Verwijderd
niet zonder de nodige electronica veranderingen
koop maar gewoon en temp meter stuk goed koper
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
kunt ge me zegge waar ik zoiets kan vinden? conrad ?Op zaterdag 13 juli 2002 18:56 schreef laserguy het volgende:
koop maar gewoon en temp meter stuk goed koper
Verwijderd
Niet meer nodig...Op zaterdag 13 juli 2002 19:04 schreef Rave17 het volgende:
Hier stond de rotzooi van rave17 zoals ie het zelf noemt...
Kunt ge me zegge hoe het juist heet? of een code geven van het product?Op zaterdag 13 juli 2002 19:09 schreef korreltjuh het volgende:
jep op conrad.nl , we hebben zelf ook zo'n temp display enzow
onlangs gekocht
Verwijderd
Daarom reageerde ik juist, Het moet juist precies andersom zijn, Als jij een wekker hebt met een display dat op 220 volt werkt, wil ik wel eens pics zien...Op zaterdag 13 juli 2002 19:10 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Ik zei ook niet voor niets vaak![]()
Klinkt namelijk erg leuk om mee te knoeien
Verwijderd
wel toevallig dat ik stuk of 15 van die dingen gesloopt heb en er allemaal een naar 12 of 5 volt trafotje in zatOp zaterdag 13 juli 2002 19:04 schreef Rave17 het volgende:
De display's van wekkers (oplichtende) werken vaak (lees: vaak) op een hoge voltage (lees: 220 V)
Verwijderd
wekkers hebben gfeen display wat op 220 volt werkt werken gewoon op 3 - 5 voltOp zaterdag 13 juli 2002 19:15 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
Daarom reageerde ik juist, Het moet juist precies andersom zijn, Als jij een wekker hebt met een display dat op 220 volt werkt, wil ik wel eens pics zien...
Klinkt namelijk erg leuk om mee te knoeien
Klopt ook helemaal niets van. Heb mijn post al veranderdOp zaterdag 13 juli 2002 19:27 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
[..]
wel toevallig dat ik stuk of 15 van die dingen gesloopt heb en er allemaal een naar 12 of 5 volt trafotje in zat
Verwijderd
okOp zaterdag 13 juli 2002 19:31 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Klopt ook helemaal niets van. Heb mijn post al veranderd
Verwijderd
OkeeOp zaterdag 13 juli 2002 19:31 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Klopt ook helemaal niets van. Heb mijn post al veranderd
Hmm, zouden mensen zo zijn om gewoon iets willekeurigs op 220 V aan te gaan sluiten, even in het stopcontact stoppen om te testenOp zaterdag 13 juli 2002 19:33 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
OkeeAnders breng je namelijk andere op een dwaalspoor, En als je dan zo`n lcd aansluit, knalt ie uit mekaar als je pech hebt...
Verwijderd
wel als ze denken dat het op 220 volt werkt !Op zaterdag 13 juli 2002 19:34 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Hmm, zouden mensen zo zijn om gewoon iets willekeurigs op 220 V aan te gaan sluiten, even in het stopcontact stoppen om te testen![]()
![]()
![]()
Believe me, I know that kind of people...
ff wat anders, Kan je niet je CPU snelheid erop zetten? Gewoon als een vaste waarde, Niet via je pc? Ziet er wel glappig uit voorop je pc...
Verwijderd
tuurlijk kan datOp zaterdag 13 juli 2002 19:36 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
wel als ze denken dat het op 220 volt werkt !
Believe me, I know that kind of people...
ff wat anders, Kan je niet je CPU snelheid erop zetten? Gewoon als een vaste waarde, Niet via je pc? Ziet er wel glappig uit voorop je pc...
waarom niet
gewoon de ledjes in het display aansluiten als een gewoon ledje en dan stroom en voila je ziet je snelheid
Verwijderd
Juist ja, Zou wel gaaf zijn... Gaat binneokort ook maar ff een wekker mollen...Op zaterdag 13 juli 2002 19:38 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat
waarom niet
gewoon de ledjes in het display aansluiten als een gewoon ledje en dan stroom en voila je ziet je snelheid
Want mijn hamer sloopt alles !
