Toon posts:

Welke newsservers te gebruiken via Chello?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger kon je via chello op de HETNET newsserver komen via zo'n gratis accountje, met welke newsservers kan dit nogmeer ( gratis ) ?

Dit ivm met steeds meer verdwijnende nieuwsgroepen :(.

Thanx.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op zaterdag 13 juli 2002 14:38 schreef caphex het volgende:
Vroeger kon je via chello op de HETNET newsserver komen via zo'n gratis accountje, met welke newsservers kan dit nogmeer ( gratis ) ?

Dit ivm met steeds meer verdwijnende nieuwsgroepen :(.

Thanx.
Via Google kun je heel veel gratis newsservers opsporen. :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Ik neem aan dat het om tekst newsgroepen gaat >:) Die kun je bij de meeste providers read-only wel ophalen, alleen om te posten moet je een account hebben. Enne voor niets gaat de zon op... Neem voor een paar euro een xs4all accountje, krijg je een login en daarmee kun je vanaf een andere provider prima inloggen en binaries leechen. Newszilla is behoorlijk groot :9 En anders heb je nog de commerciele newsgroepen, maar die zijn in vergelijking met xs4all best duur (maar bv Giganews houdt de binary groepen die ik bezocht een week compleet vast das wel lekker als je wat gemist hebt :)).

Exact expert nodig?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Met Google kom je onder andere uit op sites als http://freenews.maxbaud.net/. Je kunt verschillende servers uittesten, en uitvinden welke daadwerkelijk werken en welke jou het best bevalt wat betreft content. Een beetje zoekwerk is nooit weg :).

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je ff 13 euro per maand neerlegt heb je een accountje bij xs4all en dan heb je toegang tot Newszilla...

Je kan wel gaan zoeken naar gratis dingen, maar als je nou ff wat geld ervoor uitgeeft dan heb je ook wat goeds.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Je kunt ook gewoon iemand lief aankijken die je kent en via een of andere inbel-provider internet gebruikt. Ik heb 't niet gevraagd maar toevallig :7 ken ik het login en paswoord van iemand. En ik gebruik dus al (zonder overdrijven) 3 jaar deze nieuwsgroepen. Het gaat niet snel, maar wel 10x beter dan news.chello.arnhem.nl. :)

edit:

Oh ja, ik heb via via (moeilijk illegaal verhaal) ook een paar weken een account van Supernews.com gehad. DAT was pas ECHT wreed. Stond gewoon ALLES altijd volledig op en werd ook nog 's 2 weken bewaard. En snel! Maar goed, dat kostte destijds al 10 dollar per 6gb ofzo.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zaterdag 13 juli 2002 17:23 schreef ThePriest het volgende:
news.chello.arnhem.nl. :)
news.arnhem.chello.nl dus :? ;).
Op zaterdag 13 juli 2002 17:19 schreef [Airwolf] het volgende:
Als je ff 13 euro per maand neerlegt heb je een accountje bij xs4all en dan heb je toegang tot Newszilla...
Tja.. als je al 47,95 betaalt voor Chello-toegang dan wil je ook graag dat daar nieuwsgroepen bij zitten, en als dat niet het geval is kan ik me voorstellen dat je weinig zin hebt om nóg meer te gaan betalen voor een voorziening die gewoon standaard zou moeten zijn. </einde-lange-zin-tirade-mode>

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Wat is newszilla? Ik heb ADSL via XS4all maar hun standaard newsserver is gewoon waardeloos.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:57

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op zaterdag 13 juli 2002 17:31 schreef LordLynx het volgende:
Wat is newszilla? Ik heb ADSL via XS4all maar hun standaard newsserver is gewoon waardeloos.
newszilla is zoŽn beetje de grootste newsserver van europa.
kijk maar eens met je newsproggie op newszilla.xs4all.nl (inloggen met je xs4all accountje).

Ik vind de snelheid van newszilla een beetje tegenvallen (met @home rond de 60Kb (1 downloadthread, bij meerdere haal ik max ongeveer 150Kb)), maar het is perfect om de gebreken van de @home server aan te vullen.

Wel jammer dat newszilla geen cd.image groepen heeft.

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
hmm opzich lijkt me dat wel iets dat newszilla, maar 'k vind 14 euro beetje zonde...

Verwijderd

Voor niet teveel kan je ook terecht bij http://www.newzpig.com :Z

Verwijderd

Tis me niet helemaal duidelijk wat je zoekt, maar als het alleen om text-only groepen gaat dan moet je "news.text.chello.nl" eens proberen...
Wat binaries betreft is de reguliere newsserver wat lastig :) Alhoewel, als je regelmatig alt.chello.binaries checked... ;)
Pagina: 1