Toon posts:

Proc door gebrand wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leuk hoor,

Ik start me pc op doet die niks meer nouw ik denk HUH??

Ik zet hem uit doe hem weer aan en toen flats.... KNAL.... STANK..

Ik dus van scrik me cooler er afgehaalt en de proc bekeken helemaal zwart aan de achterkant.

Ik snap er niks van want hij is niet geclockt of want dan ook.

Ik had een standaart kooler er op en dus nooit verwisseld of er koelpasta opgesmeerd want er zat een plaatje met wit spul op.

Iemand een idee hoe dit kan komen? Kortsluiting of zo of iets anders want snap er niks van want van 0* naar de dood punt van de proc in 5 sec of zo is wel erg snel.

Het gaat op een T-bird 1400. Ik heb hem een jaartje en besteld bij norrod.nl

Moet ik nu AMD nederland mailen of naar norrod en hoe veel jaar garantie zit er eigelijk op?

Verwijderd

uh pics ? :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

normaal gesproken 1 jaar garantie.
dus met je proc terug naar norrod.
het zou trouwens ook aan je mobo kunnen liggen, dus neem die ook maar mee. of je voeding.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
misschien dat je bij de winkel waar je hem hebt gekocht nog garantie hebt. Zo niet kun je een nieuwe kopen (amd mailen heeft geen zin want zij doen er toch nix mee)
Op zaterdag 13 juli 2002 15:54 schreef narfpower het volgende:
Leuk hoor,

Ik dus van scrik me cooler er afgehaalt en de proc bekeken helemaal zwart aan de achterkant.

Ik had een standaart kooler er op en dus nooit verwisseld of er koelpasta opgesmeerd want er zat een plaatje met wit spul op.

Iemand een idee hoe dit kan komen? Kortsluiting of zo of iets anders want snap er niks van want van 0* naar de dood punt van de proc in 5 sec of zo is wel erg snel.

Moet ik nu AMD nederland mailen of naar norrod en hoe veel jaar garantie zit er eigelijk op?

Verwijderd

Topicstarter
Fijn is dat. Maar me voeding is goed en me mobo ook want die werken bijde nog.

ben nu norrod aan het bellen.

Verwijderd

misschien is je fan op je koelblok gestopt met draaien en daardoor is de temperatuur ineens snel gestegen.

maar goed hoop voor je dat je via garantie een nieuwe kan krijgen. (check ook effe je mobo want die gaat vaak ook stuk bij doorbranden van een cpu, door de hitte)

maak inderdaad effe pic's van je cpu, voor in het GOT-plakboek haha B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 16:07 schreef kaasie het volgende:
misschien is je fan op je koelblok gestopt met draaien en daardoor is de temperatuur ineens snel gestegen.

maar goed hoop voor je dat je via garantie een nieuwe kan krijgen. (check ook effe je mobo want die gaat vaak ook stuk bij doorbranden van een cpu, door de hitte)
Me mobo werkt nog en zie geen zwarte plekken gelukkig maar en gelukkig heb ik de mobo nog net 11 maanden scheeld weer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 16:08 schreef narfpower het volgende:

[..]

Me mobo werkt nog en zie geen zwarte plekken gelukkig maar en gelukkig heb ik de mobo en proc nog net 11 maanden scheeld weer.

Verwijderd

Forget it,
die koeler is gewoon los geschoten, 100 % zeker.

Als Norrod of AMD zelf je wil helpen, is dat uit coulance overwegingen. De oorzaak van de knal is een montage probleem, het is echt niet veroorzaakt door de CPU. Helaas... :'(

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

is er geen coolpasta van de core afgedropen (heb je wel eens met goedkope prut)?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

Op zaterdag 13 juli 2002 16:37 schreef zandpaddo het volgende:
is er geen coolpasta van de core afgedropen (heb je wel eens met goedkope prut)?
Precies, niet dus

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

zal wel te warm zijn geworden

Meneer 1000 has spoken......

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Garantie eh, veeg die een beetje proper... je weet van niets, brakke cpu, die werd te warm ook al stond er koeler op.

Verwijderd

Nog een AMD1400 kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ooit die filmpjes van tom wel eens gezien, waarin een AMD cpu binnen luttele seconden 370 graden werd?

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 00:25 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

ooit die filmpjes van tom wel eens gezien, waarin een AMD cpu binnen luttele seconden 370 graden werd?
url ????

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

Op zaterdag 13 juli 2002 16:33 schreef Hooi het volgende:
Forget it,
die koeler is gewoon los geschoten, 100 % zeker.

