maxtor 61.4 gig ata100 schijf op asus K7M ?

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
maxtor 61.4 gig ata100 schijf op asus K7M ?
die klojo's bij asus hebben het invoervakjes in de bios te klein gemaakt waardoor ik niet het totale aantal clusters in kan voeren maar moet stoppen bij 31gb. ik heb ze al gemaild maar ze reageren niet. Het stond ook niet in de specs dat er max een 31 gig schijf op kon en het staat ok niet in het manual, ik eis dus een upgrade van de bios of van de hardware.

ik krijg de gekste fout meldingen omdat ik het ding eerst op m'n nu dode (overklokken :( ) abit ka7-100 heb gefdiskt en geformateerd. er zijn nu dus 2 partieties van 30 gig en als ik dus m'n f schijf wil benaderen gaat het systeem op z'n muis omdat het dan in door windows en fdisk gevonden (volgens het mobo niet bestaande) clusters gaat graven.. bijv KAN NIET LEZEN VAN STATION F: controlleer of de diskette in het station zit. :) zeker nieuwe floppy's van 30 gig..

iemand een idee om die laatste gigs ook aan te spreken, of om asus over te halen? iemand met bios schrijf ervaring mischien? t voeld zo klote om een MEGA groot stuk niet te kunnen gebruiken.

thanx in advance

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

gewoon LBA settings lijkt mij.
Ik gebruik een Promise Ultra66 add-on card voor mn 61.4GB disk.

Echter mn P2B zou het ook moeten aankunnen sinds de meest recente beta's
(1013.005, zie ook www.asuscom.de:

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/bios/faq076_32gb_ide_hdd.htm

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Let niet op mijn vaagheid:
Daar was un petch voor ofzoiets, is oowk al us eerdur un post ovur geweest.., weet ut nie helemaal meer,
probeer eerst eens de laatste VIA 4in1 drv's te installe,,, misschien helpt da...

I see dead pixels...