• gorgi_19

gorgi_19

Op zaterdag 13 juli 2002 21:39 schreef zkywalker het volgende:

[..]

dit is onzin,.. DW genereerd perfect framesets, je moet alleen weten wat je doet ;)
:? Heb het hier over WYSIWYG-editoren in het algemeen, beiden waren niet zo happy met mijn ASP-code

Verwijderd

ik heb het over Dreamweaver, daar is niks mis mee.
over asp gaat het hier niet, dus is niet relevant.

• gorgi_19

gorgi_19

Op zaterdag 13 juli 2002 21:45 schreef zkywalker het volgende:
ik heb het over Dreamweaver, daar is niks mis mee.
over asp gaat het hier niet, dus is niet relevant.
Dan moet je mij ook niet quoten en hier kritiek op geven; jouw opmerking is correct (DW is niets mis mee), maar heeft heeft geen enkele relatie met mijn quote.
Aangezien een van de hoofdredenen was dat DW niet met de asp op de pagina (bedoeld in de quote) om kan gaan.

Maar we gaan wel weer volledig offtopic nu, stel voor dat we het hierbij laten en kijken of we de topicstarten nog kunnen helpen.. :D

Verwijderd

offtopic:
wat heeft ASP dan met framesets te maken?

okee niet verder lullen,.. framesets bakken, veel succes!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kan iemand mij helpen? of is het niet mogelijk om dat te doen? moet ik dan zonder frames werken (maar dan ben ik bang voor lange laadtijden :S)
Browsers hebben zo'n leuk geintje tegenwoordig dat heet: CACHING :D

Verwijderd

Topicstarter
plz expand on that :?

• gorgi_19

gorgi_19

plz expand on that
:? erh....
Als je een website bezoekt, 'slaat de computer' deze op in een tijdelijke directory. Als je de website een volgende keer bezoekt, zal hij eerst contact maken met de website, kijken welke onderdelen hij nog op je computer heeft (de caching) en haalt de missende / veranderende gedeelten van de website op. Een plaatje van 200kb hoeft hij dus maar 1 keer op te halen, een volgende keer niet meer (staat immers al op je harde schijf)

Pagina: 1