GeForce 2 GTS + VooDoo2

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Ik heb hier 2 computers staan, een P3 733 met een GeForce 2 GTS 32MB en een P2 400 met een ATI RAGE Pro 8mb + VooDoo 2 12MB :z. Ga ik een GeForce 4 TI 4200 kopen voor in m'n P3 en dan wou ik mijn GTSje in die P2 stoppen. Heeft het dan ook nog nut als ik er een VooDoo2 achter schakel (want het is wel een accelerator :?) of heeft dat dan helemaal geen nut meer?

tvw

Verwijderd

nee, dat heeft volgens mij echt helemaal geen zin.
Ik zou zeggen: probeer het eens en post hier ffe je 3dmark 2001SE score(s)

• iets
3DMark werkt niet met 64MB RAM :P

tvw

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Naar mijn idee gaat dat als een bottleneck werken aangezien die Voodoo 2 veel langzamer is en minder bandbreedte heeft.

It takes one to know one...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
dan nog, die gf4 ti 4200 in je p3 bak heeft niet al te veel zin, is behoorlijke overkill, tenzij je snel je processor gaat upgraden of een nieuw systeem krijgt, maar je merkt wel een aanzienlijke boost door je gf4..dus dat is wel handig :) maar maximale haal je er zekers weten niet uit.. k zou dan nog ff wachten met die gf4..ga voor een radeon ofzo, en koop later dan weer een snel beestje :)
en dan over die voodoo 2, ik denk niet dat i veel in te brengen heeft bij die GTS, die is opzich al snel zat! :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 14:39 schreef ceajay het volgende:
nee, dat heeft volgens mij echt helemaal geen zin.
Ik zou zeggen: probeer het eens en post hier ffe je 3dmark 2001SE score(s)
HAH! :D

Ik heb zo het vage vermoeden dat 3Dmark 2001 helemaal niet eens loopt op die VooDoo 2.

(Ik weet het eigenlijk wel bijna zeker, ik heb het wel eens geprobeerd meen ik mij te herinneren. DirectX 7 werkt niet met die VD2)

Als'ie wel zou lopen, zit de score onder de 1000 dus ach...

• iets
jah maar het is toch een 3D accelerator, hij 'versneld' het zooitje toch alleen maar?

tvw

Verwijderd

Nee heeft geen zin....
Word er niet sneller of langzamer op.
Als je je Geforce gebruikt doet je voodoo nix.

Je zou hem er in kunnen houden voor de Glide ondersteuning want dat kunne ze volgens mij nog steets niet goed voorelkaar krijgen bij Nvidia...

• iets
Op zaterdag 13 juli 2002 14:42 schreef Hooi het volgende:

[..]

HAH! :D

Ik heb zo het vage vermoeden dat 3Dmark 2001 helemaal niet eens loopt op die VooDoo 2.

(Ik weet het eigenlijk wel bijna zeker, ik heb het wel eens geprobeerd meen ik mij te herinneren. DirectX 7 werkt niet met die VD2)

Als'ie wel zou lopen, zit de score onder de 1000 dus ach...
Red Faction loopt er anders soepeltjes mee @ 800x600 hoor :).

tvw

• iets
Op zaterdag 13 juli 2002 14:44 schreef Dutch_man het volgende:
Nee heeft geen zin....
Word er niet sneller of langzamer op.
Als je je Geforce gebruikt doet je voodoo nix.

Je zou hem er in kunnen houden voor de Glide ondersteuning want dat kunne ze volgens mij nog steets niet goed voorelkaar krijgen bij Nvidia...
2D vinnik er ook een stuk beter uitzien bij die VooDoo BTW. Kun je ook in Windows instellen dat alles op de VooDoo draait, dus ook windows zelf en niet alleen de games?

tvw

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Een advies:
ZOEKEN

http://gathering.tweakers.net/forum/find
Die is er niet voor niets!

probeer het eens, dan ontdek je dat deze vraag al 10tallen keren voorbij gekomen is en dat het antwoord dan iets is van "alleen als je glide games gaat spelen".
Op zaterdag 13 juli 2002 14:47 schreef ShotGun het volgende:

[..]

