Toon posts:

Geforce 4 MX440 probleem denk ik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: Ik kan een heel setje een spel spelen, neem bijvoorbeeld counterstrike of gta3, en dan ploft ie 1 een keer uit het spel.

Soms is het nog erger en loopt hij vast met de melding IRQ less_or_equal etc.

Ik heb daarna gekeken of er soms meerdere kaarten een irq delen. En ja hoor, mijn netwerkkaart en geforce delen IRQ 11. Kan dit mijn probleem zijn en zo ja, hoe kan ik dat oplossen??

Mijn systeem:

Athlon Xp 2000+
AK77 PRO moederbord (fsb 266mhz?)
Win XP
256 MB DDR
Geforce 4mx 440
2 netwerkaarten
1 cd-rw
1 cd rom / floppydrive

wie helpt mij uit de brand? ik heb de nieuwste drivers voor de geforce van Nvidia, ik heb echter niet de 4in1 drivers van via geinstalleerd.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
gewoon je netwerkkaart in een ander pci slot stoppen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me een goed idee... Maar kun je de IRQ niet ergens wijzigen? Of is omwisselen het slimste/snelste/beste?

en bedoelen ze met die irq_less_or_equal ook die irq fout?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
volgens mij kan je het irq niet wijzigen en is omwisselen het beste (je moet trouwens proberen het pci slot onder je agp kaart vrij te houden, want die 2 delen het irq)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
ah oke, dan zal ik dat eerst eens even testen.. bedankt!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
ACPI zal waarschijnlijk wel enabled zijn en je IRQ's liggen dan vast, en spelen met IRQ's is het laatste wat je moet doen, probeer eerst maar eens de kaart in een ander pci slot te proppen (niet in het eerste [onder vd.kaart] en liefst ook niet in het laatste, als je moet kiezen tussen beide neem dan toch laatste), als je netwerkkaart in het eerste pci slot zit is de IRQ sharing normaal, versteek hem en alles zou moeten draaien, probeer eens.
[edit]
te traag, dubbel

Verwijderd

Topicstarter
Hij crasht helaas nog steeds naar de desktop. Kweenie precies meer waar het aan ligt/kan liggen. Hij zegt tot nu toe niet meer de irq_less_or_equal dus dat zal wel goed zitten.

iemand nog suggesties wat mijn probleem kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Kep trouwens de volgende "dingen"op IRQ 11 staan:

NVIDIA geforce4 MX 440
CMI8738/C3DX PCI Audio Device
en 3x een Via Rev 5 of later USB Universele host-controller

Kan hierdoor mijn kaartje misschien over de zeik gaan?

Verwijderd

Topicstarter
En dit lijkt me ook niet helemaal goed voor me kaartje.
Excuses voor me gespam maar ik wil jullie een beetje een beeld geven van mijn probleem.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dsievers/Untitled-1.gif

Of is dit niet een beetje te veel gedeeld/conflict van de geforce?

Verwijderd

Tja, normaal moet dat volgens mij best kunnen. Als het al problemen zou geven dan meer iets in de trand van rare strepen en andere storing, maar ja...

Had versteken van de kaart geen zin? Je zou trouwens kunnen proberen ACPI uit te zetten door te kiezen voor "standard PC" ipv "ACPI-PC" in het apparaatbeheer

<edit>
mhh, bij nader inzien zijn je problemen misschien wel door een conflict veroorzaakt, (ik kan nie lezen |:() ik zou toch eens kijken wat er gebeurt als je acpi uitzet.

Waarom heb je trouwens de 4in1 drivers er niet op staan? Dit zou ik zeker wel ff proberen..
Pagina: 1