Ik heb m'n clients aan de hub hangen die van de freesco pc afkomt. Nu was ik bezig met een P133 waarvan Windows een beetje gek doet en als ik boot (nadat het win98 bootlogo verdwenen is) dan gaat de collision led incl de leds van de hub helemaal flippen
. Iemand een idee waar het aan ligt, ik heb al 3 nic's geprobeerd
.
Zo te zien probeert Win98 je NIC op fullduplex te zetten. Dat kan niet op een hub. Boot door in Windows, en bij de netwerkeigenschappen, properties van de netwerkadapter, speed op 10 of 100MBit half duplex zetten (10 of 100 hangt af van je NIC en/of HUB)
Forget your fears...
...and want to know more...
doet die pc ook vreemd als je je UTP stekkertje in een andere poort op je hub steekt? Heb je een andere hub of switch om mee te testen? Kabels al gewisseld? Kortom: wat heb je al gedaan (behalve NIC wisselen om niet paranoide te worden??)
<EDIT> Hmmm...post van Aetje hierboven klinkt niet verkeerd...doe dat eerst maar eens ja
</EDIT>
<EDIT> Hmmm...post van Aetje hierboven klinkt niet verkeerd...doe dat eerst maar eens ja
ach...in een volgend leven lach je er om!
lijkt me geen verkeerdeOp zaterdag 13 juli 2002 20:04 schreef Aetje het volgende:
Zo te zien probeert Win98 je NIC op fullduplex te zetten. Dat kan niet op een hub. Boot door in Windows, en bij de netwerkeigenschappen, properties van de netwerkadapter, speed op 10 of 100MBit half duplex zetten (10 of 100 hangt af van je NIC en/of HUB)
ik heb al geprobeerd:
- 3x nics, 3com ethernet 3 isa combo, 3com ethernet 3 isa utp, en een 3com 10/100 pci nogwattes.
- 2x utp kabel straight.
- meerdere poorten op de hub geprobeerd.
- windows 98 meerdere keren opnieuw geinstalleerd.
- met fdisk nieuwe partitie maken en formatteren.
- directe verbinding met utp kabel vanaf de server naar die client
Ja en dat is nog altijd geen antwoordOp zaterdag 13 juli 2002 20:16 schreef Fietschbel het volgende:
[..]
lijkt me geen verkeerde
ik heb al geprobeerd:
- 3x nics, 3com ethernet 3 isa combo, 3com ethernet 3 isa utp, en een 3com 10/100 pci nogwattes.
- 2x utp kabel straight.
- meerdere poorten op de hub geprobeerd.
- windows 98 meerdere keren opnieuw geinstalleerd.
- met fdisk nieuwe partitie maken en formatteren.
- directe verbinding met utp kabel vanaf de server naar die client
Staat hij op full duplex ja of nee ?
Hij mag dus zoals gezegd NIET op full.
ik weet het, ik ga het ff in dos proberen te veranderen met een progje wat ik aan het downen benOp zaterdag 13 juli 2002 20:18 schreef Predator het volgende:
[..]
Ja en dat is nog altijd geen antwoord
Staat hij op full duplex ja of nee ?
Hij mag dus zoals gezegd NIET op full.
Ander ISA slot?
Andere driver?
Mobo-drivers?
Je zou eens kunnen proberen linux vanaf CD te booten en te kijken of je hem dan wel aan de praat krijgt...
Als ie het dan wel doet ligt het aan winblows
Andere driver?
Mobo-drivers?
Je zou eens kunnen proberen linux vanaf CD te booten en te kijken of je hem dan wel aan de praat krijgt...
Als ie het dan wel doet ligt het aan winblows
Op zaterdag 13 juli 2002 20:22 schreef Predator het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon de driver instellingen in windows eens te proberen ?
Heb je die PC niet geaard of zo? Een potentiaalverschil kan ook storing op de NIC zetten... dat kan als activiteit/collision geinterpreteerd worden.
Forget your fears...
...and want to know more...
Als het goed is zit er op je netwerkkaart een galvanische scheiding en maakt het dus niet uit of er ik je computer een potentiaalverschil heerst.Op zaterdag 13 juli 2002 20:37 schreef Aetje het volgende:
Heb je die PC niet geaard of zo? Een potentiaalverschil kan ook storing op de NIC zetten... dat kan als activiteit/collision geinterpreteerd worden.
Pagina: 1