Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
optie 1. contract opzeggen en een nieuw abo nemen bij een andere aanbieder (+ evt. nieuwe foon)
optie 2. contract niet verlengen en met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen als je dat wil, verder zie optie 1
optie 3. contract verlengen en korting krijgen op een nieuw toestel (korting hangt af van je bel- en betaalgedrag)
optie 2. contract niet verlengen en met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen als je dat wil, verder zie optie 1
optie 3. contract verlengen en korting krijgen op een nieuw toestel (korting hangt af van je bel- en betaalgedrag)
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Wat versta je precies onder bel- en betaalgedrag?Op zaterdag 13 juli 2002 15:49 schreef Gully het volgende:
hoe meer je gebeld hebt, hoe hoger de korting op het nieuwe toestel. Heb je regelmatig te laat of niet betaald, dan zal die korting minder zijn.Op zaterdag 13 juli 2002 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder bel- en betaalgedrag?
edit:
vodafone kent 3 kortingen: laag, midden, hoog
ik had na 1 jaar contract, 180 min per maand, altijd op tijd betaald een "midden" korting. Hoe lang je al klant bent telt trouwens ook nog mee. Qua belgedrag kan je zeggen dat ze kijken naar de laatste 3-6 maanden.
vodafone kent 3 kortingen: laag, midden, hoog
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Ik betaal altijd via automatische incasso, maar om te zeggen dat ik heel veel bel, nee dat ook weer nietOp zaterdag 13 juli 2002 15:52 schreef Gully het volgende:
hoe meer je gebeld hebt, hoe hoger de korting op het nieuwe toestel. Heb je regelmatig te laat of niet betaald, dan zal die korting minder zijn.
Ik heb trouwens een Vodafone 120 abbo
ik denk dat 60 en 120 min. laag isOp zaterdag 13 juli 2002 15:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik betaal altijd via automatische incasso, maar om te zeggen dat ik heel veel bel, nee dat ook weer niet
Ik heb trouwens een Vodafone 120 abbo
180 en 240 midden
300 en 360 hoog
je kan gewoon vragen hoeveel korting je krijgt op een nieuwe telefoon bij een verlenging. en hoeveel korting je krijgt met een nieuw abonnement. het enige nadeel van een nieuwe abo is dat je een nieuw nummer krijgt.
vorig jaar ook op het punt gestaan om ijn abo bij vodafone te stopen en bij een andere provider verder te gaan. Dus netjes 3 maanden in het voren een brief gestuurd om het abo te stoppen.
In de laatste maand sneuvelde tijdens een verhuizing mijn telefoon... en ik had geen vervangend toestel. Dus ik naar vodafone(toen nog libertel) en het verhaal uitgelegd. Ik kon een andere telefoon krijgen als ik mijn contract toch nog een jaar zou verlengen... kreeg de telefoon voor dezelfde prijs als iemand die een nieuw abo zou af sluiten. Ben er tevreden mee.
Verder zou ik als je huidige telefoon nog bevalt eens kijken naar die stunts op internet... je kunt tegenwoordig zowat gratis bellen... (oke, een klein bedrag per maand)
In de laatste maand sneuvelde tijdens een verhuizing mijn telefoon... en ik had geen vervangend toestel. Dus ik naar vodafone(toen nog libertel) en het verhaal uitgelegd. Ik kon een andere telefoon krijgen als ik mijn contract toch nog een jaar zou verlengen... kreeg de telefoon voor dezelfde prijs als iemand die een nieuw abo zou af sluiten. Ben er tevreden mee.
Verder zou ik als je huidige telefoon nog bevalt eens kijken naar die stunts op internet... je kunt tegenwoordig zowat gratis bellen... (oke, een klein bedrag per maand)
en 500 en 1000 dan?Op zaterdag 13 juli 2002 16:20 schreef damster het volgende:
[..]
ik denk dat 60 en 120 min. laag is
180 en 240 midden
300 en 360 hoog
je kan gewoon vragen hoeveel korting je krijgt op een nieuwe telefoon bij een verlenging. en hoeveel korting je krijgt met een nieuw abonnement. het enige nadeel van een nieuwe abo is dat je een nieuw nummer krijgt.
Ik krijg bij vodafone al JAREN de maxbonus alleen is dat niet meer zo veel als vroeger hoor, telefoons kosten tegenwoordig toch aardig wat centen.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Je kan ook gewoon via gsm.nl een contractverlenging doen, ik denk dat je dan gewoon de volledige korting krijgt.
Ziazo krijg je via webwinkels al meer korting als dat je bij een "echte" winkel langs gaat.
Ziazo krijg je via webwinkels al meer korting als dat je bij een "echte" winkel langs gaat.
even kleine correctie: opzegtermijn Vodafone is 3 maanden!Op zaterdag 13 juli 2002 15:49 schreef Gully het volgende:
optie 1. contract opzeggen en een nieuw abo nemen bij een andere aanbieder (+ evt. nieuwe foon)
Je mag altijd met 2 jaar verlengen, de 'goede' klanten mogen ook 1 jaar (dit ter beoordeling aan Vodafone, meestal bij rekeningen die per maand gemiddeld > €35 liggen).
