Toon posts:

Piep geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn pc aan het overclocken hij draait nu stabiel op 112 FSB maar zodra ik hoger ga gaat men pc piepe met opstarte of crasht ie met benchmarking :'(
Heeft iemand een idee waarom die gaat piepe en zou ik er iets aan kunne doen?

BVD

Verwijderd

je voeding trekt het niet...

bepaalde waardes van je voeding komen onder hun minimum..check je bios maar even

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik heb waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig?
en wat moet ik checke in m'n bios?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het misschien ligge aan de casefan die ik op mijn voeding heb geprikt?

Verwijderd

hoeveel watt is je voeding?
welke cpu heb je?
hoever ben je aan het klokken, wat is je core?

In bios kun je voltage bekijken en vaak ook instellen..
dus kijk effe waar de waardes op staan.. bijv. 5volt lijn die maar 4,1volt hoog is zorgt voor vast lopen van pc's.

Het ligt niet aan je fan denk, tenzij je hiervoor ook al overgeklokt had en je problemen nu (na installatie van fan) zijn begonnen..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Huh? Wat hoor ik hier voor onzin?

Piepgeluidjes zijn waarschuwingen van je moederboard, wanneer'ie om een of andere reden geen bericht kan laten zien op je beeldscherm. Wanneer je die foutmeldingen krijgt van te ver overclocken kan 1 van je hardware onderdelen het niet meer aan. Waarschijnlijk geheugen of processor, maar dat zou je zelf moeten uitvissen.

Oke, het kan komen door een te laag voltage, wat instabiliteit veroorzaakt. Maar dan moet je niet je voeding veranderen, maar je Vcore, het voltage van je processor. Een nieuwe 500W voeding zou precies dezelfde piepjes opleveren :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je de williamette
die kom je hoogst waaarschijnlijk niet hoger mee dan 112

ik zelf heb een 1.9 williamette (btw wil hem wel ruilen tegen 1.6/1.8 northwood (478) oid mail ff ;))
maare ik kom zelf toto 114 (kwam verder maar waarom die nu niet meer wil weet ik ook niet eerst kwam ik tot 119

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

dat van die voeding is in ieder geval geleuter. Een voeding houdt er niet zomaar mee op als je even wat hoger klokt. Dat van die willamette lijkt me het logischte :).

specs

Verwijderd

Neej idd, piepgeluiden betekent iets anders, waarschijnlijk trekt je geheugen of een van je kaarten het niet. 1x lang 3x kort = geen videokaart. Als je dat krijgt heb je toch een probleem want dan kan je videokaart het niet aan.

Verwijderd

Zoek eens in je moboboekje op wat die piepjes betekenen?
Pagina: 1