asus capture probleem oplossing!

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29
Voor iedereen die een asus videokaart heeft met video-in en die het niet onder xp aan het werk kan krijgen. En zoals ik in dit forum lees zijn dit er nog al wat. Ik heb de oplossing gevonden waarmee je onder xp met resolutie 720x576 full pall (25 fps) kunt opnemen, met perfecte kwaliteit.
Allereerst deinstalleer je alle capture drivers, zoals wdm en asus live en alle rotzooi van asus. Dus je houdt alleen een de videodrivers (gebruik zelf de asus 28.90 van technogarb). Belangrijk hierbij is dat je ook in het apparaat beheer alle 4 wdm drivers onder sound en video verwijderd. Vervolgens start je de pc opnieuw op en log je in als administrator (belangrijk). Dan pak je de wdm driver (in mijn geval 1.08) van nvidia en pakt die uit met winzip. Vervolgens wijzig je in het bestand nvxbar.inf in de onderste regels
NVxbar.DeviceDesc="NVIDIA WDM A/V Crossbar"
NVxbar.Crossbar="NVIDIA WDM A/V Crossbar"
naar:
NVxbar.DeviceDesc="ASUS WDM A/V Crossbar"
NVxbar.Crossbar="ASUS WDM A/V Crossbar"
dan sla je het op en run je de setup. Dan herstarten en inloggen onder administrator. De wdm drivers worden dan geinstalleerd. Dan installeer je asdvcr22 (staat op de asus site www.asuscom.de) en herstart je de handel weer.

Nu kun je met behulp van de videorecorder perfect capturen in welke resolutie en frame rate je maar wil op 25 fps. En superstrak beeldje. Ook op 720x576 geen last van interlacing zoals ik met asus live onder windows 98 altijd wel had.

Ik heb nog geen manier gevonden om het capturen met virtual dub te kunnen doen, want dan ziet het beeld er toch nog belabberd uit, met veel frame drops. Ik denk dat in dat asus vcr bepaalde drivers zitten, dus die moet ik er op de een of andere wijze nog uit halen. Maar hij valt al prima op te slaan in het asv2 formaat met de vcr.

succes ermee.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

BaRF

bijna kerst

Thanks, maar beetje laat:) heb sinds xp nog nooit kunnen capturen met mn geforce 1, en nét nu ik een nieuwe g4 heb, kom je met het antwoord :z

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op zondag 14 juli 2002 10:22 schreef BaRF het volgende:
Thanks, maar beetje laat:) heb sinds xp nog nooit kunnen capturen met mn geforce 1, en nét nu ik een nieuwe g4 heb, kom je met het antwoord :z
Bouw dan nieuw pc die als dedicated digitale videorecorder kan werken. :)

Het is waar: geen rotzooi erin die capture kan verstoren (b.v. virusscanners en andere actieve proggies die hd even gebruiken van tijd tot tijd)

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op Asus site zie ik WDM 1.11. Dat is nieuwer dan WDM 1.08. Heb je die al geprobeerd?

• VivaAtloni
Ik heb de nieuwe wdm nog niet gebruikt. Heb er slechte verhalen over gelezen, zoals witte balken in het beeld.
Ik kan nu ook naast de vcr ook gewoon strak in virtual dub of avi io capturen. Gewoon overlay uitzetten en eventueel op preview zetten.

Wel nog een vraag: Hoe capturen jullie bv. analoog opgenomen beelden (zoals video8). Ik capture het nu op 720x288 en resize het daarna naar 480x576 om dan svcd te krijgen. Op deze manier heb je geen last van interlace.
Heeft iemand andere methodes, die misschien beter zijn.

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Thx bedankt ik heb er inderdaad long mee lopen klooien... ik doe het nu via mijn tv kaart, kan ook... want wat ik nog niet heb uitgevonden is hoe ik het beeld van mijn asus 7700 deluxe GTS en het geluid tegelijk kan opnemen.... hij neemt steeds alleen het beeld op

• VivaAtloni
moet je bij de mixerinstellingen van je geluidskaart bij opnemen de line -in aanvinken.
Dan moet ie het doen.

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
beetje laat... , maar naar aanleiding van post van nieuwe det. driver..
dit werkt dus :)
ik had eerst de 1.16 onder xp met mijn v7700ti, maar toen had ik een witte balk in het midden.
daarna de 1.08 geprobeerd en die doet het goed !

