[4/8 ohm] speaker a+b samennemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik hbe een huistuin en keukenversterker minimaal 4 ohm. Ik wil daar 8 ohm boxen aanhangen. Uit de search bleek dat et wel kon, maar een zachter geluid opleverde. Is het wel mogelijk om aan het linker kanaal a+b 1 speaker aan te sluiten en op rechterkanaal a+b 1 speaker? Of nog een andere manier? Ik wil een maximaal volume eruit halen.

Verwijderd

zou gewoon een goede versterker nemen... uitgangen bij elkaar nemen is slecht voor de kwaliteit en onnodig.

/me heb lekker een Onkyo installatie.. kan niet zacht aan, alleen maar hard >:)

• sjoerdb2
ja maar ik bedoel gewoon of het eenmalig kan. niet voor langer gebruik

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 18:14 schreef kaasie het volgende:
zou gewoon een goede versterker nemen... uitgangen bij elkaar nemen is slecht voor de kwaliteit en onnodig.

/me heb lekker een Onkyo installatie.. kan niet zacht aan, alleen maar hard >:)
>:) das waar. >:) volume 1 is imho alleen al iets te hard voor 's nachts

Maar wat betreft je probleem, ook ik zou het niet doen

Verwijderd

het kan wel, maar heeft geen nut denk... Ik denk dat je weinig verschil zult merken. Kortom gewoon effe uitproberen.

/me lang leve me Onkyo

Verwijderd

ben ik nou zo n00b of is het zo dat een versterker makkelijker 8 ohm kan leveren dan 4?? bij 4 moet tie meer vermogen leveren, en bij de meeste goedkope versterkers kan je alleen 8/6 ohm eraan hangen. Alleen bij de duurdere kan er 4 of 2 ohm aan worden gehangen. zit ik nu in de boot?

Verwijderd

Je kan nooit en te nimmer 1 speaker aan een kant aan sluiten want dan krijgt de andere kant geen belasting en dan verbrand je versterker :( dus begin daar niet aan wat je wel kan doen is de speakers in serie aan sluiten maar dan moet je in jou geval allemaal 8ohm luidsprekers ;) gebruiken.
advies:koop een onkyo dat is echt werelds daar zit a/b uitgangen op en dat draai je niet zo maar kapot:p

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Op zaterdag 13 juli 2002 18:54 schreef neographikal het volgende:
ben ik nou zo n00b of is het zo dat een versterker makkelijker 8 ohm kan leveren dan 4?? bij 4 moet tie meer vermogen leveren, en bij de meeste goedkope versterkers kan je alleen 8/6 ohm eraan hangen. Alleen bij de duurdere kan er 4 of 2 ohm aan worden gehangen. zit ik nu in de boot?
nee je bent geen n00b.....biertje pakt effe het instruktie boekje van zijn versterker er bij....en inderdaad.....8 ohm zou die versterker juist makkelijker moeten weergeven

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 22:42 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:

[..]

nee je bent geen n00b.....biertje pakt effe het instruktie boekje van zijn versterker er bij....en inderdaad.....8 ohm zou die versterker juist makkelijker moeten weergeven
In dat geval zie ik het probleem van sjoerd niet echt?

• sjoerdb2
Ik heb hier thuis nu 2 speakergroepen hangen, 2 verschillende paren boxen. De 8 ohm boxen klinken veeel zachter dan de 4 ohm boxen, daar wil ik dus iets aan kunnen doen... Of gewoon een weerstand

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 13 juli 2002 18:11 schreef sjoerdb het volgende:
Ik hbe een huistuin en keukenversterker minimaal 4 ohm. Ik wil daar 8 ohm boxen aanhangen. Uit de search bleek dat et wel kon, maar een zachter geluid opleverde. Is het wel mogelijk om aan het linker kanaal a+b 1 speaker aan te sluiten en op rechterkanaal a+b 1 speaker? Of nog een andere manier? Ik wil een maximaal volume eruit halen.
Nee, helpt niets. Als je harder wilt zul je of van versterker, of van boxen moeten wijzigen (of dichter bij gaan zitten).
Eventueel boxen in een hoek, klinkt t laag harder.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 14 juli 2002 12:45 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Nee, helpt niets. Als je harder wilt zul je of van versterker, of van boxen moeten wijzigen (of dichter bij gaan zitten).
Eventueel boxen in een hoek, klinkt t laag harder.
Op zondag 14 juli 2002 12:21 schreef sjoerdb het volgende:
Ik heb hier thuis nu 2 speakergroepen hangen, 2 verschillende paren boxen. De 8 ohm boxen klinken veeel zachter dan de 4 ohm boxen, daar wil ik dus iets aan kunnen doen... Of gewoon een weerstand
Als je de 4 ohms in serie zet (met een 4 ohm weerstand oid) zullen ze ongeveer even hard (zacht) klinken. Maar je bent wel een deel van je vermogen kwijt (wordt omgezet in warmte ipv geluid).

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 14 juli 2002 12:47 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

[..]

Als je de 4 ohms in serie zet (met een 4 ohm weerstand oid) zullen ze ongeveer even hard (zacht) klinken. Maar je bent wel een deel van je vermogen kwijt (wordt omgezet in warmte ipv geluid).
edit. damn quote button :)

edit2. doe ik het weer fout |:(

Pagina: 1