2D vinnik er ook een stuk beter uitzien bij die VooDoo BTW. Kun je ook in Windows instellen dat alles op de VooDoo draait, dus ook windows zelf en niet alleen de games?
De 2d komt niet van de voodoo want dat is een 3d only (vandaar dat het een add-on kaart is; je hebt een andere kaart nodig voor het 2d-gedeelte

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Tsuranim
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Op zaterdag 13 juli 2002 14:29 schreef ShotGun het volgende:
Heeft het dan ook nog nut als ik er een VooDoo2 achter schakel (want het is wel een accelerator :?) of heeft dat dan helemaal geen nut meer?
Er zijn mensen die beweren dat ze met bepaalde games (unreal) betere resultaten behalen met een voodoo dan een geforce.
De voodooo accelereert de video-kaart niet, het vervangt je standaard vga-kaart bij 3d-werk (en accelereert 3d-werk).
Ik denk dat een voodoo2 achter een GF 2gts geen meerwaarde heeft.

--snelle typers hierboven :) ---
Tenzij.. je specifieke / oude spellen wilt spelen die alleen maar met GLIDE werken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zaterdag 13 juli 2002 14:29 schreef ShotGun het volgende:
Ik heb hier 2 computers staan, een P3 733 met een GeForce 2 GTS 32MB en een P2 400 met een ATI RAGE Pro 8mb + VooDoo 2 12MB :z. Ga ik een GeForce 4 TI 4200 kopen voor in m'n P3 en dan wou ik mijn GTSje in die P2 stoppen. Heeft het dan ook nog nut als ik er een VooDoo2 achter schakel (want het is wel een accelerator :?) of heeft dat dan helemaal geen nut meer?
Mischien voor glide spellen zoals UT en HL

• iets
Op zaterdag 13 juli 2002 14:48 schreef Tsuranim het volgende:

[..]

Er zijn mensen die beweren dat ze met bepaalde games (unreal) betere resultaten behalen met een voodoo dan een geforce.
De voodooo accelereert de video-kaart niet, het vervangt je standaard vga-kaart bij 3d-werk (en accelereert 3d-werk).
Ik denk dat een voodoo2 achter een GF 2gts geen meerwaarde heeft.
Tenzij.. je specifieke / oude spellen wilt spelen die alleen maar met GLIDE werken.
Nope, maar wel Midtown Madness 2. Dat ziet er niet uit met een GeForce (rare kleurtjes enzo), en de patch van MS werkt ook niet. Loopt dat dan wel normaal op die GTS+VooDoo?

tvw

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op zaterdag 13 juli 2002 14:42 schreef Yonni het volgende:
dan nog, die gf4 ti 4200 in je p3 bak heeft niet al te veel zin, is behoorlijke overkill, tenzij je snel je processor gaat upgraden of een nieuw systeem krijgt, maar je merkt wel een aanzienlijke boost door je gf4..dus dat is wel handig :) maar maximale haal je er zekers weten niet uit.. k zou dan nog ff wachten met die gf4..ga voor een radeon ofzo, en koop later dan weer een snel beestje :)
en dan over die voodoo 2, ik denk niet dat i veel in te brengen heeft bij die GTS, die is opzich al snel zat! :)
ShotGun: kijk nog eens goed naar deze reactie!

