Toon posts:

[php] pictures invoer wijzigen via cms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cms gemaakt waarbij iemand een zaal kan toevoegen met 4 pictures.
Deze 4 pictures worden in een dir op de server opgeslagen en hun bestandsnaam wordt opgeslagen in een veld in de database.

Het probleem zit hem in het feit dat de zaal ook gewijzigd kan worden.
Dit wijzigen moet ook de vier foto's inhouden.

Hoe kan ik dit regelen. Ik bedoel wanneer ik de entry van $foto1 uit de database haal en deze als value in de inputveld zet dan kan die de pictures niet vinden en slaat deze dan ook niet op dus geeft die een error.

Mijn code is dit:
PHP:
1
<?     if ($button=='Opslaan') {      $dir = "../../../partycenter/zalen/$field[naam]";             $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1];       $foto2 = $_FILES['upload']['name'][2];       $foto3 = $_FILES['upload']['name'][3];       $foto4 = $_FILES['upload']['name'][4];       move_uploaded_file($upload[1], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][1]);       move_uploaded_file($upload[2], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][2]);       move_uploaded_file($upload[3], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][3]);       move_uploaded_file($upload[4], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][4]);     $qinfo = "UPDATE zalen SET naam='$field[naam]',               inleiding='$field[inleiding]',               omschrijving='$field[omschrijving]',               feesten='$field[feesten]',               capaciteit='$field[capaciteit]'               WHERE id=$id";     mysql_query($qinfo); ?>

Nu heb ik voor 1 foto dit bedacht:
PHP:
1
<?     if ($button=='Opslaan') {         $datum = date("Y-m-d");         if ($upload1 != $plaatje)(         $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1];         $dir = images;     move_uploaded_file($upload[1], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][1]);         $plaatje = $foto1;     }         $qinfo = "UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$plaatje',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id";     mysql_query($qinfo); ?> <p> Uw nieuwsbericht is succesvol gewijzigd. <br> <br> <a href="overzicht.php">Wijzig nog een nieuwsbericht</a> </p> <?   } ?> ?>

Nu geeft die echter deze error
Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/sites/site39/web/support/cms/nieuws/wijzigen.php on line 35

in deze regel:
PHP:
1
<?    $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1];?>

Wat doe ik fout? En is deze benadering goed?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 13 juli 2002 13:13 schreef Ketje het volgende:
Nu geeft die echter deze error
Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/sites/site39/web/support/cms/nieuws/wijzigen.php on line 35
Zo op het eerste gezicht zie ik niet waarom het fout is, maar een parse error is simpelweg debuggen, je moet dan teruglezen vanaf de regel die fout gaat en dan kijken waar je code niet klopt, eventueel commentaar je de code regels uit (met // enzo) net zo lang tot je de fout gevonden hebt.

Of je aanpak verder goed is weet ik niet.
Hangt een beetje van je eisen af, 4 plaatjes 'vast zetten' is bijvoorbeeld niet altijd handig en ik zie je zo gauw ook niet opslaan dat je die 4 plaatjes bij zaal X bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Per zaal maakt die een dir aan en de pics worden in deze dir gezet.

De parse error heb ik al gevonden :-) was een ( in plaats van de correcte { sorry.

alleen is de manier hoe ik de file zou willen vervangen in de db en uploaden niet goed.
Wat doe ik daar fout? (nog steeds 2 code dus deze:)
PHP:
1
<?    if ($button=='Opslaan') {        $datum = date("Y-m-d");        if ($upload1 != $plaatje){        $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1];        $dir = upload;    move_uploaded_file($upload[1], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][1]);        $plaatje = $foto1;    }        $qinfo = "UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$plaatje',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id";    mysql_query($qinfo);?>

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dit:
PHP:
1
<?        if ($upload[1] != $plaatje){                $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1];                $dir = upload;        move_uploaded_file($upload[1], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][1]);                $qinfo = "UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$foto1',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id";        mysql_query($qinfo);        } else {        $qinfo = "UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$plaatje',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id";        mysql_query($qinfo); }?>

Wat er nu gebeurt is dat er wel een bestand wordt opgeslagen op de server maar dat de filenaam niet naar het veld "plaatje" in de db wordt weggeschreven.

hoe kan dat?

Verwijderd

verander

UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$foto1',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id

eens in..

UPDATE agenda SET datum='$datum', titel='" . $field['titel'] . "', bericht='" . $field['bericht'] . "', plaatje='$foto1', webplaatje='" . $field['webplaatje'] . "' WHERE id=$id

Verwijderd

Topicstarter
wat doe je nu anders dan?

ik bedoel wat betekenen die . $ .

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 16 juli 2002 09:24 schreef Ketje het volgende:
ik bedoel wat betekenen die . $ .
manual

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

xtentic:
verander

UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$foto1',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id

eens in..
[snip]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
UPDATE 
   agenda 
SET 
   datum     ='$datum', 
   titel     ='{$field['titel']}', 
   bericht     ='{$field['bericht']}', 
   plaatje     ='$foto1', 
   webplaatje  ='{$field['webplaatje']}' 
WHERE 
   id=$id

't is maar wat je leesbaarder vindt ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1