1 - 2 - 3

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

DAmn inderdaad! Als ik dat een maand of wat terug wist was ik er super tevrede mee geweest :D Maar nu ik inderdaad ook net een paar maanden een nieuwe kaart heb is et ook voor mij niet echt meer van belang :( :P :) Maar toch leuk om te weten! Voro als ik mn kaartje es in een andere pc stop :) Thnx in ieder geval :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

PowerFlower

être diable et jouer fleur

lexited schreef op 01 augustus 2002 @ 13:06:
beetje laat... , maar naar aanleiding van post van nieuwe det. driver..
dit werkt dus :)
ik had eerst de 1.16 onder xp met mijn v7700ti, maar toen had ik een witte balk in het midden.
daarna de 1.08 geprobeerd en die doet het goed !
Waar heb je die 1.08 vandaan? Kheb de Asus wdm 1.09 geinstalled en die geeft dus die witte balk |:(
Mooi dat Asus VCR nu eindelijk mijn v6600 ondersteund, btw!

• PowerFlower

PowerFlower

F00k, 2e probleem: niet alleen de witte balk in Asus VCR, maar Helix Producer (nieuwste om Realmedia mee te maken) ziet um helemaal niet... anyone?

• PowerFlower

PowerFlower

Ik geef deze nog één keer een schopje omhoog, want ik vind het toch wel jammer zo weinig aan m'n video-in te hebben:
A.) waar is 1.08 te downloaden? (zodat er geen witte balk door het beeld zit)
B.) waarom pakt Helix Producer deze input niet?

[ Voor 0% gewijzigd door PowerFlower op 06-10-2002 19:41 . Reden: B) is geen B ) ]

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:08
PowerFlower schreef op 06 oktober 2002 @ 19:41:
Ik geef deze nog één keer een schopje omhoog, want ik vind het toch wel jammer zo weinig aan m'n video-in te hebben:
A.) waar is 1.08 te downloaden? (zodat er geen witte balk door het beeld zit)
B.) waarom pakt Helix Producer deze input niet?
Ik weet niet of je 1.08 al gevonden hebt maar ik post hem hier toch maar even want ik zat er zelf ook naar te zoeken ;)

http://download.cosmo.nu/Vid/

Maargoed, nu ik toch aan het typen ben kan mijn probleem er netzogoed ook bij: Heel lang geleden, toen video-capturen met m'n Asus V7700 nog zonder problemen ging, kon ik bij het capturen opgeven of het beeld wel of niet gecomprimeerd werd opgeslagen.

Hierbij kon ik altijd kiezen voor Asus Video 2.0 (ASV codec).

Sinds ik op Windows XP overgestapt ben zijn er wat problemen:

Ik heb nu na veel geknoei het videocaputuren zonder storing aan de praat heb gekregen met WDM 1.08, maar kan ik geen gebruik meer maken van ASV2. Het enige wat ik bij videocompressie op kan geven is UYVY.

Hier ben ik niet zo blij mee want nu stopt het caputuren na een paar minuten omdat dan de maximale bestandsgrootte is bereikt en dat schiet dus niet op, afgezien van het feit dat het ook nog harde schijf ruimte vreet. (Met ASV2 kon ik 23 minuten capturen).

Bestaat er geen oplossing voor zodat ik weer van ASV gebruik kan maken?

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen O op 18-10-2002 16:13 . Reden: Even wat duidelijker opgeschreven ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Als je je schijf ntfs formateerd ipv fat32 kan je capturen totdat je schijf vol is.
(Ik capture zelf met de V8420 van asus [gf4 ti4200])

• PowerFlower

PowerFlower

Jeroen17 schreef op 18 oktober 2002 @ 16:07:
[...]
Ik weet niet of je 1.08 al gevonden hebt maar ik post hem hier toch maar even want ik zat er zelf ook naar te zoeken ;)
Nee ik had hem nog niet gevonden, thx! *D

Heb je Asus VCR al geprobeerd? Die kan cappen in vcd of dvd (mpeg dus) ;)

• Jeroen O
PowerFlower schreef op 20 oktober 2002 @ 17:36:
[...]

Nee ik had hem nog niet gevonden, thx! *D

Heb je Asus VCR al geprobeerd? Die kan cappen in vcd of dvd (mpeg dus) ;)
Ik heb het programma wel geïnstalleerd maar er nog niet mee opgenomen. Het is wel leuk dat je meteen in MPEG kan opnemen maar ik heb het liever eerst in ASV2 formaat. Pas na het bewerken van de beelden zet ik het om naar MPEG.

Alleen dat opnemen in ASV2 formaat is me nog niet gelukt onder Windows XP dus daarvoor moet ik nog even verder zoeken naar een oplossing.

• Jeroen O
Wat me overigens ook opvalt is dat alleen nVidia WDM 1.08 goed werkt. Als ik ASUS WDM 1.08 installeer krijg ik nog steeds een witte balk door het beeld.

• PowerFlower

PowerFlower

Ja, vreemd is dat. Juist de nieuwere WDM's doen het niet. En de Asus WDM zegt in de release notes dat ze hem gepatched hebben voor het witte balk bij PAL probleem-- nou mooi niet dus! ;)
Pagina: 1