3 weken geleden heb ik Windows 98 als primair besturingssysteem verbannen, en heb ik Windows 2000 geinstalleerd (eindelijk tijd). Alles leek te werken todat alle drivers waren geinstalleerd en ik TV wilde kijken op mijn Miro PCTV Pro. Mijn systeem is het volgende btw:
Mobo: Gigabyte 7DXR (bios update f9)
Mem: 512Mb Infineon PC2100 DDR (2 x 256Mb)
Proc: Athlon Thunderbird 1.4Ghz
Video: Gainward Cardexpert Geforce 3 Golden Sample (29.?? drivers)
TV: Miro PCTV Pro (de oude zonder remote)
Sound: Soundblaster Audigy Player (Driver versie onbekend)
IDE: Promisse ULTRA100 controller (2.01 firmware)
Netwerk: ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Adapter (device manager naam)
De rest van de hardware zou niet mogen uitmaken voor het probleem (Floppy/Harddisk etc.)
Ok, weer ter zake, mijn PCTV deed het dus niet, ik de PCTV assitent opgestart. Bij allerlaatste test ging het fout en kreeg ik de melding dat er geen IRQ voor het apparaat is ingesteld of, de IRQ gedeeld wordt.
Ik kijken en ja hoor, een hele lading apparaten op IRQ 11 zonder mogelijkheid ook maar een IRQ te veranderen. Ik zoeken op GOT, vind ik uit dat dat normaal is door ACPI. Dus ik met aanwijzingen uit dit topic ACPI uitgezet in de hoop mijn IRQ instellingen te kunnen veranderen. Dit werkte dus niet.
Nu kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat het een bios instelling zou moeten zijn (ik heb alle settings van IRQ steering ook al geprobeerd dat head geen effect). Alleen met welke instelling krijg ik ACPI in bios uitgeschakeld op mijn Gigabyte 7DXR (ik kan er in de handleiding niets over vinden).
Ik hoop dat het niet al te onduidelijk is, en iemand een oplossing voor mijn hardnekkige probleem heeft.
Mobo: Gigabyte 7DXR (bios update f9)
Mem: 512Mb Infineon PC2100 DDR (2 x 256Mb)
Proc: Athlon Thunderbird 1.4Ghz
Video: Gainward Cardexpert Geforce 3 Golden Sample (29.?? drivers)
TV: Miro PCTV Pro (de oude zonder remote)
Sound: Soundblaster Audigy Player (Driver versie onbekend)
IDE: Promisse ULTRA100 controller (2.01 firmware)
Netwerk: ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Adapter (device manager naam)
De rest van de hardware zou niet mogen uitmaken voor het probleem (Floppy/Harddisk etc.)
Ok, weer ter zake, mijn PCTV deed het dus niet, ik de PCTV assitent opgestart. Bij allerlaatste test ging het fout en kreeg ik de melding dat er geen IRQ voor het apparaat is ingesteld of, de IRQ gedeeld wordt.
Ik kijken en ja hoor, een hele lading apparaten op IRQ 11 zonder mogelijkheid ook maar een IRQ te veranderen. Ik zoeken op GOT, vind ik uit dat dat normaal is door ACPI. Dus ik met aanwijzingen uit dit topic ACPI uitgezet in de hoop mijn IRQ instellingen te kunnen veranderen. Dit werkte dus niet.
Nu kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat het een bios instelling zou moeten zijn (ik heb alle settings van IRQ steering ook al geprobeerd dat head geen effect). Alleen met welke instelling krijg ik ACPI in bios uitgeschakeld op mijn Gigabyte 7DXR (ik kan er in de handleiding niets over vinden).
Ik hoop dat het niet al te onduidelijk is, en iemand een oplossing voor mijn hardnekkige probleem heeft.
Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem