[Studio DV] AVI > 2GB niet kunnen openen

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Ik heb met studio DV videoopnamen opgeslagen n een .AVI formaat en deze opgeslagen op de hardeschijf. Deze bestanden zijn +- 2,8GB per project.

Op mijn systeem Intel PIII-650 Mhz en Gigabyte moederboard kon ik deze gewoon weer inlezen met Studio DV.

Nu probeer ik het met een nieuwer systeem met een AMD 1,4GB en Abit-KT7 Raid en krijg bij het openen van windows de volgende melding:

=======
h:\Video\Begin1.avi
U hebt geen bevoegdheid om dit bestand te openen.

Vraag aan de eigenaar of aan de systeembeheerder toegang om toestemming
=======

Dit bestand krijg ik op 1 of andere manier ook niet gekopieerd of verplaatst en geeft hij de bovenstaande melding ook.

Als ik het probeer om met een ander programma dan Studio DV en met virtualdub, divx player of 1 of andere programma te openen krijg ik altijd eerst de bovenstaande melding van windows als ik op "openen" klik.

Is er een mogelijkheid dat dit komt doordat het een AMD is? Want het enige dat in die tijd is veranderd het moederboard en de processor.

Wie o wie heeft enig idee wat het probleem
zou kunnen zijn of heeft een oplossing hiervoor.

Bedankt.

Updated: Ik gebruik "Windows 98 Second Edition"

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Heb je niet geklooid met NTFS-rechten?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Welke windows heb je. Win 98 kan niet meer dan 2 GB adresseren :P

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

heb je fat of ntfs?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

PS: volgens mij kan je met een FAT32 partitie niet meer dan 2GB adresseren.

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:34 schreef VisionMaster het volgende:
PS: volgens mij kan je met een FAT32 partitie niet meer dan 2GB adresseren.
Kan wel, heb nooit problemen gehad. :)

• mabarto
Ik gebruik Windows 98 dus die kan helaas geen NTFS aan.
Dus de HD is ook op FAT-32 geinstalleerd.

Het vreemde is dat er in die directory ook bestanden staan kleiner dan 2gb en deze kunnen wel worden gelezen.

De bestanden die groter zijn dan 2gb niet en dat is juist het vage ervan.

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:35 schreef barto018 het volgende:
Ik gebruik Windows 98 dus die kan helaas geen NTFS aan.
Dus de HD is ook op FAT-32 geinstalleerd.

Het vreemde is dat er in die directory ook bestanden staan kleiner dan 2gb en deze kunnen wel worden gelezen.

De bestanden die groter zijn dan 2gb niet en dat is juist het vage ervan.
En op die PIII van je had je ook Win98?

• mabarto
Als het niet mogelijk is om meer dan 2GB te adresseren hoe kan het volgende dan verklaard worden dat deze wel op mijn vorige systeem kon worden gelezen. Dus op een Intel Pentium III 650mhz.

Want dat is juist het vreemde.

• mabarto
Op zaterdag 13 juli 2002 14:36 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

En op die PIII van je had je ook Win98?
Ja precies hetzelfde systeem.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Op zaterdag 13 juli 2002 14:37 schreef barto018 het volgende:
Als het niet mogelijk is om meer dan 2GB te adresseren hoe kan het volgende dan verklaard worden dat deze wel op mijn vorige systeem kon worden gelezen. Dus op een Intel Pentium III 650mhz.

Want dat is juist het vreemde.
Hoeveel GB waren die files dan?
Want FAT32 (heb in een boekie opgezocht) kan je niet meer dan 2GB benaderen (in 1 keer...) als je win98 heb gebruikt vind ik dit heel knap van je.

NTFS kan tot een paar TeraByte lezen, dus das al weer wat relaxder.
PS: dit principe is niet systeem (hardware) gebonden, maar OS en FileSystem gebonden. Dat zijn je limieten. Eerst volgende limiet hierna is dat je harddisk niet groter mag zijn dan 128 GB (ong.) ivm je ATA-100 controller => oplossing ATA-133.

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:43 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

Want FAT32 (heb in een boekie opgezocht) kan je niet meer dan 2GB benaderen (in 1 keer...) als je win98 heb gebruikt vind ik dit heel knap van je.
Waarom kon ik het dan wel? :P
Volgens mij ligt de grens bij 4GB. :)

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

ps: mogelijk is je AVI filetje niet in 1 ruk ingelezen, maar indelen. Dan zou het weer aan je software liggen die slim met de te grote files omspringt. :P

• mabarto
Op zaterdag 13 juli 2002 14:43 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

NTFS kan tot een paar TeraByte lezen, dus das al weer wat relaxder.
PS: dit principe is niet systeem (hardware) gebonden, maar OS en FileSystem gebonden. Dat zijn je limieten. Eerst volgende limiet hierna is dat je harddisk niet groter mag zijn dan 128 GB (ong.) ivm je ATA-100 controller => oplossing ATA-133.
De bestanden zijn van 2.3GB tot 2.8GB elk.

