Adobe Premiere....veel dropped frames

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een Sony digi-camcorder, type DCR-TRV140E.

Vorige week gekocht en met Adobe Premiere aan het experimenteren geweest. Capturen ging goed en geen dropped frames.
Tot gisteren..... :( :(
Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd en opeens veel dropped frames.
Dus ik Windows XP Pro NL opnieuw geinstalleerd, en op de kale windows meteen Adobe Premiere 6.0 geinstalleerd.
En weer veel dropped frames.
Ik heb een AMD Athlon XP 1700+, 512 MB geheugen.
HD van 20 GB met Windows XP erop.
Aparte HD van 40 GB (5400RPM) voor het capturen van video.
Deze is compleet leeg en geformateerd.

Als ik capture met Premiere, dan blijft het scherm soms grijs en als ik op PLAY druk op het scherm blijft hij grijs, terwijl ik de camera wel hoor lopen.
Op de LCD van de camera wordt het beeld wel goed weergegeven.

Als ik vervolgens camera uit zet, en weer aan, dan pakt hij hem soms wel en soms weer niet.
En dan opeens komt windows met melding : nieuwe hardware gevonden....blah...blah...blah.

Verder gebruik ik een Dynalink 1394PB firewire-card.
En windows XP Pro, volgens de microsoft site hoef ik dan niet speciaal de VideoCapture Drivers van DirectX-8 te downloaden.

Wat kan er nou allemaal aan mankeren ??

En waarom had ik eerst helemaal geen frames-dropped, en nu wel ??

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb je misschien een programma op de achtergrond draaien die performance wegtrekt ? moet je effe kijken in de taskmanager.

Dat grijze beeld ? directshow/overlay probleem ? misschien dat je videokaart driver niet goed eens, probeer eens te updaten.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Videokaart updaten. :) Probeer anders eens op te nemen met Movie Maker.

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Probleem is opgelost. Waren inderdaad de nieuwe detonator drivers, en daarna ging het perfect, 5 minuten gecaptured zonder dropped frames.

Maar......nu het volgende |:(

Als ik Adobe Premiere opstart, en als project de volgende kies : PAL VIDEO FOR WINDOWS

En dan ga capturen (gaat weer perfect), avi is opgeslagen en in project-venster te zien. Vervolgens wil ik de avi wat bijknippen en doe dat in de MONITOR-venster.
Dan sleep ik hem naar het SOURCE-scherm van de MONITOR.
Als ik hem dan af wil spelen om wat bij te knippen werkt dat ook perfect.

Maar als ik als project kies : STANDARD 32kHz of 48kHz.
Of de Widescreen variant, en dan ga capturen gaat dat ook perfect. Alleen het afspelen en bijknippen in SOURCE-scherm van de MONITOR werkt niet.

Hij speelt maar een halve seconde en dan stopt hij.
Ook de AVI slepen naar TIMELINE en dan renderen werkt niet.

Wat is daar mis mee ?? En hoe kan ik dat verhelpen ??