[OGM] Ogg video codec

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze schijnt ergens rond te zweven, maar ik kan em niet vinden :'(

Iemand een idee waar ik em kan halen :Y)

Verwijderd

[search=ogg]

komop...

en anders NIMO proberen. suc6 en zoeken mag

• Fairy
  • Niet online
nimo wil ik niet gebruiken, maar ik heb het ook over de VIDEO codec, niet de audio codec.

Verwijderd

dan install je alleen het ogg gedeelte van nimo.. kan ook zit er geloof ik wel in nl. suc6

Verwijderd

/me was er ook wel benieuwd naar...

• Fairy
  • Niet online
In nimo zit alleen de ogg AUDIO codec toch ??

Maar ik zoek de de video codec....

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

OGM, is geen video codec. Maar een container formaat. Net zoiets als avi dus. Voordelen boven avi zijn dat we er wel VBR geluid in kan, standaard ondersteuning voor ondertitles en hoofdstukken en dat CRC checks in zitten zodat het streamable en of op mode2 cd gebrand kan worden.
Ander handig voordeeltje is dat de overhead laag is dus weer een paar mb ruimte meer.

De ogg video codec zijn ze wel mee bezig en is op On2's VP3 gebaseerd en heet op het moment theora. Maar voordat je hier wat mee kan ben je wel een jaar verder.

Nuff Said

Verwijderd

dr stond 1 en ander aan directshow codecs van ogg op bovenstaande pagina en idd titelgenerators. ff daaro rondneuzen :)

• Fairy
  • Niet online
hmmm, qua audiocodecs van ogg in avi heb ik de keuze mode1 en mode1+ en 2 en 2+ en 3 en 3+.

Welke is dan het beste :? of wat zijn de verschillen :?

EDIT: Omg met ogg is alles zwaar out of sync. Doe ik iets verkeerds ? Gebruik virtualdub met divx5.02 pro en ogg

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja dan doe je zeker iets verkeerd. Ogm. is er om sync problemen te voorkomen. Misschien heb je de dvd verkeerd geript?

Ps. ogm videocodec? Dat bestaat helemaal niet. Ogm is inderdaad een container. Een container om vorbis af te spelen met video.
Wat ik doe als ik een ogm bestand heb gemaakt is het renamen naar avi. Het bestand blijft nu een ogm, maar je trickt windows erin te laten geloven dat het een avi is. Het resultaat is beeld en geluid. Zelfs met vobsub ondertitelingen!! Nu kun je hem in alle players openen, behalve "The Playa" en "DivxPlayer 2.0", maar die waren toch al niet zo goed. Gebruik PowerDVD.
Pagina: 1