Ik heb een cms gemaakt waarbij iemand een zaal kan toevoegen met 4 pictures.
Deze 4 pictures worden in een dir op de server opgeslagen en hun bestandsnaam wordt opgeslagen in een veld in de database.
Het probleem zit hem in het feit dat de zaal ook gewijzigd kan worden.
Dit wijzigen moet ook de vier foto's inhouden.
Hoe kan ik dit regelen. Ik bedoel wanneer ik de entry van $foto1 uit de database haal en deze als value in de inputveld zet dan kan die de pictures niet vinden en slaat deze dan ook niet op dus geeft die een error.
Mijn code is dit:
Nu heb ik voor 1 foto dit bedacht:
Nu geeft die echter deze error
Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/sites/site39/web/support/cms/nieuws/wijzigen.php on line 35
in deze regel:
Wat doe ik fout? En is deze benadering goed?
Deze 4 pictures worden in een dir op de server opgeslagen en hun bestandsnaam wordt opgeslagen in een veld in de database.
Het probleem zit hem in het feit dat de zaal ook gewijzigd kan worden.
Dit wijzigen moet ook de vier foto's inhouden.
Hoe kan ik dit regelen. Ik bedoel wanneer ik de entry van $foto1 uit de database haal en deze als value in de inputveld zet dan kan die de pictures niet vinden en slaat deze dan ook niet op dus geeft die een error.
Mijn code is dit:
PHP:
1
| <? if ($button=='Opslaan') { $dir = "../../../partycenter/zalen/$field[naam]"; $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1]; $foto2 = $_FILES['upload']['name'][2]; $foto3 = $_FILES['upload']['name'][3]; $foto4 = $_FILES['upload']['name'][4]; move_uploaded_file($upload[1], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][1]); move_uploaded_file($upload[2], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][2]); move_uploaded_file($upload[3], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][3]); move_uploaded_file($upload[4], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][4]); $qinfo = "UPDATE zalen SET naam='$field[naam]', inleiding='$field[inleiding]', omschrijving='$field[omschrijving]', feesten='$field[feesten]', capaciteit='$field[capaciteit]' WHERE id=$id"; mysql_query($qinfo); ?> |
Nu heb ik voor 1 foto dit bedacht:
PHP:
1
| <? if ($button=='Opslaan') { $datum = date("Y-m-d"); if ($upload1 != $plaatje)( $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1]; $dir = images; move_uploaded_file($upload[1], $dir.'/'.$_FILES['upload']['name'][1]); $plaatje = $foto1; } $qinfo = "UPDATE agenda SET datum='$datum',titel='$field[titel]',bericht='$field[bericht]',plaatje='$plaatje',webplaatje='$field[webplaatje]' WHERE id=$id"; mysql_query($qinfo); ?> <p> Uw nieuwsbericht is succesvol gewijzigd. <br> <br> <a href="overzicht.php">Wijzig nog een nieuwsbericht</a> </p> <? } ?> ?> |
Nu geeft die echter deze error
Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/sites/site39/web/support/cms/nieuws/wijzigen.php on line 35
in deze regel:
PHP:
1
| <? $foto1 = $_FILES['upload']['name'][1];?> |
Wat doe ik fout? En is deze benadering goed?