ECS K7S5A PCI prob? geluid hapert

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een K7S5A en ook al enige tijd het volgende probleem.
Zo gauw ik op mijn tweede monitor (aan een voodoo 3 3000 PCI) ook maar iets verplaats of resize hapert winamp of wat dan ook maar geluid maakt. Een film op het tweede scherm resulteerd in een 'langzamer' en dus ook lager geluid dat net niet vloeiend loopt.
Ik had zelf het vermoeden dat dat aan de PCI latency lag, maar na de OC bios geflasht te hebben en alles geprobeerd (32 tot 256) geen resultaat. Het maakt niet uit of ie primairy of secondary vidkaart is (boot sequence in bios AGP of PCI aanpassen of in win2k veranderen) en ook het OS lijkt geen invloed te hebben: zowel win98 als win2k doen precies het zelfde.
Ik heb zoals gezegd een ECS K7S5A mobo met een athlon XP 1700+, 256 MB ram pc133, een 30 GB ibm DTLA schijf, een voodoo 3 3000 AGP, een voodoo 3 3000 PCI en verder geen kaarten geinstalled. De voodoo AGP heb ik sinds kort vervangen door een viper II maar het probleem bleef.

Iemand anders hier ook ervaring mee of, nog liever, een oplossing?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met een PCI videokaart. Lijkt niks aan te doen.

Verwijderd

Misschien wordt mijn mening niet erg gewaardeerd, maar dit zijn "ECS" problemen. Budget is niet voor niks budget.
Met oude PIII bordjes heb ik ook veel van deze problemen gezien die gewoon aan het mainbord lagen en niet aan de rest van de onderdelen in de pc.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zou het dan niet eerder een SIS 735 probleem zijn?

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Tjah, dan zit er ben ik bang niks anders op dan binnenkort een of andere dualhead/hydravision/twinviewkaart te kopen :'(
Toch bedankt!

Verwijderd

gebruik je de onboard sound ? :) of een pci sound kaartje ?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb een SB Live, maar volgens mij gaat het ook met de on-board card fout.

Verwijderd

andere drivers voor je SBlive algeprobeert?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Zelfde probleem gehad, met een Voodoo 3 2000. Zowel met de onboard sound als met een Terratec DMX 1024.

Op het ECS forum bij ocworkbench.com stond destijds de tip om een oud bios (juli vorig jaar) te proberen. Die oude biosversies gaven echter problemen met het diskettestation onder Win2k en het geluid werd er niet echt beter op.

Uiteindelijk heb ik die PCI Voodoo kaart vervangen door een Matrox g450 AGP kaart en dat lostte het probleem definitief op.

Verwijderd

tja ik heb er geen 2 :) heb een gf2mx 400 32mb Dualhead +tv out

( is evt teruil tegen gf2mx400 64mb + tv out )

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 16:57 schreef rvm het volgende:
Zelfde probleem gehad, met een Voodoo 3 2000. Zowel met de onboard sound als met een Terratec DMX 1024.

Op het ECS forum bij ocworkbench.com stond destijds de tip om een oud bios (juli vorig jaar) te proberen. Die oude biosversies gaven echter problemen met het diskettestation onder Win2k en het geluid werd er niet echt beter op.
Dat BIOS heb ik nu (IIRC) maar ik heb nog steeds problemen. Ik snap trouwens niet waarom het BIOS de FDD support van Windows aantast (heb ik zonder FDD trouwens geen last van ;->).
Uiteindelijk heb ik die PCI Voodoo kaart vervangen door een Matrox g450 AGP kaart en dat lostte het probleem definitief op.
In september ga ik die Voodoo 3 2000 ook eens upgraden (waarschijnlijk met een GF4) en dan zal het probleem ook wel opgelost zijn. In de meeste games heb ik er trouwens geen last van, alleen in NFS4.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Dit is een bekend probleem bij dit moederbord. Ik had er zelf ook last van destijds met een TNT2 PCI. Niks aan te doen...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Waarschijnlijk doet je PCI videokaart aan bushogging. Veel drivers stellen dit standaard in, en toevallig op een SiS735 heeft dit dus wel invloed op de rest van je PCI bus. Kan je waarschijnlijk ergens uitzetten in je drivers van je videokaart.

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Nou, als iemand dan weet hoe je dat bushogging dan uitkrijgt... Ik ben alle instellingen minstens 3x langsgelopen (ook dankzij andere problemen zoals dooie pixels in 32bpp mode enzo) maar ben de term nog nooit tegengekomen... Wat is het eigenlijk?

ik heb btw onboard sound.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Probeer eens t nieuwste cheepoman bios... t schijnt de pci problemen op te lossen.

www.ocworkbench.com/ecs

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 13 juli 2002 23:49 schreef jhead22 het volgende:
Probeer eens t nieuwste cheepoman bios... t schijnt de pci problemen op te lossen.

www.ocworkbench.com/ecs
Geloof ik ook ja, ook met de orginele nieuwste BIOS (van ECS zelf dus) is het opgelost voor zover ik weet. K heb alleen een AGP nu :P dus kan het niet uit eigen ervaring vertellen, maar meen het gelezen te hebben bij OCworkbench

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik heb even rondgezocht maar kon geen (verbeterd) bios vinden; zowel het cheepomanbios als het officiele bios maakten geen melding van verbeterde PCI-video support (als het gaat over 'improved pci timing for stability', dat heb ik geprobeerd maar werkte niet)

Over welk bios hebben jullie het?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 16 juli 2002 23:03 schreef Thomix het volgende:
Ik heb even rondgezocht maar kon geen (verbeterd) bios vinden; zowel het cheepomanbios als het officiele bios maakten geen melding van verbeterde PCI-video support (als het gaat over 'improved pci timing for stability', dat heb ik geprobeerd maar werkte niet)

Over welk bios hebben jullie het?
Latere BIOS weet ik niet uit mijn hoofd, maar een van de 1e versies had geen problemen met geluid, maar wel met floppy onder W2K, dus of je dat wil.... :P

Verwijderd

Koop gewoon een bord van een goed merk :)

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik heb de nieuwste bios upgrade geprobeerd, en hoewel die in de changelogs niets over PCI zei zijn al mijn problemen nagenoeg opgelost. Ik weet niet in hoeverre de SiS IDE driver hieraan heeft bijgedragen maar die heeft iig eindelijk mijn HD op UDMA 100 gekregen ipv PIO onder win2k :)

Iig bedankt voor alle hulp allemaal!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 22 juli 2002 @ 13:21:
Koop gewoon een bord van een goed merk :)
K weet niet wat jij onder een goed merk verstaat, maar ASUS etc. brengen chipsets van VIA uit waar je genoeg VIAproblemen hebt, dus wat bedoel je dan? :P
Thomix schreef op 31 juli 2002 @ 19:31:
Ik heb de nieuwste bios upgrade geprobeerd, en hoewel die in de changelogs niets over PCI zei zijn al mijn problemen nagenoeg opgelost. Ik weet niet in hoeverre de SiS IDE driver hieraan heeft bijgedragen maar die heeft iig eindelijk mijn HD op UDMA 100 gekregen ipv PIO onder win2k :)

Iig bedankt voor alle hulp allemaal!
Jij ook bedankt voor het melden dat het is opgelost :) dat zouden meer mensen moeten doen

Pagina: 1