Verwijderd
zorg maar dat je dan nu niet alles sloopt anders zal het nog niet gaan lukkenOp zaterdag 13 juli 2002 19:40 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
Juist ja, Zou wel gaaf zijn... Gaat binneokort ook maar ff een wekker mollen...
Hmm ...Op zaterdag 13 juli 2002 19:40 schreef Viper3.5 het volgende:
[..]
Juist ja, Zou wel gaaf zijn... Gaat binneokort ook maar ff een wekker mollen...
In bijna al die wekkers zit een printje met led chips er op en daar een 7 segment masker over
en die dingen worden vrij appart aangestuurd (per half cijfer gemultiplext)
dit om ze goedkoop te kunnen multiplexen
trafo met 2 aftakkingen en je hebt al 2 180graden verschoven spanningen
zonder op het display printje banen door de gaan krassen gaat het je zeker niet lukken
Verwijderd
display printje is vaak een print waar een kabel heen gaat van een besturingsprint dus hoef je nix door te krassen alleen uit te zoeken welke van die de min en de plus is en voor welk getalOp zaterdag 13 juli 2002 19:51 schreef Sine het volgende:
[..]
Hmm ...
In bijna al die wekkers zit een printje met led chips er op en daar een 7 segment masker over
zonder op het display printje banen door de gaan krassen gaat het je zeker niet lukken
heb zelf ook ooit zoeits gehad maar was dan ergens anders voor
PreciesOp zaterdag 13 juli 2002 19:54 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
[..]
display printje is vaak een print waar een kabel heen gaat van een besturingsprint dus hoef je nix door te krassen alleen uit te zoeken welke van die de min en de plus is en voor welk getal
heb zelf ook ooit zoeits gehad maar was dan ergens anders voor
en dat is erg rot geregeld bij die wekker displaytjes
elk cyfer heeft 2 anodes en 4 kathodes
de anodes hangen per2 aan elkaar en de kathodes per hangen per 2 aan de kathodes van de cyfers er naast
En ik kan het weten ... ik heb ooit zo'n display na gemaakt in leds om het klok printje te gebruiken om er een grote klok van te maken
Ik heb later toch maar uit losse componenten een klok gebouwd want ik wilde de secondes er bij hebben
http://www.homepages.hetnet.nl/~nadir123/ledklok0.jpg
http://www.homepages.hetnet.nl/~nadir123/ledklok1.jpg
Verwijderd
tenminste dat is bij akl die tig dingen geweest die ik zo in me handen gehad heb..
heb paar digitale tellers er mee gemaakt digitale dobbelsteen dat soort dingen allemaal en is altijd op die manier geweest hoor...
Verwijderd
Ik heb wel eens iemand een ledje zien testen met een stopcontact hoor!Op zaterdag 13 juli 2002 19:34 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Hmm, zouden mensen zo zijn om gewoon iets willekeurigs op 220 V aan te gaan sluiten, even in het stopcontact stoppen om te testen![]()
![]()
![]()
Knal, en toen had ie alleen nog maar 2 draadjes (van het ledje)
Klopt dan heb je het over losse displaysOp zaterdag 13 juli 2002 20:42 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
die dingen hebben altijd 1 van iets en 7 van iets hangt van de uitvoering af hoe het met de anode en kathode uit komt of er dus 7 anodes en 1 kathode zijn of andersom
tenminste dat is bij akl die tig dingen geweest die ik zo in me handen gehad heb..
heb paar digitale tellers er mee gemaakt digitale dobbelsteen dat soort dingen allemaal en is altijd op die manier geweest hoor...
of over losse displays die op een printje zitten
maar die klokjes hebben dus erg el cheapo displays (alles in 1 stuk plastic en worden op een rare manier gemultiplext
vandaar die dubbele anode
het zijn dus niet die standaard 7 segment blokjes die jij bedoeld
Verwijderd
in al mijn wekkerradios diek gemold heb was het op diezelfde manier als bij die losse blokjes aangeslotenOp zaterdag 13 juli 2002 22:00 schreef Sine het volgende:
[..]
