HQ-08 Vraag

Pagina: 1
Acties:

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05
Ik ben van plan om een Aopen HQ-08 te gaan kopen maar nu is mijn vraag is de airflow daar wel goed ? ik zelf heb een AMD Atlhon XP+ 1800 met een Vulcano 7 erop en word 72 graden stressed :( met me kast die ik nu heb

Iemand ervaringen ???

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 15:38

Flexx

This side up

Ik heb die kast ook en de Airflow Suckt, de kast is als het waren in 2 delen gedeeld, boven en beneden er zit een klein gat in de plaat die de kast in 2e deelt waar alle kabels doorheen moeten wat bij mij al proppen is.

Maat met een Dremel kan je altijd dat gat groter maken.

Ik heb deze kast nu bijna een jaar en ben nu al op zoek naar een andere.

• Possible
Op zaterdag 13 juli 2002 19:09 schreef Flexx het volgende:
Ik heb die kast ook en de Airflow Suckt, de kast is als het waren in 2 delen gedeeld, boven en beneden er zit een klein gat in de plaat die de kast in 2e deelt waar alle kabels doorheen moeten wat bij mij al proppen is.

Hmmm kan dus beter voor een andere kijken :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 22:37
ja ik heb er ook spijt van dat ik m gekocht heb.
hij ziet er mooi uit maar dat is t dan ook, ik vind m zo in-efficient als de pest. Airflow is zeker slecht ze hebben geeneens een plek voor een outtake fan geplaatst (bij de nieuwe revisie wel overigens) en de intake is al helemaal een lachertje, moet je eerst een blowhole gaan modden zodat die tenminste frisse lucht naar binnen zuigt, gewoon zuigt ie niks naar binnen. helemaal bovenin kan je 2x 80mm fans plaatsen maar dat heeft weinig nut aangezien al die kabels de luchtwegen versperren. want t is gewoon erg krap waar die kabels doorheen moeten.
heb mijne ook bijna een jaar maar ben ook naar een andere aan t kijken, t word denk ik een Koolance PC2-601 heb ik meteen waterkoeling :9

ik denk dat je beter een chieftec of addtronics ofzow kan kopen www.tweakshop.nl heeft wel goede cases

of deze bij www.oc-shop.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_site/advert.artic-silver21.jpg

heb je ook meteen rounded cables wat de airflow ten goede komt

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik zou hem ook kopen totdat Eynstein hem mij afrade, vanwege de slechte voeding.
En het valt me inderdaad op, dat vele shops hem uit het assortiment hebben gegooid.

Ik heb nu de In-Win Q500 gekocht. geweldig mooie kast en lekker stil.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Possible
tja 290 vind ik iets te duur max vind ik toch wel 100 euro

hier in leeuwarden zijn er eigenlijks 2 zaken die losse onderdelen verkopen www.norrod.nl en www.homeshop-productions.nl maar als ik naar die kasten zie zien ze er niet belovend uit , of toch wel kan iemand mij een kast aanraden van deze 2 site's ???

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:23

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een HQ-08.

Ik heb het volgende gedaan:

HDD bay onder eraf geschroefd en 2 x 80mm intake daar geplaatst (1 dus op de plaats van de HDD bay, en 1tje eronder).
Dan heb ik 1 keer 60mm achterin als outtake genomen.
Ik heb een Enermax 350Watt voeding dus die zuigt ook lucht weg van me processor.
Dan heb in dat tussenschot een 60mm fan lucht laten wegzuigen uit het onderste gedeelte (fan past precies in het gat voor je IDE kabels met voldoende ruimte over te laten).
Achterin in het bovenste gedeelte 2 x 92mm Enermax fans naar buiten laten blazen en temperatuur is goed, max 29 graden.

Straalkacheltje dus als je niet zoveel moeite en geld eraan wilt spenderen voor goede koeling.
Voor de rest super tevreden met deze kast. Lekker veel ruimte, degelijke stevige kast. Geen scherpe randjes, mooi afgewerkt (vind ik in ieder geval wel belangrijk :)).

• OkselFris
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je het in de buurt zoek, kijk dan eens bij http://www.exile.nl/ , zit in Heerenveen.
Die hebben o.a een aantal mooie Antec kasten.
Op zaterdag 13 juli 2002 21:03 schreef possibe het volgende:
tja 290 vind ik iets te duur max vind ik toch wel 100 euro

hier in leeuwarden zijn er eigenlijks 2 zaken die losse onderdelen verkopen www.norrod.nl en www.homeshop-productions.nl maar als ik naar die kasten zie zien ze er niet belovend uit , of toch wel kan iemand mij een kast aanraden van deze 2 site's ???

