Toon posts:

[HD] problemen bij intstalleren extra hd

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mijn western digital 80 gig 5400 rpm binnengekregen en die wilde ik ff blij in mijn computertje stoppen naast de western digital 17 gig die ik al had.
dus ik alle kabeltjes en alles goed gedaan, en de computer opnieuw opgestart, en toen ging hij dus zoeken naar de ide-drives, en dat duurde ffies en toen gaf ie weer dat primary master en slave niks kon vinden .
Dus ik zet mijn computer weer uit en roste ff dat stekkertje van de 17 gig eruit en weer rebooten en toen herkende die mijn 80 gig wel maarja er stond niks op dus veel had ik er niet aan want ik moet nog wat dingetjes overzetten van de 17 gig naar de 80 gig, dus ik haal dat stekkertje van de 80 gig er weer uit en doe die van de 20 gig er weer in en dan doet ie het ook gewoon, dus hij herkent de 2 schijven niet tegelijk, wat doe ik verkeerd? moet ik misschien een 2e ide kabel kopen?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op zaterdag 13 juli 2002 15:00 schreef Danos het volgende:
ik heb vandaag mijn western digital 80 gig 5400 rpm binnengekregen en die wilde ik ff blij in mijn computertje stoppen naast de western digital 17 gig die ik al had.
dus ik alle kabeltjes en alles goed gedaan, en de computer opnieuw opgestart, en toen ging hij dus zoeken naar de ide-drives, en dat duurde ffies en toen gaf ie weer dat primary master en slave niks kon vinden .
Dus ik zet mijn computer weer uit en roste ff dat stekkertje van de 17 gig eruit en weer rebooten en toen herkende die mijn 80 gig wel maarja er stond niks op dus veel had ik er niet aan want ik moet nog wat dingetjes overzetten van de 17 gig naar de 80 gig, dus ik haal dat stekkertje van de 80 gig er weer uit en doe die van de 20 gig er weer in en dan doet ie het ook gewoon, dus hij herkent de 2 schijven niet tegelijk, wat doe ik verkeerd? moet ik misschien een 2e ide kabel kopen?
Probeer hem eens op de tweede IDE-controller te zetten. :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-04 14:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je moet 1 op master zetten en 1 op slave.

Op je harde schijven zitten jumpers, met deze jumpers zet je ze of op master of op slave.
Op je harde schijven staan wel hoe ze moeten staan.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

beetje heel basic mare ook hier weer eens

use the search luke user the search

mare dit staat dacht ik ook in de faq :?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/310680/

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
Ik had het ook, maar dan met een 80 Gig IBM en maakt niet uit waar ik hem op zette, hij zag hem gewoon niet. Toen heb ik bij 1 cdrom speler de kabels los getrokken en toen deed hij het ineens. Toen had ik de cdrom speler weer vast gezet en toen vond hij hem wel, maar wou mijn xp niet opstarten, na lang gepiel met kabels werkte het eindelijk.

Vreemd vreemd vreemd

(Moet ik er ook nog ff bij vertellen, ik heb een MSI KT3 Ultra Aru, met alles op een aparte ide kabel. En het master slave is bij mij wel duidelijk bekend.)

Verwijderd

Topicstarter
ok dit probleem is nu verholpen alleen heeft er zich alweer een nieuw probleem voorgedaan :'( bij het opstarten herkent hij em nu maar in windows (98 SE) is er geen extra schijf bijgekomen, hoe kan dit nu weer??

<edit> in aparaatbeheer herkent hij de schijf wel

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 16:04 schreef Danos het volgende:
ok dit probleem is nu verholpen alleen heeft er zich alweer een nieuw probleem voorgedaan :'( bij het opstarten herkent hij em nu maar in windows (98 SE) is er geen extra schijf bijgekomen, hoe kan dit nu weer??

<edit> in aparaatbeheer herkent hij de schijf wel
wat dacht je van FDISK ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

FAQ en Search.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.