computer dood?

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit hier bij een vriendin en heb een vaag computer probleem:
De computer hier start gewoon niet op, mobo is niet (helemaal) gaar, want als ik het geheugen uit de computer trek dan komen er piepjes uit. (Maar met alles erin gebeurd er gewoon niets, geen geluid en geen beeld.)
Ik heb zo veel mogelijk weggehaald, totdat ik op laatst alleen mobo+cpu+grafische kaart overbleef, maar er kwam er niets op mijn scherm. Ook hoorde ik geen geluid (van geheugenchecks enzo).
Volgens haar heeft ze niets fout gedaan, ze had alleen een van de 2 geheugensimmen eruit gehaald. Maar er moet wel wat fout gegaan zijn, want toen ze de de computer aanzette begon er iets onwijs te stinken, ze weet alleen niet wat. (En ik ook niet, het is een PIII systeem, met alleen een cooler op de cpu die net gewoon nog draaide)
Heeft iemand een idee wat er mis is?

Verwijderd

je cpu is heel waarschijnlijk doorgefikt.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

En als je elk onderdeel eens nader 'beruikt', dan zou er iets toch een vreemd geurtje moeten hebben.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

als je cpu (processor) doorbrand hoeft dat niet perse "branden" te zijn een piekstroom is genoeg om een of ander transistortje op te blazen. dus het hoeft niet vreemd te ruiken.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 17:40 schreef Freak_66 het volgende:
je cpu is heel waarschijnlijk doorgefikt.
haha dan kan niet want zonder cooler loopt ie alleen vast zal wel korsluiting gehad hebben dus eff mobo vervangen

Verwijderd

jep....haal eens die koeler van je cpu. kijk eens wat daar ziet...als het dat niet is heeft al iemand anders gezegd.- een goede neus om te eruiken waar de stank vandaan komt.

is de grafische kaart wel ok? gooi er eens een pci kaartje in om te kijken wat ie dan doet!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

mschien wel handig SPECS

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

CPU geloof ik niet, want als hij (of zij :? ) de piepjes geeft, is toch een teken dat de CPU de BIOS 'opstartsequence' aan kan. Imao denk ik eerder aan het geheugen, zeker omdat zonder geheugenbankjes er 'piepjes'uitkomen zou ik het toch eens gaan zoeken in je geheugenbank...

Verwijderd

CPU zou kunnen, soms gaan er meerdere dingen tegelijk kapot ;(.
Maar zeer zeker is het waar dat je geheugenbankjes kaduk kunnen zijn. Allemaal uitproberen :).
Waarschijnlijk zijn de simms er verkeerd om in gestopt. Dat gaat roken ja..

• shadax
  • Niet online
Ik heb helaas hier niet echt onderdelen liggen om te testen, dus iets anders proberen dan een beetje varieren met de onderdelen kan ik niet..

Ik heb goed geroken, en het enige wat een beetje vreemd ruikt is een van de 2 geheugen modulen. Ik heb net een beetje gevarieerd met de geheugenmodulen (1x 128 MB 100 Mhz, 1x 256 MB 133 Mhz) en de beschikbare geheugenbanken (2). Alle mogelijkheden heb ik geprobeerd, maar of het moederbord piept dat er geen geheugen gevonden is, of hij doet echt niets.

De specs:
CPU: PIII-500 Mhz
MEM: 1x 128 MB 100 Mhz, 1x 256 MB 133 Mhz
MOBO: ?? (iets met intel chipset)
VGA: ATI Rage 128, 32 MB
(Het is een NEC pc)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 20:49 schreef shadax het volgende:
Ik heb helaas hier niet echt onderdelen liggen om te testen, dus iets anders proberen dan een beetje varieren met de onderdelen kan ik niet..

Ik heb goed geroken, en het enige wat een beetje vreemd ruikt is een van de 2 geheugen modulen. Ik heb net een beetje gevarieerd met de geheugenmodulen (1x 128 MB 100 Mhz, 1x 256 MB 133 Mhz) en de beschikbare geheugenbanken (2). Alle mogelijkheden heb ik geprobeerd, maar of het moederbord piept dat er geen geheugen gevonden is, of hij doet echt niets.

De specs:
CPU: PIII-500 Mhz
MEM: 1x 128 MB 100 Mhz, 1x 256 MB 133 Mhz
MOBO: ?? (iets met intel chipset)
VGA: ATI Rage 128, 32 MB
(Het is een NEC pc)
ziet u, er is gewoon een dimm verkeerd om in gedouwd.
En dat gaat roken. En dan is je mobo gaar. En dan mag je een nieuwe gaan halen. En je hebt geen garantie meer denk ik, dus pech ;(.

niet verder vertellen hoor, maar ik was een keer zo lui dat ik een dimm er zonder te kijken in wou stoppen en toen had ik dus hetzelfde :(

Verwijderd

het hoeft niet dat allbeide banken kaduk zijn. bij een ecs had ik ook een bank kapot maar de andere bank werkte nog prima.

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 00:06

Remco2001

Ehm, ok...

Op zaterdag 13 juli 2002 20:53 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ziet u, er is gewoon een dimm verkeerd om in gedouwd.
En dat gaat roken. En dan is je mobo gaar. En dan mag je een nieuwe gaan halen. En je hebt geen garantie meer denk ik, dus pech ;(.

niet verder vertellen hoor, maar ik was een keer zo lui dat ik een dimm er zonder te kijken in wou stoppen en toen had ik dus hetzelfde :(
Ehm, maakt dat nou echt zoveel uit? Ik heb er zelf nog nooit last van gehad hoor...

• shadax
  • Niet online
op dit mobo gaan de dimms er maar op een manier in, want er zitten 2 uitsparingen in de dimm, die maar op 1 manier passen..

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 16:14
Misschien een hele domme suggestie, maar ik heb een keer meegemaakt dat een pc het niet meer deed nadat ie verhuisd was, bleek de processor een beetje los in zijn slot te zitten. Hij deed toen helemaal niets, zoals die van jou... probeer ff processor aanduwen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Het mobo kan nog wel piepen als er geen mem in zit, en als je er mem in doet gebeurt er niets... Het mobo denkt dus goed op te starten. Cpu, mem en vidkaart zijn dan waarschijnlijk ok. Mobo is nog in staat te piepen, lijkt ook ok. Het kan dan nog dat er iets stuk is, zeker, maar iets heel doms : heb je er al aan gedacht dat de monitor misschien stuk is? Je zult er maar overheen kijken... Dan krijg je geen beeld...

Anders een ander DIMM slot proberen.. Cpu is denk ik niet gaar, je haalt je cooler niet zo snel van een slot 1 proc (let wel op, als je die clip lostrekt en je start op is je cpu waarschijnlijk wel gaar omdat dit volgens mij geen coppermine is, dus zonder hittebeveiliging).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• shadax
  • Niet online
tnx voor de tip, maar ik heb de cpu er al een keer helemaal uitgehaald en weer teruggezet

Verwijderd

dimm kan er volgens mij maar op 1 manier in ik heb het nog nooit voorelkaar gekregen met dimm / rimm/ ddr en ddr/rimm moet het heel gemakkelijk gaan

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met veel geweld past alles!
Ik heb trouwens wel een keer iemand meegemaakt die het dimmetje er ondersteboven indeed. :o

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op zondag 14 juli 2002 01:26 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Met veel geweld past alles!
Ik heb trouwens wel een keer iemand meegemaakt die het dimmetje er ondersteboven indeed. :o
Haha. Jep. Mijn neefje heeft ooit een pci-kaart in een isa-slot gekregen. Ook mobo naar de kloten.
Pagina: 1