Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Verwijderd
hoe groter de waterbak de te kouder blijft je koelwater.
(hoe groter de volume des te slomer stijgt de temperatuur)
enne nee je kan je slangen niet door je ijskast laten gaan.. Je ijskast is hier niet opgerekend.
Dat is het zelfde als een warme pan in de koelkast leggen.. ook heel slecht
enne nee je kan je slangen niet door je ijskast laten gaan.. Je ijskast is hier niet opgerekend.
het maakt me niet zoveel uit dat het niet goed is voor de ijskast, gaat me er meer om of et slim is... ik bedoel, als het warm is buiten en je komt met je liter melk aanzetten, dan is die ook warmer dan de temp. in de koelkast.
dus dat maakt naar mijn mening weinig uit.
punt is, kan je het water op ongeveer 10 graden houden in een koelkast?
en indien dat water 10 graden is, wordt je processor dan ook iets van 15 of 220 graden?
of werkt dat toch niet zo?
dus dat maakt naar mijn mening weinig uit.
punt is, kan je het water op ongeveer 10 graden houden in een koelkast?
en indien dat water 10 graden is, wordt je processor dan ook iets van 15 of 220 graden?
of werkt dat toch niet zo?
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Dit heeft pas zin als je een resevoir van 100liter heb. Het is echt onzin om te zeggen bij bv de temperatuur van je cpu lager is als je een resevoir gebruikt van 2l ipv 1l. Dit maakt niks uitOp zaterdag 13 juli 2002 19:15 schreef kaasie het volgende:
hoe groter de waterbak de te kouder blijft je koelwater.
Verwijderd
ben ik niet mee eens.. sla je natuurkunde boek maar eens open...Op zaterdag 13 juli 2002 19:47 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Dit heeft pas zin als je een resevoir van 100liter heb. Het is echt onzin om te zeggen bij bv de temperatuur van je cpu lager is als je een resevoir gebruikt van 2l ipv 1l. Dit maakt niks uit
zeker geen NT-profiel
heb wel nt profielOp zaterdag 13 juli 2002 19:48 schreef kaasie het volgende:
[..]
ben ik niet mee eens.. sla je natuurkunde boek maar eens open...Het heeft zeker wel invloed. En natuurlijk bij groter hoeveelheden volume merk je het beter. Maar het scheeld echt wel
zeker geen NT-profiel
Omdat je water toch al wordt afgekoeld naar je resevoir dmv een radiator, heeft dat zo weinig invloed dat het inweze gewoon onzin is om bv een resevoir van 2l te nemen ipv 1l
100% waarOp zaterdag 13 juli 2002 19:47 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Dit heeft pas zin als je een resevoir van 100liter heb. Het is echt onzin om te zeggen bij bv de temperatuur van je cpu lager is als je een resevoir gebruikt van 2l ipv 1l. Dit maakt niks uit
als je een wat groter reservoir neemt zal alleen het water wat langzamer opwarmen maar zal in principe uiteindelijk net zo warm worden.
Tja of je neemt idd een bak 100+ liter. Dan is het water langer in het reservoir en heeft tijd om af te koelen.
ik bedoel dus het volgende: in plaats van een radiaotr, neem je een bak met een groot oppervlak(dus waar het water bloot staat aan de lucht. deze bak is ondiep. aan de ene kant van de bak kom het er in en aan de andere kant gaat het er weer uit.
------------------------------
| |
| water |
|in0 0uit|
| reservoir |
| |
dus het reservoir vervangt de radiator/radiateur whatever
is dit mogelijk? of is de warmte die de processor genereert te hoog om op zo'n "kleine" oppervlakte af te koelen
| |
| water |
|in0 0uit|
| reservoir |
| |
dus het reservoir vervangt de radiator/radiateur whatever
is dit mogelijk? of is de warmte die de processor genereert te hoog om op zo'n "kleine" oppervlakte af te koelen
Als je een grote open bak met water neemt komt er vuil e.d. in, en dat komt niet ten goede aan je waterblok.
Pagina: 1