[XP] USB muis werkt niet na reboot

Pagina: 1
Acties:

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Topicstarter
Ik heb elke keer het probleem dat mijn Logitech USB muis het na een reboot niet meer doet! Als ik em eruit haal en weer inplug dan werkt ie wel weer, maar ik heb geen zin om elke mijn muis te un-pluggen :(
Het is een Logitech USB Pilot Mouse, gewoon zo'n standard ding....zie mijn sig voor meer info. Heb de nieuwst BIOS officiel update al en heb SIS agp 1.09F geinstalleerd, geen 1.10 want daarmee ging mijn 3Dmark score een stuk omlaag :'(. Aan de SIS drivers ligt het ook niet want met 1.1 was het probleem erook, weet iemand hoe ik dit kan fixen?

--

Verwijderd

misschien is je ene usb poort brak :? Probeer eens een andere :)

• potatox
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 20:43 schreef ByMeSDy het volgende:
misschien is je ene usb poort brak :? Probeer eens een andere :)
Al gedaan, gewoon hetzelfde probleem.. :(

--

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En als je hem via PS/2 aansluit? Heb je dan alsnog hetzelfde probleem?

Ik had zoiets trouwens al eerder gelezen, wellicht kan je d'r met de search meer over dit zelfde probleem vinden.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Hierzo hetzelfde probleem gehad met een IBM Netvista PC. Aansluiten op de PS/2 poort verhelpt het probleem, maar wat de oorzaak precies is, geen idee.

Destijds laatste Logitech drivers (weet even niet precies meer het versienummer).

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 20:56 schreef Aikeleer het volgende:
En als je hem via PS/2 aansluit? Heb je dan alsnog hetzelfde probleem?

Ik had zoiets trouwens al eerder gelezen, wellicht kan je d'r met de search meer over dit zelfde probleem vinden.
goh, jij ook al :? :+

PS/2 verhelpt het probleem natuurlijk niet echt, maar er is geen reden het niet te doen omdat er geen usb hub in je muis zit ofzo, zoals in sommige toetsenborden :).
Dus dat moet dan maar.
Heb je niet zo'n convertortje, kost 1 euro in elke computerzaak :)

• NtT6
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem. Epox 4g4a+ moederboard met laatste bios, drivers etc, geeft hetzelfde probleem met Logitech OEM optische muis. In en uitpluggen en hij doet ut weer. En ik ga 'm niet in de PS/2 gooien, want dat kost een extra IRQ en ik game er veel mee(hoge refresh rate). Power management van USB poorten uitgezet en helpt geen moer. PS/2 kan ik niet uitzetten in mijn bios, dus dat is ook geen optie. En mijn keybord zit wel op de PS/2 poort. Andere poorten heb ik ook geprobeerd. Iemand enig idee? Trouwens, heeeeeeeeel soms doet ie het wel als ik opstart, maar ik heb niet kunnen ontdekken waar dat aan lag (is 2x gebeurd).

• NtT6
(kick)
iemand?

• NtT6
Ik heb het probleem bij mij opgelost. Ik had de front I/O USB aansluiting van mijn kast met de meegeleverde rechthoekige connector op mijn moederboard geplugd. De front USB poorten deden het niet, dus daar heb ik verder niet aan gedacht. Toen ik gisteren opnieuw de front I/O aansloot maar dit keer pin voor pin, werkte mijn front USB perfect. En wat bleek...Opeens doet mijn USB muis niet meer gek bij het opstarten!!! :P

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:04
Ik heb ook een dergelijk probleem met mijn USB muis. Als ik mijn systeem helemaal uitzet, dus ook de voeding via de schakelaar op de voeding, dan moet ik bij het opstarten de muis un- en inpluggen om hem te laten werken. Doe ik alleen een shutdown en blijft er spanning op mijn voeding staan dan werkt hij wel gewoon als ik het systeem boot. n.b. Ik heb een IBM model MO18B muis en een ga-7vaxp moederbord. :?
Pagina: 1