Toon posts:

PK-OCK7 ism K7s5a ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PK-OCK7 (Golden Socket)
For everyone who has a socket A motherboard without the possibility to change the multiplier (for instance the Asus A7M266 and Tyan Thunder K7)

With the PK-OCK7 you can change the multiplier in a second.

Bij Ocshop.nl

werkt dit met een k7s5a ? :) kan ik me cputje ook wat opvoeren ( duron 1ghz @ 1.1 10x110mhz )

of ist nutteloos ?
voor de rest draait me pc als een trein namelijk,

Verwijderd

Beetje zonde van het geld, vind je niet . Voor die 67 euro die de Golden socket kost had je beter een XP1800 ipv duron 1000 kunnen kopen.
Je kunt beter een voltage mod doen als je bussnelheid niet hoger dan 110 wil. Kost maar 1 kwartje.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lijkt me nutteloos.
Als die duron niet harder wil dan 110 FSB -> 1100 Mhz,
dan haal je ook niet meer met die golden socket.

Het moederbord moet zonder enig probleem 133 Mhz draaien, nietwaar :?

En anders zou ik Vonderheite's advies opvolgen: Vmodden.
En een check doen op je chipset koeling (search :) )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probleem met die Duron is dus dat de stap van 110MHz naar de volgende werkende stap nogal groot is: direct maar 133MHz. Om die reden heb ik mn Duron 900 ook vervangen door een Athlon XP 1700+. Ding draait nu stabiel op 147MHz FSB :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 13 juli 2002 15:59 schreef Dannyke het volgende:
PK-OCK7 (Golden Socket)
For everyone who has a socket A motherboard without the possibility to change the multiplier (for instance the Asus A7M266 and Tyan Thunder K7)

With the PK-OCK7 you can change the multiplier in a second.

Bij Ocshop.nl

werkt dit met een k7s5a ? :) kan ik me cputje ook wat opvoeren ( duron 1ghz @ 1.1 10x110mhz )

of ist nutteloos ?
voor de rest draait me pc als een trein namelijk,
Ik heb precies die combo- maar de PK-OCK7 ligt al tijden werkeloos in de la. Waarom?

1) DOM ontwerp- de dipswitches zitten ONDER de CPU in de socket- instellingen veranderen=CPU eraf |:(

2) Zwak ontwerp- De koeler moet op de PK-OCK7 gemonteerd worden, de PK-OCK7 zit gewoon met 462 pinnen in de socket, het heeft geen verdere bevestiging. Tenzij je een super-lichtgewicht koeler hebt zou ik het niet in een tower systeem vertrouwen. Ik iig niet.

3) Wat scheelt het... met CPUFSB alleen kom ik tot 840MHz met m'n Duron 750, met de multiplier omlaag naar 6.5 kom ik maar tot 804MHz (m'n K7S5A wil niet voorbij 124MHz- zelfs met prima PC2100 geheugen :( )

Kortom, ja het werkt, maar nee, ik heb er iig geen zak aan. Als je een desktopbehuizing hebt (dus met vlak liggend mobo) en het je niets kost, acht, wat let je, maar als het geld moet kosten of je een tower hebt, afrader.

Oslik blyat! Oslik!