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Possible
Op zaterdag 13 juli 2002 21:16 schreef OkselFris het volgende:
Als je het in de buurt zoek, kijk dan eens bij http://www.exile.nl/ , zit in Heerenveen.
Die hebben o.a een aantal mooie Antec kasten.
[..]
Bedankt ik zal me pa eens vragen om even naar heereveen te rijden of gewoon via internet bestellen kan ook :P

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

pff dikke prutser >:)

ik heb hier een hx-08 en die zijn behalve het frontje precies hetzelfde.

Men neme een dremel(die jij ook hebt las ik).
Men bewerkt die gaten boven achterin zo dat er geen gaatjes meer zijn maar een rond gat.
Men maakt ook 2 gaten van 60mm achter de cpu. dat kan precies. Dit zuigt de warmte weg bij de cpu en werkt zeker goed :).
Men maakt vootrin een mooi 120mm gat waar een leuke blowhole komt.

Resultaat: mijn kast is max 1 graad warmer dan omgevingstemperatuur :7.

Dus ga maar lekker eens goed aan de slag :).

specs

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[knip]

Ik heb na een maand al een nieuwe gekocht. Een Lian Li PC65. Is wel kleiner maar betere airflow en er past toch al me spul in (4 hd's, cd brander, dvd speler, floppy). En inderdaad, dat gat in het midden was enorm rot om je kabels door te krijgen. Ook had ik een Zalman koeler (zo'n waaier) en die kwam tegen het metaal aan de bovenzijde aan.

Verwijderd

Die 72 graden ligt niet aan je airflow maar aan een koeler die brak is/er niet goed op zit/ geen goeie koelprut.

• Possible
Op zaterdag 13 juli 2002 22:32 schreef Lomu het volgende:
Die 72 graden ligt niet aan je airflow maar aan een koeler die brak is/er niet goed op zit/ geen goeie koelprut.
Euhm met me oude koeler was dat ook al zo , en ten tweede er zit koelpasta onder en die pc boertjes van NoRRoD Computers hebben hem er zelf op gedaan.....

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tja heb er zelf ook een, wel goed gekoeld dmv waterkoeling en als je er niks aan doet is ie standaard erg sucky wat airflow betreft.. maar een kast is ook niet bedoeld om onaangetast te blijven... de zaag erin >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• David
  • Laatst online: 19-02 22:21
Ik heb hem sinds kort ook en ben dik tevreden. Ik heb bovenin twee papsten 80mm hangen en voorin 1 80mm SUNON. Koelt prima (ik heb alle kabels netjes opgeborgen dus de airflow is prima), vooral met de Enermax voeding die ik erin heb hangen.

Morgen gaat het alleen allemaal veranderen. Ik ben vandaag namelijk begonnen met het maken van 2 120mm gaten voorin. Daar komen een papst en een (inschakelbare) Delta 120mm fan in te hangen. Dan moet het helemaal cool zijn :7.

Dato DUO synth voor twee

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zaterdag 13 juli 2002 23:30 schreef possibe het volgende:

[..]

Euhm met me oude koeler was dat ook al zo , en ten tweede er zit koelpasta onder en die pc boertjes van NoRRoD Computers hebben hem er zelf op gedaan.....
34 graden met dezelfde kast, dus dat is onzin.

• Possible
Op zondag 14 juli 2002 20:46 schreef roedie het volgende:

[..]

34 graden met dezelfde kast, dus dat is onzin.
GOh dat vind ik knap zeker waterkoeling ofzo

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zondag 14 juli 2002 22:16 schreef possibe het volgende:

[..]

GOh dat vind ik knap zeker waterkoeling ofzo
met m'n Alpha PEP66t had ik ook gemiddeld zo'n graadje of 36 op m'n overclockte Thunderbird 900 Mhz (@1000Mhz), een cpu die van zichzelf niet bepaald koel is.. nu met waterkoeling is ie een paar graadjes warmer zelfs, maar het kan niet op tegen de enorme stilte nu :+

dus onmogelijk is het zeker niet, helemaal als je er een P4 in hebt zitten, die worden niet zo warm

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

je moet gewoon zorgen dat je airflow in het onderste compartiment goed is :)
voorin blazen en achterin of opzij er weer uit. Werkte bij mij prima voordat ik op waterkoeling overging.
In het bovenste compartiment zit vaak toch alleen je voeding + cdroms en die hoeven niet zoveel koeling

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

ik heb ook zo'n AOpen.

Heb in de bodem 2x 90mm fans naar binnen zuigen, voorin nog een 80mm. Ter hoogte van videokaart 2x 80mm.
2x voeding naar buiten gericht en in de kap 4x 80mm recht omhoog naar buiten. Het kleine gat tussen de 2 compartimenten heb ik gezelschap gegeven van nog zo'n gat, +/- 2 cm verder naar voren. Door het voorste gat lopen nu al m'n kabels, zodat het originele gat puur voor m'n airflow is.

beetje modden blijft leuk ;)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1