Hiya, ik ben op dit moment bezig van meerdere query's 1 te maken omdat ik heb gehoord/gelezen dat meerdere query's een forum sloom maken en dat je dus beter van meerdere 1 kan maken..
nou dat is niet helemaal mogelijk maar voor me index ben ik nu bezig om van 5 query's er 2 te maken
alleen zit ik met het volgende probleem
query
krijg ik de 'volgede' output.
oftewel de postcount is gelijk aan de topiccount, dat moet ik oplossen want dat koste alleen al 2 apparte query's
..
en is het mogelijk om met de rechten tabel van dusty die ik heb geimplementeerd (user_id, right_id) een soortement leftjoin te maken ook in deze query zodat ik gelijk alle 'admins' van een bepaald forum ook gelijk uitlees?
en graag geen slotje dit keer, want ik doe mijn best en probeer echt heel veel
deze query werkt trouwens, en is de voorloper van de gene die boven staat mja die heeft nog geen topic count. dus weer een query extra
nou dat is niet helemaal mogelijk maar voor me index ben ik nu bezig om van 5 query's er 2 te maken
query
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| SELECT galleryforumfora.*, count(galleryforumtopic.id) as topiccount, count(galleryforumpost.id) as postcount FROM galleryforumfora LEFT JOIN galleryforumpost ON galleryforumfora.id = galleryforumpost.forum_id LEFT JOIN galleryforumtopic ON galleryforumtopic.id = galleryforumfora.id WHERE galleryforumfora.index_id='1' GROUP by galleryforumfora.id ORDER BY fsort LIMIT 0, 30 |
krijg ik de 'volgede' output.
code:
1
2
3
| id index_id name subname subject lastpost fsort right_reply right_read right_start right_banned right_admin topiccount postcount 1 1 ChitChat CC ChitChat about everything 2002-07-12 22:07:21 1 0 0 0 6661 10001 125 125 2 1 Latest News LN Chat about the latestnews 2002-06-26 10:06:42 2 0 0 10 6662 10002 7 7 |
oftewel de postcount is gelijk aan de topiccount, dat moet ik oplossen want dat koste alleen al 2 apparte query's
en is het mogelijk om met de rechten tabel van dusty die ik heb geimplementeerd (user_id, right_id) een soortement leftjoin te maken ook in deze query zodat ik gelijk alle 'admins' van een bepaald forum ook gelijk uitlees?
en graag geen slotje dit keer, want ik doe mijn best en probeer echt heel veel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT
galleryforumfora.*,
count(galleryforumpost.id) as postcount
FROM galleryforumfora
LEFT JOIN galleryforumpost ON galleryforumfora.id = galleryforumpost.forum_id
WHERE galleryforumfora.index_id='" . $cat_list['id'] . "'
GROUP by galleryforumfora.id
ORDER BY fsort"; |
deze query werkt trouwens, en is de voorloper van de gene die boven staat mja die heeft nog geen topic count. dus weer een query extra