Dus het probleem zou worden opgelost als je die Partitie waar ik die video bestanden op staan naar NTFS zou partitioneren?

Is dit mogelijk om met windows 98 NTFS te kunnen lezen of moet ik dan Windows 2000 Prof of XP of NT daarvoor gaan installeren?

Thanks!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:48 schreef barto018 het volgende:

[..]

De bestanden zijn van 2.3GB tot 2.8GB elk.

Dus het probleem zou worden opgelost als je die Partitie waar ik die video bestanden op staan naar NTFS zou partitioneren?

Is dit mogelijk om met windows 98 NTFS te kunnen lezen of moet ik dan Windows 2000 Prof of XP of NT daarvoor gaan installeren?

Thanks!
Win98 ondersteunt geen NTFS. :(

• mabarto
Op zaterdag 13 juli 2002 14:44 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

Waarom kon ik het dan wel? :P
Volgens mij ligt de grens bij 4GB. :)
Dus als ik het goed begrijp kan jij bestanden openen van bestanden met media player die groter zijn dan 2GB met Windows 98 SE??

• mabarto
Op zaterdag 13 juli 2002 14:49 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

Win98 ondersteunt geen NTFS. :(
Dat is :(

Dat wordt dus overstappen naar Windows 2000 Prof of
Windows XP :(

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:50 schreef barto018 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp kan jij bestanden openen van bestanden met media player die groter zijn dan 2GB met Windows 98 SE??
Met MP heb ik het niet geprobeerd, wel met Studio DV. (Ik heb jammer genoeg eerst moeten werken met dat programma.) Als ik me niet vergis, kun je ong. 18 min. DV opnemen en dat komt overeen met 4 GB. :)

• mabarto
Op zaterdag 13 juli 2002 14:51 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

Met MP heb ik het niet geprobeerd, wel met Studio DV. (Ik heb jammer genoeg eerst moeten werken met dat programma.) Als ik me niet vergis, kun je ong. 18 min. DV opnemen en dat komt overeen met 4 GB. :)
Hmmz dat is dan erg vreemd waarom het mij dan niet meer lukt om met studio DV een bestand te openen van 2,8 GB. Want dan krijg ik direct die bovenstaande melding te zien.

Wat zijn jou specs dan? gebruik jij ook Windows 98 SE en een AMD? of Intel? Want dat zou het enige kunnen zijn.

Of je weet een manier om deze foutmelding te onmzeilen in Windows 98 SE. Als ik op details klik krijg ik het volgende:

====

U hebt geen machtiging om dit bestand af te spelen
Fout-id = 0x80070005, oplossings-id = 0x00000000
Dit bestand bevat beveiligde multimedia-inhoud. U hebt een machtiging nodig om dit bestand af te kunnen spelen. Raadpleeg de systeembeheerder of de multimedia-inhoudprovider om een machtiging te krijgen voor het afspelen van dit bestand en typ het wachtwoord op de juiste wijze als u daarom wordt gevraagd.

====

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:56 schreef barto018 het volgende:

[..]

Hmmz dat is dan erg vreemd waarom het mij dan niet meer lukt om met studio DV een bestand te openen van 2,8 GB. Want dan krijg ik direct die bovenstaande melding te zien.

Wat zijn jou specs dan? gebruik jij ook Windows 98 SE en een AMD? of Intel? Want dat zou het enige kunnen zijn.

Of je weet een manier om deze foutmelding te onmzeilen in Windows 98 SE. Als ik op details klik krijg ik het volgende:
Zie mijn homepage... ;)

Ik gebruik niet meer 98SE, maar toen ik het gebruikte had ik een Athlon 1 GhZ.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 13 juli 2002 14:51 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

keb nog ff gegoogled en zie het resultaat...
The 2 GB Limit

Some basics:

The 2 GB (gigabytes) refers to the maximum size of a standard AVI file. A standard AVI file is called an AVI 1.0 file.
The problem is due to the fact that standard AVI files store information inside themselves as 32 bit numbers - this gives them the range of values of about -2,000,000,000 (-2 GB) to +2,000,000,000 (+2 GB). The file itself cannot refer to anything outside this range.
Any program that deals with AVI files by using 32 bit numbers is probably limited to using AVI files of up to 2 GB in size.
The AVI version number (1.0 or 2.0) has no connection to a DV AVI file's type (see our article on DV File Types).
The 4 GB Limit

We say "probably", because most programs use a set of routines in Windows called "Video For Windows" which makes it easier to work with and manipulate AVI files. Video For Windows allows you to use AVI files up to 2 GB in size, but with a bit of extra work by a program, you can expand this to handle AVI files up to 4 GB in size.

So now we know:

The Video For Windows routines allow the use of 2 GB AVI files.
Carefully written programs that use Video For Windows can also use 4 GB AVI files.
For a lot of applications, 4 GB (or even 2 GB) is plenty large enough for most uses. New digital formats like DV however generate very large files (2 GB for every 9 minutes of DV) and so there was a need to be able to deal with files greater than 4 GB.
zoo ook weer duidelijk :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1