Klopt dan heb je het over losse displays
of over losse displays die op een printje zitten
maar die klokjes hebben dus erg el cheapo displays (alles in 1 stuk plastic en worden op een rare manier gemultiplext
vandaar die dubbele anode
het zijn dus niet die standaard 7 segment blokjes die jij bedoeld
Als ik er nog eentje hier had gooide ik het printje zonder masker op de scanner en liet ik het je zien ...Op zaterdag 13 juli 2002 22:03 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
[..]
in al mijn wekkerradios diek gemold heb was het op diezelfde manier als bij die losse blokjes aangesloten
maar helaas ik heb hier maar 1 zo'n printje in m'n wekker en daar wil ik nog elke morgen op kijken als het ff kan
Verwijderd
ja dat snap ik.. maar kvind het wel raar dat het bij mij iedere keer die blokjes waren en volgens jou niet..Op zaterdag 13 juli 2002 22:06 schreef Sine het volgende:
[..]
Als ik er nog eentje hier had gooide ik het printje zonder masker op de scanner en liet ik het je zien ...
maar helaas ik heb hier maar 1 zo'n printje in m'n wekker en daar wil ik nog elke morgen op kijken als het ff kan
zal wel verschil in merk/prijsklasse ofzo zijn..
Dat zou heel goed kunnenOp zaterdag 13 juli 2002 22:07 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
[..]
ja dat snap ik.. maar kvind het wel raar dat het bij mij iedere keer die blokjes waren en volgens jou niet..
zal wel verschil in merk/prijsklasse ofzo zijn..
vooral de prijs en de leeftijd van de wekker
oude modellen kunnen nog wel echte displays zijn
maar die nieuwe gebruiken die dubbel anode opzet
heel simpel omdat je geen transistors nodig hebt om te multiplexen maar enkel een trafo met midden aftakking
lekker goedkoop dus
Een losse 7 segmentsdisplay die je BCD aan kunt sturen kost tegenwoordig toch ook niets meer? Dus waarom moeilijk doen?Op zaterdag 13 juli 2002 19:51 schreef Sine het volgende:
Hmm ...
Die dingen had je vroeger al in een AT! Op mijn XT had ik 1 ledje zitten die het verschil tussen 4.77 en 8 Mhz aangaf, en met mijn AT kreeg ik 2,5 cijfertjes die ik met jumpertjes kon instellen. Mijn 12 Mhz machine liep dus volgens dat displaytje op 199 MhzOp zaterdag 13 juli 2002 19:36 schreef Viper3.5 het volgende:
Nu ben ik datzelde ding weer tegengekomen op de Asus Ipanel. Maar nu echt functioneel. Ik heb dus nu in een 5 1/2" bay een displaytje met 5 knoppies en 2 USB zitten. Ik kan deze dingen aflezen:
- POST code
- Frequentie (CPU / BUS / MEM)
- Fan-speed (CPU / PWR / CASE, of in mijn geval CPU1 / CPU2 / CASE)
- Temperatuur (CPU / PWR / CASE)
- Voltage (vCore, +3.3, +5)
Volgens mij mag je hier geen reclame maken, maar aangezien het ook een sponsor blijkt te zijn zal het wel goed zitten; Ik heb die van mij 'toevallig' bij CTW gekocht. Ze hadden helaas alleen de basic versie, de advanced versie (die alleen wat audio aansluitingen extra heeft) hadden ze niet.
Een nadeel van die iPanel, hoewel die AA-kabel lang NET lang genoeg is om van de onderkant van de kast naar bovenin mijn bigtower te komen, hebben ze bij ASUS lopen bezuinigen op de interne USB kabel. Die kwam maar net boven mijn mamaplank. Maargoed, die heb ik zelf even inelkaar geknutseld.