Toon posts:

media player werkt niet op adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een getweakt alcatel modem en windows XP wat prima werkt.
alleen mijn media player maakt geen verbinding volgens de adsl helpdesk van Planet moest ik de vraag maar hier stellen want zelf wisten ze de oplossing niet.
Waarschijnlijk moet er een poort open gezet worden maar welke dat wisten ze niet.
heb al geprobeerd de firewall uit te zetten maar dit hielp niet.
Zodra ik verbinding maak met m'n isdn werkt de player prima. graag hulp

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op zaterdag 13 juli 2002 20:57 schreef spronsen het volgende:
volgens de adsl helpdesk van Planet moest ik de vraag maar hier stellen want zelf wisten ze de oplossing niet.
:X
Waarschijnlijk moet er een poort open gezet worden maar welke dat wisten ze niet.
heb al geprobeerd de firewall uit te zetten maar dit hielp niet.
Welke vuurmuur gebruik je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Hij gebruikt vuurmuur uit het modem, als je heb tweaked dan krijg je namenlijk een dikke firewall die alles blockt. Wat je moet doen is dus ff wat porten open zetten... maarwelke weet ik ook niet precies.

Werken andere dingen welk correct? Internet enz... :?

Geinig dat Planet je doorstuurt naar Gathering of Tweakers met de vragen, hehe :P

Verwijderd

Topicstarter
gebruik de vuurmuur van het alcatel modem, maar heb deze inmiddels uitgezet, maar ook dit helpt dus niet. verder werkt alles prima poorten open gezet voor server en webcam, alemaal geen probleem. maar even een achtergrond muziekje via de mediaplayer is er niet bij, of ik moet het via isdn doen maar daar had ik nou juist adsl voor.
Ik denk dat ik pas verder kom alsiemand weet welke poort de mediaplayer gebruikt. maar alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

De Windows Media Player praat met de Windows Media Server over TCP poort 1755 en/of UDP poort 1755. Deze poorten moeten zowel uitgaand als inkomend geopend worden. De Windows Media Data wordt verstuurd over UDP poort 1024-5000. Om live uitzendingen vanaf een Windows Media Encoder te doen dient TCP poort 7007 geopend te worden. Voor meer informatie over de configuratie van firewalls voor Windows Media, zie: http://www.microsoft.com/Windows/windowsmedia/en/serve/firewall.asp
bron : hier

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu helaas even geen tijd om het uit te voeren.
Maar dit ziet er zeer hoopvol uit.
alvast bedankt, ik laat nog even weten of het gelukt is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb poort 1755 open gezet met create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.155:1755 outside_addr=0.0.0.0:1755
|Dit heeft helaas geen effect.
Heb vervolgens defserver addr=10.0.0.155 ingevoerd.
Heb na wat leeswerk begrepen dat dan alle poorten open staan naar mijn PC. Ook nu werkt de media player niet, nog eeven verbinding gemaakt met isdn en direkt heb ik verbinding en muziek enz. dus volgens mij ligt het niet aan de player.
Nu snap ik er echt niets meer van, op m'n laptop met windows 98 doet de media player het prima via adsl.
Kan het met een firewal van xp te maken hebben? maar die zou dan ook met de isdn verbinding problemen moeten geven volgens mij.
Ik snap er niets meer van wie wel ?
Pagina: 1