[XP] Mijn SB-live! tikt/kraakt niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Owkee, nu heb ik twee jaar lang hier topics gelezen over de meest afschuwelijke en irritante problemen die je maar kan hebben met een geluidskaart. Vele verwensingen aan het adres van Creative mogen lezen. Mensen die uit vertwijfeling maar een andere kaart hebben gekocht (die het vaak net zo slecht deed, dat verrekte Terratec ook!)

Vandaag heb ik XP geïnstalleerd op mijn pc met een creative soundblaster live!, van het eerste uur.

En wat denk je: Perfect geluid!!! :?

Ik hoef (net als onder 2k) niks in te stellen, alles automagisch.

Geen piepje of kraakje te bekennen :(

Wat doe ik fout? help me!!

Verwijderd

uhhh dis meer niveau HK lamp :D

ik heb er ook nog NOOIT last van gehad, en ik heb/had dé rampencombi die er was. via latency patch deed in de eerste 2 maanden wonderen voor de ide bug, maar geen tikkend geluid...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=288637/1/999]

>:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

:? :?

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 19:27 schreef JvS het volgende:
[topic=288637/1/999]

hij heeft juist géén probleem das et probleem.

kunnen we wel voor zorgen uhhh leme think. zit 220V op je line in. das 1 hele grote kraak endaarna nix meer :D

• Raymond
Op zaterdag 13 juli 2002 19:28 schreef neographikal het volgende:

[..]
kunnen we wel voor zorgen uhhh leme think. zit 220V op je line in. das 1 hele grote kraak endaarna nix meer :D
Dan gaat'ie stuk, da's niet de bedoeling.

Ik wil ook een krakende Live! Ik heb nog nooit een Live! horen kraken en ik ben razend nieuwsgierig naar hoe dat klinkt. Maar het zit er weer niet in voor mij :(

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 19:36 schreef Lampje het volgende:

[..]

Dan gaat'ie stuk, da's niet de bedoeling.

Ik wil ook een krakende Live! Ik heb nog nooit een Live! horen kraken en ik ben razend nieuwsgierig naar hoe dat klinkt. Maar het zit er weer niet in voor mij :(
dis juist dé oplossing als je em wilt laten kraken, al is het eenmalig ;)

maar probeer win2k met HELE oude SB drivers en HELE oude via 4-1 :P

• Raymond
Op zaterdag 13 juli 2002 19:37 schreef neographikal het volgende:

[..]
probeer win2k met HELE oude SB drivers en HELE oude via 4-1 :P
hmm, da gaat niet lukken. Ik heb net XP erop staan, ik heb geen zin nu weer w2k te installen (die overigens ook tadeloos werkt).
Ik gebruik gewoon de standaard XP drivers, ik houd niet van moeilijk doen.
En via drivers werken sowieso niet op mijn bx bordje.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 19:46 schreef Lampje het volgende:

[..]

hmm, da gaat niet lukken. Ik heb net XP erop staan, ik heb geen zin nu weer w2k te installen (die overigens ook tadeloos werkt).
Ik gebruik gewoon de standaard XP drivers, ik houd niet van moeilijk doen.
En via drivers werken sowieso niet op mijn bx bordje.
ja kijk een gouwe oude BX, ook nooit problemen mee gehad. 10x liever een BX dan die via rommel :)

install dan de oudste drivers die je kunt vinden van de SB :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Ik heb de nieuwste driver's + XP en een kt 333 chipset maar mijn geluid is aleen tijdens opstarten vals want dan speelen er 3 fille's door elkaar :D ( meestal maar 2 maar goed ) en de laatse tijd als ik winamp draai onder UT is me sound ook :'(

maar mijn echte prob is ik heb een DTT3500 setje maar als ik aleen die spif kabel gebruik van mijn SB 5.1 naar de versterker ( wat volgens de handleiding zou moeten ) krijg ik geen geluid en nu zit ik dus op die groene en zwarte kabel en hij gaat dus ook niet 5.1 in een film terwijl windvd zegt dat hij 5.1 is :( is dit een bekend probleem of is er iets kapot ??

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb dus met mijn KT7 en SB Audigy ook helemaal geen problemen..

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Bij mij werkt alles ook zoals het hoort, NOOIT problemen mee gehad, ik snap niet wat die andere mensen fout doen!

MSI K7TPRO
TB 700@900
640MB mem
XP Prof NL

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik wil nu ook weleens weten wat ik fout doe..alles loopt perfect :P
kan ik daar niet wat aan veranderen? :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

jemig... nou ben ik al een jaar bezig met research over hoe ik nou het beste kraakje en piepje voor mijn gabberrrrrhouse cd productie bij elkaar krijg en was er van overtuigd dat door middel van een live mijn problemen waren opgelost........tot dat ene Lampje een thread begint waarin hij doodleuk verteld dat het ook wel eens goed gaat :( Wat moet ik nu :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

ik had een sublieme SB Live!... tot ik A3D wilde en een Terratec DMX X-Fire 1024 kocht... en toen begon het gedonder :p

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op zaterdag 13 juli 2002 22:39 schreef OverSoft het volgende:
Bij mij werkt alles ook zoals het hoort, NOOIT problemen mee gehad, ik snap niet wat die andere mensen fout doen!

MSI K7TPRO
TB 700@900
640MB mem
XP Prof NL
Windows met NL taal, das pas fout :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Dat hier nu nog geen slotje op zit zeg :P

• -bolio-
  • Laatst online: 01:50

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op zaterdag 13 juli 2002 20:41 schreef RS_003 het volgende:
...

maar mijn echte prob is ik heb een DTT3500 setje maar als ik aleen die spif kabel gebruik van mijn SB 5.1 naar de versterker ( wat volgens de handleiding zou moeten ) krijg ik geen geluid en nu zit ik dus op die groene en zwarte kabel en hij gaat dus ook niet 5.1 in een film terwijl windvd zegt dat hij 5.1 is :( is dit een bekend probleem of is er iets kapot ??
Ik heb een DTT2500 op een SBLive 1024. Om hem digitaal te krijgen moest ik achter op de versterker een schakelaartje omzetten en in Windows bij de AudioHQ -> Mixer -> rood plusje boven master volume -> digital output aanvinken. Toen werkte het digitaal.

• Roberto
Op zondag 14 juli 2002 00:56 schreef -bolio- het volgende:

[..]

Ik heb een DTT2500 op een SBLive 1024. Om hem digitaal te krijgen moest ik achter op de versterker een schakelaartje omzetten en in Windows bij de AudioHQ -> Mixer -> rood plusje boven master volume -> digital output aanvinken. Toen werkte het digitaal.
mhzz bedankt het werkt :)

• Roberto
mmhzzz ff een dvd afgespeeld maar nog steeds geen DB 5.1 lampje wat gaat branden en in mussic mode is het stereo + de achterste speakers als ik ze vol open draai hoor je een zeer rochenlend geluid echt vervormd en kraakend ( gelukig zacht want in normal staan ze uit maar als ik ze open draai :( :'( )

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

deze onzin is afgelopen :)

RS_003: zet dat ding op movie mode oid. Zie ook die sticky, VEEL over te lezen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.