Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

met gsm+laptop internetten in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een laptop en nokia 6310. Nu heb ik laatst es voor de gein geprobeerd om via de infrarood mn laptop en gsm te verbinden en te internetten. Dat werkt dus :) (wel @ 1KB/s oid maargoed ;)). Ik gebruik die internetdienst van KPN (inbellen op 0676012321, geen password etc. nodig). Ik vroeg me af of dit in het buitenland (frankrijk) ook gaat werken?? En zoniet, werkt een zonnet accountje oid dan wel?

Weet iemand dit?

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:13

Smurf

Detri

Als je inbelt op +31676012321 moet dat wel werken.

)

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 17:39 schreef Smurf het volgende:
Als je inbelt op +31676012321 moet dat wel werken.
ja ok, dat +31 er nog ff voor ja. Maar het gaat dus wel gewoon werken? Ik ben totaal niet meer op de hoogte van KPN etc. (heb al jaren kabel :Y)) maar dat 06 nummer schijnt een speciaal internet nummer te zijn :? Dat kan verder geen problemen opleveren? (alleen binnen NL geldig ofzo?)

op tweakers.net stond een tijdje geleden een nieuwsposting over dat KPN nummer, en toen had ik dit ook al gevraagd, maarja dan kun je natuurlijk niet veel reacties verwachten. Een iemand reageerde en zei dat het niet kon :?

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:13

Smurf

Detri

Het nummer ziet eruit als een gewoon 06 nummer, dus het lijkt mij dat je dat gewoon vanuit het buitenland kan bellen.

)

• Palomar
  • Niet online
ok, dan zal ik het volgende keer wel ff proberen :) Niet dat zo erg nodig is tijdens de vakentie ;) maar toch ff leuk om mail op te halen enzo.. :P Zal alleen wel duuuur zijn...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 13:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zaterdag 13 juli 2002 19:28 schreef rick_h het volgende:
ok, dan zal ik het volgende keer wel ff proberen :) Niet dat zo erg nodig is tijdens de vakentie ;) maar toch ff leuk om mail op te halen enzo.. :P Zal alleen wel duuuur zijn...
Met prepaid ongeveer € 1,25 per minuut

Twitter

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:50

Tjark

DON'T PANIC

dat met die 06 gaat zeker niet altijd goed. m'n broer had er ook problemen mee.

oplossing: zoek een gratis provider die nog een paar 'echte' inbelnummers heeft. (maakt niet uti of dat nummer hier inNL lokaal is, je zit toch in het buitenland)

*insert signature here

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 21:28

Kr3Kr

Melpomene

Op zaterdag 13 juli 2002 17:36 schreef rick_h het volgende:
ik heb een laptop en nokia 6310. Nu heb ik laatst es voor de gein geprobeerd om via de infrarood mn laptop en gsm te verbinden en te internetten. Dat werkt dus :) (wel @ 1KB/s oid maargoed ;)). Ik gebruik die internetdienst van KPN (inbellen op 0676012321, geen password etc. nodig). Ik vroeg me af of dit in het buitenland (frankrijk) ook gaat werken?? En zoniet, werkt een zonnet accountje oid dan wel?
kan je IN NEDERLAND met een prepaid kaart ditzelfde doen? [en in het buitenland?]

Gregor van Egdom Krekr

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Even over dat inbellen vanuit het buitenland: er zijn internetproviders die in veel landen locale inbelnummers hebben, zodat je bijvoorbeeld vanuit Frankrijk naar een Frans nummer kunt inbellen met je eigen account. De kosten voor bellen vanuit het buitenland naar nummers in het land van verblijf zijn namelijk lager dan voor bellen naar Nederland.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Met Zon kan je niet mobiel of vanuit het buitenland inbellen op het nummer +31676075030, daar is het "speciale" nummer +31367500300 voor..

Volgens mij is geen enkel 06760-nummer uit het buitenland bereikbaar.. Bovendien ben je afhankelijk van buitenlandse telecomnetwerken. Je kunt wel op een lokale Franse provider inbellen, maar dan kun je de smtp-server van je eigen provider niet meer bereiken.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
of in het land waar je bent een prepayd simmetje kopen en dan via dat simmetje inbellen in dat land, is nog goedkoper.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In Nederland is mobiele datacommunicatie met prepaid al niet mogelijk, dus dat zal in het buitenland misschien ook niet kunnen.

En met locaal inbellen bedoel ik eigenlijk dit: http://www.tiscali.nl/serv/traveler/traveler_center.asp
TIS-Wereldwijd stelt betalende Tiscali abonnees in staat om ook in het buitenland het Internet op te gaan tegen (inter) lokaal tarief. Tot nu toe moest u naar uw inbelpunt in Nederland bellen om toegang te krijgen tot het Internet. E-mail lezen en zenden vanuit het buitenland werd zo een dure aangelegenheid. Tiscali participeert in een groep van Internet aanbieders over de gehele wereld. Iedere partner stelt zijn eigen netwerk ter beschikking aan de abonnees van de andere partners. Zo kunnen betalende Tiscali abonnees vanuit bijna de gehele wereld eenvoudig en snel met het internet verbinding krijgen tegen lagere kosten.
Ik neem aan dat je hiermee de SMTP server van Tiscali wel kunt gebruiken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Palomar
  • Niet online
het gaat hier ook om een abonnement (vodafone).

maargoed, ik denk dat ik het gewoon ga proberen, en werkt het niet pech gehad :+ ik ga niet moeilijk doen met buitenlandse providers of buitenlandse simkaarten :)
Pagina: 1