Toon posts:

[DVD] Pioneer 106s goed om te rippen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al anderhalf uur in de search aan het lezen over DVD's, maar word er niet wijs genoeg van om al te gaan kopen...
Ik heb van sommigen gehoord dat de pioneer k*t is en na 1 jaar kaduuk gaat, maar hier hoor ik andere verhalen.
Zijn er mensen die hem al langer gebruiken om te rippen, en lukt dat goed?

Ik heb geen 100-en euro's te vergeven, dus het zal een goedkope DVD speler worden van rond de 60 euro, maar dan nog heb je pioneer s106, aopen 1648, asus 1640 en de LG8160B.

Van de aopen hoor ik dat het de enige regiovrije is, de LG zou geen gekraakte firmware voor zijn (voor meer dan 5x switchen) en doet ie de DAE niet echt goed.

Kortom, ik raak een beetje comfuus. Is er hier niet 1 algemene thread waarin iedereen zijn ervaringen met zijn eigen dvd bespreekt? Zou handig zijn.

Maar wat ik dus wilde vragen, is advies... welke budget dvd speler ript goed, is duurzaam, en liefst regiovrij of kraakbaar?

het systeem waar hij aan komt te hangen is asus a7v333 met 256mb ddr (later meer) athlon xp1800+ met 7200 rpm maxtor 20GB

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 22:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
vergeet niet dat die pioneer een onwijze takkeherrie maakt, en vooral de slot-in versie

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik heb de 106S, hij is gemakkelijk regio-vrij te maken. En hij ript audio ook prima, het verschil met mijn 'oude' cd-rom speler is echt enorm...
edit:
in snelheid dus

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Op zaterdag 13 juli 2002 16:05 schreef -DD- het volgende:
Ik heb de 106S, hij is gemakkelijk regio-vrij te maken. En hij ript audio ook prima, het verschil met mijn 'oude' cd-rom speler is echt enorm...
edit:
in snelheid dus
in geluid waarschijnlijk ook maar dan in negatieve zin.

Ik heb er ook een, heerlijk dingetje, goede prestaties leest bijna alles, alleen dat geluid. Maar als je hem toch voor rippen gebruikt hoeft dat niet zo'n heel groot probleem te zijn.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 16:09 schreef Enigma69 het volgende:

[..]

in geluid waarschijnlijk ook maar dan in negatieve zin.

Ik heb er ook een, heerlijk dingetje, goede prestaties leest bijna alles, alleen dat geluid. Maar als je hem toch voor rippen gebruikt hoeft dat niet zo'n heel groot probleem te zijn.
Ja precies dat ook :P

En dat terwijl iedereen toen ik hem kocht juist beweerde dat ie stil zou zijn |:(

Maar het is wel een mooi spelertje...

Verwijderd

Topicstarter
geluid zal wel relatief zijn, ik gok er ff op dat jullie hier echt stille systemen gewend zijn, terwijl mijn oude cdrom speler een straalmotor lijkt te hebben en mijn voeding op een houtzagerij lijkt...

Het is gewoon zo dat ik niet echt weet wat te kiezen. Alle drives liggen bij Mycom, wat al een teken van 'niet slecht' is, maar ja.. die aopen lijkt ook wel wat.

Maar dat geluid zal ook wel meevallen bij gebruik als dvd-speler, denk ik? Zal vnl. als cd-speler opvallen, lijkt me

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Pioneer 106s is fluisterstil, mits je 'm in silent-mode schakelt. (Tooltje te downen van de Pioneer website). Hij is dan wel nog maar half zo snel. Maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

de 106 zorgt dar je cd's er altijd warm uitkomen enkel van het lezen!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb een AOpen 1240 en die doet het al ruim een jaar perfect. Nu heb ik pas een paar keer DVD gekeken, maar dat ging goed. Nu weet ik niet of die 1648 goed is, maar ik denk het wel ;)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 22:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 13 juli 2002 16:14 schreef Varienaja het volgende:
Pioneer 106s is fluisterstil, mits je 'm in silent-mode schakelt. (Tooltje te downen van de Pioneer website). Hij is dan wel nog maar half zo snel. Maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven.
mja ik niet, en heb daarom een Sony gehaald.. die is wel fluisterstil op topsnelheid :) prima drive, dus waarom zou je concessies doen...

als lawaai je niet boeit dan is die pioneer ook wel okee, maar ik geniet graag ook nog van het geluid in een film zonder dat irritante gezoem (heb een watergekoeld systeem wat je praktisch niet hoort)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

De pioneer is ook gewoon stil bij het afspelen van DVD's. Alleen als ie voluit draait maakt ie veel lawaai, dus bij rippen van audio-cd's enzo.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Pioneer kan perfect rippen (en erg snel), maar ik heb idd ook de Slot-in versie en die maakt bij het lezen van cd's inderdaad een HOOP herrie.
Gebruik hem eigenlijk ook alleen bij het kopieeren, verder gebruik ik altijd mijn brander.
Pagina: 1