Toon posts:

[CM] LCD case andere functie geven

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik nu bezig met m'n casemod. Hiervoor gebruik ik een oude case. Op de voorkant van deze case zit een LCD die eerst volgens mij de kloksnelheid aangaf (er stond 75 en er zat een P 75 in, dus ik denk dat het dat is :P), maar is het nu mogelijk om deze LCD een andere functie te geven zoals een temperatuurmeter ofzo?
Er zit een casebadge op van Time Computers, maar het precieze type weet ik niet.

Verwijderd

Weet je zeker dat het een LCD is en geen LED display zoals gebruikelijk ? Dat LED display zou je inderdaad goed kunnen gebruiken als temp. indicatie. Gewoon FF searchen/googlen naar een goede digitale thermometer schakeling en dan jouw display eraan prutsen. Het printje achter het display er wel afslopen, meestal worden de cijfers gewoon met jumpers samengesteld. Dat wil je nu dus niet meer hebben.

Verwijderd

Topicstarter
oeps, je hebt gelijk, is een LED |:( :+

kzal wel ff zoeken op google of ik iets kan vinden

edit: kheb het ff aan m'n vader gevraagd, en die zei dat jet toch een LCD was

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

een led display kan je niet gebruiken als temp indicatie omdat deze met jumpers moet worden aagestuurd.. jammer :)

of je zou op alle pinnen snoertjes moeten solderen die vervolgens naar een chip leiden die door een stukje software worden aangestuurd zodat de chip weet welke scakelingen er gedaan moeten wordne zodat de juiste waarde gegeven wordt, dat wordt moeilijk ben ik bang.. mischien iets mogelijk via de lpt poort ofzo... :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Je zou de 2 standen (normal en hoog) kunnen gebruiken icm een sensor om aan te geven dat de temperatuur LO of HI is...

En anders kun je in dat zelfde raampje/ruimte een echt display op kwijt die je wel kan aansturen via COM/LPT of sensoren die de werkelijke 'C temperatuur weergeven.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Geeft het licht in de vorm van cijfertjes? Dan kletst je vader uit z'n nek, en is het gewoon een LED-display.
Maar goed: over dit soort dingen hebben we het wel vaker gehad: kijkt u even in onze zoekmachine.?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.