ompluggen speakers/koptelefoon -> crash

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Mensen, ik heb met een bepaalde PC hier thuis eigenlijk al vanaf het begin problemen. Er zit een Creative Soundblaster 1024 in (geloof ik). Het probleem is dat vaak (maar lang niet altijd) als ik de speakers omwissel voor de koptelefoon (of anders) de PC crasht. Helemaal vast, enkel harde reset helpt. Het gebeurd dus echt op het moment dat ik de plug erin doe. Normaal gesproken hoor je die dingen gewoom om te kunnen pluggen (hoewel het eigenlijk niet 'mag' toch?)

Maar heeft iemand een idee waarom het bij deze machine toch steeds mis gaat? Brakke geluidskaart misschien?

Ik weet het, het is vaag, maar misschien willen jullie je licht er even op laten schijnen :)

Verwijderd

denk toch brakke connector op de geluidskaart die een beetje sluiting maakt oid....

al een andere koptelefoon geprobeerd?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Zover ik weet gebeurd het met elke speaker of koptelefoon. Maar dus ook weer niet altijd. Dan zou je inderdaad wel kunnen denken aan een losse connector. Toch maar eens de garantie er bij gaan pakken dan :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

DSK

boeiend...

Ik had ook zoiets met mijn Live! 5.1 op mijn vorige computer. Nu heb ik de kaart in mijn nieuwe zitten en is er geen probleem meer... Kdenk dat het aan het type voeding ligt

Blog (Linux-related)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 17:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Normaal gesproken moet je gewoon om kunnen pluggen tenzij:

1. er een los contact is op de print van de kaart (Zoals al gezegd)
2. je last hebt van spanningsverschillen op de nul (massa of min)...

Even uitproberen:
Loopt de pc ook vast als je alleen de koptelefoon omprikt?
Ja: dan is het vrijwel zeker een los contact.
Nee: Alleen bij de speakers dus, dan zal het wel een spanningsverschil zijn. Goed opletten! je zou je soundcard daarmee kunnen slopen.

Alles kan stuk.