Toon posts:

[xp] niet inloggen na drive image copy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Ghost 2002 mijn HD gecopyed allebei NTFS.

Nadat de drive is gecloned en ik inlog met windows kan ik niet meer inloggen onder welke user dan ook. Ook niet in veilige modus, Wat kan ik daar nu aan doen?

Verwijderd

Laat me raden, start netjes op en komt in een soort van inlog/uitlog loop.

Zou wel eens kunnen liggen aan gewijzigde driverletters waardoor Windows de profilen op een schijf wil zoeken die niet bestaat.

Je Zou nog kunnen proberen om op een andere machine met de management console een nieuwe user aan te maken op die machine waar je niet kunt inloggen. Maak in dat geval een nieuwe user die in local admins zit.

Verwijderd

Topicstarter
Je**s jij ken goed raden :D

Het lukt me tnx

Verwijderd

anytime

Verwijderd

Hey, ik heb dus hetzelfde probleem maar dan met 2000 / fat32.

Ik kan geloof ik niet inloggen met managment control (nooit van gehoord, en ook geen andere bak). Ik kan wel een schijf eraan hangen en daar vanaf een andere 2000 (die dus goed draait) booten, is het ook mogelijk om zo iets heen en weer te kopieren van een werkende 2000 naar een loopende?

Verwijderd

Wat je kunt doen is met een tool als Drive Image Pro een kopie maken van een werkende schijf.

Maar ik kan met de summiere informatie die je geeft eigenlijk niet zien wat er nou precies bij jou aan de hand is, kortom, vertel iets meer:

Wat is er gebeurd/heb je gedaan waardoor het fout ging?
Wat heb je reeds gedaan om de situatie te redden?
Heb je een tweede machine in het netwerk (zodat je je probleemmachine via het netwerk kunt benaderen)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 08:47:
Wat je kunt doen is met een tool als Drive Image Pro een kopie maken van een werkende schijf.

Maar ik kan met de summiere informatie die je geeft eigenlijk niet zien wat er nou precies bij jou aan de hand is, kortom, vertel iets meer:

Wat is er gebeurd/heb je gedaan waardoor het fout ging?
Wat heb je reeds gedaan om de situatie te redden?
Heb je een tweede machine in het netwerk (zodat je je probleemmachine via het netwerk kunt benaderen)?
Ik had 2 schijven, 1 van 40 gig en 1 van 10 gig, die laatste had 1 prim partitie draaien met win2k, daar had ik (tijdje terug) een ghost image van gemaakt.

Die 10 gig zit vol bad sectors, maar werkt verder nog wel, maar ik heb besloten 'm eruit te halen. Ik heb dus die 40 gig verkleind naar 30 zodat er een 10 gig prim vrij kwam. Daar heb ik die image naar toe geghost. Toen kwam ik in een eindeloze loop van bezig met laden/bezig met opslaan en constant het opstart muziekje. (ik heb die 10 gig ontkoppeld).

Nu heb ik die 10 gig weer aangekoppeld, en dan boot ie gewoon, maarja, die 10 gig schijf wil ik eruit hebben. Ik dacht als ik nou eens die 10 gig schijf met bad sectors ghost (copy partition to partition) naar die primaire partitie van 10 gig van die 40 gig. Dit levert hetzelfde probleem.

De pc staat in een netwerk, maar ik zou bij 2k niet weten hoe ik 'm kan benaderen, ik kan me voorstellen dat ik alles gewoon heb dichtgespijkerd.

Kan je hier iets meer mee?

-edit- ik kan ook niet in de veilige modus, maar ik kan wel zodra die oude schijf er weer aanhangt die nieuwe partitie gewoon benaderen door > mijn computer > g:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 10:50 ]

Verwijderd

Maak het jezelf makkelijk door nadat je je 10 Gb schijf geghost hebt naar die nieuwe partitie van de 40 GB schijf je machine te booten met de W2K CDRom.

Kies voor een "repair" install, en kier vervolgens voor "repair boot environment".

Als ik het zo lees staat die nieuwe 10 partitie vóóraan op je schijf (dit is heel belangrijk!!). Deze repair zal dan proberen je windows installatie de detecteren, en je boot.ini correct in te stellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 10:56:
Maak het jezelf makkelijk door nadat je je 10 Gb schijf geghost hebt naar die nieuwe partitie van de 40 GB schijf je machine te booten met de W2K CDRom.

Kies voor een "repair" install, en kier vervolgens voor "repair boot environment".

Als ik het zo lees staat die nieuwe 10 partitie vóóraan op je schijf (dit is heel belangrijk!!). Deze repair zal dan proberen je windows installatie de detecteren, en je boot.ini correct in te stellen.
Okay, zodra ik zo'n cdrom heb gevonden hoor je 't ;)

(ja, hij staat vooraan).

Verwijderd

Repair optie van de win2k cd werkt niet, nog meer ideeen?

Verwijderd

Die 10 GB partitie actief gemaakt met Partition Magic?

Verwijderd

Iedere Windows variant wil perse zijn boot deel binnen de eerste 8 GB van de eerste HD hebben. Installatie lukt alleen in een primaire partitie, clonen kan ook naar een logische partitie.
Als je een copy in een partitie zet die na die 8 GB grens begint, zal ie nooit opstarten. Via een omweg kun je hem wel voorbij die 8 GB grens krijgen door het boot deel ergens voorin te zetten en windows zelf ergens achteraan. Enige nadeel is dan dat windows D: wordt en de boot c:.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:45 ]

Verwijderd

Ja hij is actief. Hij start echt door tot een blauwe achtergrond met een pijltje en blijft dan hangen in het bezig met laden/bezig met opslaan van gegevens, en dan hoor je dus de hele tijd het windows opstart/afsluit geluidje..

In partition magic staat ie links aangegeven, neem aan dat ie dan ook vooraan op de schijf staat??
Pagina: 1