De Voodoo2 en de GTS zijn in feite kaarten met hetzelfde doel: het (ondersteunen bij) berekenen van 3d-beelden. De Voodoo2 kan alléén dat, de GTS kan ook 2d-beeld (de Windows interface, bijvoorbeeld) verwerken. Je kan de Voodoo2 dus niet gebruiken om de GTS te ondersteunen bij het 3d werk: plaats je in je pc zowel de Voodoo2 als de GTS, dan heb je dus gewoon 2 3d-kaarten in je pc zitten. Start je dan een spel, dan kan je kiezen welke van de 2 je gaat gebruiken. Aangezien de GTS op zo'n beetje ieder front de Voodoo2 opzij blaast en nog meer kan ook, heeft het geen enkel nut je Voodoo2 naast je GTS te plaatsen. Alleen als je dus spellen wilt spelen die alleen met de Voodoo2 werken, of problemen geven met de GTS kan het van nut zijn.

p.s. Yonni: P.O.D. roelz!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

De accelarator van de voodoo2 vereist, dat hij de taak overneemt van je GTS. Deze zal dus helemaal niks doen, en aangezien je gts toch zeker wel 3 keer zo snel is (ik weet ook niet echt hoeveel) heeft het dus echt geen zin. Games lopen dus echt een flink stuk minder. Ook is de V2 een pci kaart, de bandbreedete op je mamaplank, is daarom ook een stuk minder. Je hebt agp tot 4 x en standaard loopt ie al op 66 mhz (en dat dus keer 4). (pci loopt op 33 mhz en dat keer 1). Je kunt wel 3dmark draaien op je voodoo 2 (zelf geprobeerd, met 2 voodoo2's op SLI, en ik haalde met geluk 13 fps. Al met al, kun je gewoon zeggen dat de voodoo2 echt te oud is geworden op er ook maar iets leuks mee te doen. Er zit 1 maar aan, als je Counterstrike wil spelen, en je vind 1024 een prima res, dan roeleert de v2. Ik heb nog nooit een beter beeld gehad, dan destijds met de 2 V2's. Zorg dan wel voor een snelle proc, anders duikelt je fps naar beneden als je meer dan 4 personen op je scherm ziet.

• iets
Op zaterdag 13 juli 2002 14:53 schreef MrTinux het volgende:

[..]

ShotGun: kijk nog eens goed naar deze reactie!

De Voodoo2 en de GTS zijn in feite kaarten met hetzelfde doel: het (ondersteunen bij) berekenen van 3d-beelden. De Voodoo2 kan alléén dat, de GTS kan ook 2d-beeld (de Windows interface, bijvoorbeeld) verwerken. Je kan de Voodoo2 dus niet gebruiken om de GTS te ondersteunen bij het 3d werk: plaats je in je pc zowel de Voodoo2 als de GTS, dan heb je dus gewoon 2 3d-kaarten in je pc zitten. Start je dan een spel, dan kan je kiezen welke van de 2 je gaat gebruiken. Aangezien de GTS op zo'n beetje ieder front de Voodoo2 opzij blaast en nog meer kan ook, heeft het geen enkel nut je Voodoo2 naast je GTS te plaatsen. Alleen als je dus spellen wilt spelen die alleen met de Voodoo2 werken, of problemen geven met de GTS kan het van nut zijn.

p.s. Yonni: P.O.D. roelz!
tnx,
VooDoo = Exit

tvw

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
waarom zou je met een AGP 3d kaart van 32 mb nog een addon van 8mb willen gebruiken dan?

En een voodoo2 kan inderdaad geen 3dmarks2000 aan nee :)

lijkt me erg zinloos :)

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
de voodoo 2 is zo oud, dat heeft geen nut om achter een GF2 GTS te hangen :P

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 15:35 schreef Rody het volgende:
waarom zou je met een AGP 3d kaart van 32 mb nog een addon van 8mb willen gebruiken dan?

En een voodoo2 kan inderdaad geen 3dmarks2000 aan nee :)

lijkt me erg zinloos :)
Bou,
3dmark2000 geloof ik wel, ik dacht dat die nog een Glide mode had. Maar 3dmark2001 echt niet dus.... :P
Pagina: 1