Toon posts:

Mail relaying

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakerzzz,

Vraagje, ik heb een domeinnaam en zou graag m'n mail via mijn domein willen verzenden.

Bij een betaal inbel-abbo'tje van xs4all gaat het perfect smtp.naampje.com.

Wie weet welke gratis inbelprovider dit ondersteund.

Ik heb HetNet,TMF,BySky,Quickonline,Superweb al geprobeerd maar nakkes, njada......

any suggestions ?!? ;-)

Verwijderd

geen 1 volgens mij

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Heey Wijsneus ;)

Ik doe dit al maanden, gewoon via TMFWEB

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Waarom krijg ik een relayed denied error dan via mijn domeinnaam via TMF.

.....of zal dit komen omdat dit op een ander Ip-blok zit....

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Wat is er mis met het gebruiken van de smtp van de gratis provider? Werkt toch net zo goed als de smtp van je eigen domein?

omniscale.nl

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik gebruik de Chello smtp server voor alles, als je maar een Chello IP hebt mag je vanaf elk adres sturen.

Verwijderd

Je probeer nu alles door te sturen vanaf jou domain naar een mailserver. Veel mail servers hebben daar een blokkade op staan. (Ze controlleren wie de afzender is.) Wat je kan doen is een kleine mail server opzetten (Mdeamon of zo) en deze vertellen dat hij op DNS resolve moet gaan werken. Dan worden alle mailtjes direct bij de ontvangende mail server afgeleverd.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ik begrijp dat je dus gewoon mail wilt versturen

De afzender kan zelf zijn emailadres bepalen. allen soms niet als je een ip adres heb die niet van hun is...
maar ik geloof dat xs4all nog wel relayed, ???
smtp.wxs.nl tijdje terug nog, wel, maar er zijn er genoeg hoor!!!!
gewoon ff zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Juist ik wil mail versturen via een inbelprovider welke hem door mijn eigen mailserver haalt.

Voorbeeld ik ben ingebeld bij hetnet maar wil mail versturen via mijn domein www.naampje.com

Dus ik wil niet (smtp) mailhost.hetnet.nl invullen maar mail.naampje.com

Ik wil geen reclame van een inbelprovider in mijn mailheaders hebben van de mail die ik verstuur.

De enigste die het doet is xs4all voor zover ik weet.

Ik zoek dus een gratis inbelprovider die het toestaat dat ik mail.naampje.com gebruik als smtp.

Verwijderd

Waarom zou je dat willen?

Omdat er dan niet komt te staan bij de mail-headers dat er wellicht gerelayed is?

Je moet gewoon de smtp van je provider gebruiken, zoals al hierboven eerder werd gemeld.

Als jij vanuit ieder IP adres via "smtp.naampje.com" wilt kunnen zenden, zal ook ieder ander dat kunnen. Als mensen daar achter komen heb je de kans er meerdere mensen via jou smtp server gaan spammen. Ik denk ook niet dat veel hostproviders dat zullen toestaan.

Rob
Pagina: 1