[ACCESS] Automatische hoofdstukindeling rapport

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 13:53

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ik wil een rapport maken, met variabele inhoud, waarbij automatisch een hoofdstukindeling plaatsvindt..

Ik heb 5 basishoofdstukken, die ALTIJD terugkomen, maar onder die hoofdstukken heb ik een aantal paragrafen, waarvan sommige soms wegvallen..

Ik heb dus bijvoorbeeld :

H1
H1.1
H1.2
H2
H2.1
H3
H3.1
H3.2
H3.3
H4
H5

Alle hoofdstukken zijn subrapporten, dus ik wil graag binnen die rapporten een soort tellertje voor elke paragraaf laten lopen.. Ik heb alleen even totaal geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken..

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Niemand?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Maak van het veld "Hoofdstukken" in de tabel een primaire sleutel.
Als je er dan een rapport van maakt dan zullen de resultaten altijd aan de hand van de primaire sleutel gesorteerd worden.

Verder weet ik niet wat je bedoeld met het "teller" gedeelte?
Post daar eens wat meer info over.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Nou, het zit zo...

Ik maak een rapport over verschillende mensen.
Ik heb eerst 4 standaardpagina's.. Het voorblad, de inhoudsopgave (die nog gevuld moet worden) en dan 2 hoofdstukken die altijd op 1 pagina passen.

Daarna krijg ik echter een hoofdstuk dat niet voor iedereen hetzelfde is. Het gaat over activiteiten en niet iedereen heeft evenveel of activiteiten van hetzelfde soort gedaan. Die soorten wil ik onder subparagrafen indelen..

Dus

Voorblad
Inhoudsopgave
H1
H2
---------------------
H3
H3, activiteit A
H3, activiteit B
H3, activiteit C
H4
H5

Het gedeelte onder de streep is dus, qua bladzijden variabel. De subparagrafen onder h3 zijn daarnaast nog eens variabel qua kop... dwz, als activiteit B niet aanwezig is, dan moet de C een B worden (anders lijkt de telling zo raar..)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Voor tellers in rapporten doe ik meestal het volgende:
- in de onderliggende query van het rapport voeg ik een extra veld "Teller" toe met altijd de waarde 1
- in het rapport zelf zet ik dat veld in een Textbox met de Running Sum property waarde "Over All" of "Over Group", dan zorgt Access er zelf voor dat die 1-tjes opgeteld worden en krijg je je nummering

Om de nummers dan om te zetten naar hoofdletters zou je bijvoorbeeld dit kunnen gebruiken:
code:
1
=CHR(asc("A") + [TELLER] -1)

Ik weet niet of dit in jouw geval werkt maar dan heb je misschien een idee over hoe je het aan moet pakken.