Daarnaast kun je als je in aanmerking komt voor 1 jaar verlengen ook nog een extra bonus van 10 of 25 euro krijgen ('hardwarecheque').
De bonus bij een 1 jarige verlenging van een 120 abonnement is €85 euro, dit ligt lager dan de €150 die je bij een nieuwe Vodafone bundel 120 krijgt.
Let op: bij overstap naar een andere provider zit je dus met de 3 maanden opzegtermijn (en dus ook voor nummerbehoud 3 maanden wachttijd) en (in principe) aansluitkosten.
Wil je geen nieuw toestel dan kun je natuurlijk altijd nog via Internet verlengen (en je bonus contact uitgekeerd krijgen), via Vodafone verlengen en je bonus in mindering laten brengen op je abonnementskosten of bij een winkel vragen of men de bonus contant uitkeert of als waardecheque voor andere apparatuur (dit wordt niet overal gedaan!).
Ik heb opgezegd na bijna 2 jaar 120 min vodafone en paar dagen later wordt mijn gsm gejat. bij zowel bij BC als bij vodafone hadden ze het over een aardige korting op een nieuwe gsm (incl nieuw contract). Zit er verschil tussen verlengen na het opzeggen en een nieuw contract (dus ook verlengen) om zo aan een nieuwe gsm te komen? Moet eigenlijk ook 180 min hebben, want de 120 is wel erg krapjes.Op zaterdag 13 juli 2002 18:27 schreef Korakal het volgende:
De bonus bij een 1 jarige verlenging van een 120 abonnement is €85 euro, dit ligt lager dan de €150 die je bij een nieuwe Vodafone bundel 120 krijgt.
aardige korting vind ik 85 euro trouwens niet, zeker niet als je naar de 150 euro kijkt.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ja, bij een nieuw contract ben je je telefoonnummer kwijt, bij verlengen houd je natuurlijk je nummer.Op zaterdag 13 juli 2002 23:45 schreef Fisico het volgende:
[..]
Zit er verschil tussen verlengen na het opzeggen en een nieuw contract (dus ook verlengen) om zo aan een nieuwe gsm te komen?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Bij nieuw contract kan je toch je nummer meenemen? Gewoon je laatste rekening van het vorige contract meenemen.Op zondag 14 juli 2002 00:11 schreef haas het volgende:
[..]
Ja, bij een nieuw contract ben je je telefoonnummer kwijt, bij verlengen houd je natuurlijk je nummer.
Ja dat kan, maar alleen als je van provider wisselt. Als je bij Vodafone wilt blijven, en je oude contract opzegt, kun je dat nummer dus niet meenemen naar een nieuw Vodafone contract. Als je van Vodafone naar een andere provider overstapt, zit je met de drie maanden opzegtermijn, want het is de bedoeling dat je dan niet zelf je contract opzegt bij Vodafone, maar dit door je nieuwe provider laat doen, tegelijk met de aanvraag voor nummerportering. Tussen die aanvraag en het overzetten van je nummer zit dan dus drie maanden. Bij sommige providers moet je voordat je zo'n aanvraag voor nummerportering kan doen eerst een nieuw contract aansluiten, en dan zit je drie maanden met twee abonnementen. Bij andere providers kun je zo'n aanvraag doen voordat je een nieuw contract laat aansluiten, maar dan kun je pas over drie maanden gebruik maken van een aanbieding met een toestel, en je weet vantevoren niet welke aanbiedingen over drie maanden zullen gelden. Dus als je je nummer persé wilt houden, is het het beste om je abonnement bij Vodafone te verlengen. (Vodafone heeft niet voor niets drie maanden opzegtermijn, gewoon om het je moeilijk te maken over te stappen naar een andere provider).Op zondag 14 juli 2002 00:34 schreef Z___Z het volgende:
[..]
Bij nieuw contract kan je toch je nummer meenemen? Gewoon je laatste rekening van het vorige contract meenemen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
tijdig opzeggen ben ik heel goed in, ik lees dat soort dingen namelijk en onthou het dan. Heb ook keurig een brief gehad met bevestiging.Op zondag 14 juli 2002 01:08 schreef haas het volgende:
Dus als je je nummer persé wilt houden, is het het beste om je abonnement bij Vodafone te verlengen. (Vodafone heeft niet voor niets drie maanden opzegtermijn, gewoon om het je moeilijk te maken over te stappen naar een andere provider).
Of ik nummer wil houden weet ik nog niet. Voorkeur gaat toch uit voor een 6510 tegen zo laag mogelijk kostprijs en met een redelijk aantal belminuten (180). Dan kom ik dus uit op Vodafone of KPN (hi), overige provi's hebben geen / nauwelijks bereik in mijn kamer. 65 euro voor nummerbehoud is wat veel, doe daarbij dat je geen aansluitkosten of maanden gratis krijg en verlengen is eigenlijk gewoon dom.
nummerbehoud naar andere provi is 15 - 30 dagen volgens het contract en geen 3 maanden.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Pagina: 1