Als Norrod of AMD zelf je wil helpen, is dat uit coulance overwegingen. De oorzaak van de knal is een montage probleem, het is echt niet veroorzaakt door de CPU. Helaas... :'(
hmmz sorry hoor maar hoe the F*K kan jij zeggen vanaf weet ik hoe veel kilometers of de koeler los zat |:(
hij heb de koeler er nog alf moeten halen dan zal hij niet los hebben gezeten of wel
al was het zo dan zou hij het zeggen niet :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Zelfs zonder cooler houdt dat ding het nog wel even vol. Ok, hij zal wel snel stuk gaan, maar het koelblok alleen zorgt al wel voor meer vertraging dan die 5 seconde. Al geef ik toe dat het stoppen van de koeler wel de logischte oorzaak lijkt. Misschien dat dit in samenwerking met een slecht contact door de koelpasta en een hoop stof wel tot z'n dood heeft kunnen lijden.

Ceci n'est pas une signature!

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Leuk hoor,

je kan AMD mailen maar ik denk dat het weinig uithaald. er zit nl maar 1 jaar garantie op. en ze zeggen toch dat je de processor niet goed genoeg gekoeld hebt.

ik denk dat je een nieuwe moet kopen.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

hoe zou dat nu kunnen hij start hem net op :?
ik heb me amd Thunder bird ook eens een 40 min zonder koeler laten draaien ( leefde tot 4 maanden nog koelpasta over weerstanden :'( )
ik denk zelf eerder aan een spanings piek

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 00:35 schreef Shunt het volgende:

[..]

hmmz sorry hoor maar hoe the F*K kan jij zeggen vanaf weet ik hoe veel kilometers of de koeler los zat |:(
hij heb de koeler er nog alf moeten halen dan zal hij niet los hebben gezeten of wel
al was het zo dan zou hij het zeggen niet :?
Door vehpol - zondag 14 juli 2002 00:39

--------------------------------------------------------------------------------
Zelfs zonder cooler houdt dat ding het nog wel even vol. Ok, hij zal wel snel stuk gaan, maar het koelblok alleen zorgt al wel voor meer vertraging dan die 5 seconde. Al geef ik toe dat het stoppen van de koeler wel de logischte oorzaak lijkt. Misschien dat dit in samenwerking met een slecht contact door de koelpasta en een hoop stof wel tot z'n dood heeft kunnen lijden.
Nou niet eigenwijs gaan doen, een AMD fikt gewoon af, met vlammen en al in twee seconden, als de koeler los zit.

Knallen, barsten, in stukken scheuren van zo'n cpu krijg je als de koeler er een beetje scheef op zit. Dat is al honderdduzendmaal hier op GOT langs gekomen, en uitgebreid gedocumenteerd.

Het is al genoeg om tegen de koeler aan te tikken, en per ongeluk dat ding een beetje scheef te zetten. Als het dus geen bijzonder goede koeler is met een super bevestiging, heb je AMD flambé, en het heeft geen spatje met de garantie te maken.

Als het een spanningspiek was, waren de harde schijven en waarschijnlijk ook de rest van de PC kapot geweest.

Ik vind het heel lullig voor je, maar de ellende kan alleen door een scheef of los zittende koeler gebeurd zijn.

En die meneer die 40 minuten met een losse koeler heeft gewerkt, probeer het eens met een TB1400 zou ik zeggen, (een Duron 600@1000 mag ook, maar een Duron600@600 telt niet mee) en rapporteer aan ons wat er gebeurt... :)

Niet dus de clips aan 1 kant vast zetten, niet met de hand of een zwaar voorwerp de koeler aandrukken.

Gewoon op 1400 Mhz met een los op de core liggende goedkope flutkoeler. Dat experiment wil ik wel van je zien...
:Y)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Op zondag 14 juli 2002 00:41 schreef Shunt het volgende:
hoe zou dat nu kunnen hij start hem net op :?
ik heb me amd Thunder bird ook eens een 40 min zonder koeler laten draaien ( leefde tot 4 maanden nog koelpasta over weerstanden :'( )
ik denk zelf eerder aan een spanings piek
Mee eens. Je hoort de laatste tijd veel van dit soort verhalen. Treinen hebben het moeilijk, de bliksem slaat in, stroomstoringen hier en daar. Het electriciteitsnet heeft denk ik wat onregelmatigheden gehad...
Op het werk is het ook rampzalig. Wij hebben een stuk of 30 locaties. We rijden af en aan om hubjes te vervangen die spanningspieken niet overleefd hebben. "Het netwerk doet het niet!" Tja, vind je het gek, in de serverkast zit me daar toch een hub te sissen alsof die een eitje aan het bakken is...

edit: wees er dus heel zeker van dat alles het goed doet. Let vooral op je MOBO en voeding.

"It certainly appears so..."

Pagina: 1