[php] undefined index :?

Pagina: 1
Acties:

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
ben nog steeds bezig met een scripie om in teloggen, dat gaat prima, maar ik krijg keer op keer de foutmelding
Warning: Undefined index: username in c:\program files\apache group\apache\htdocs\rpg\login.php on line 7
nu heb ik in m'n db gewoon een index aangemaakt op username in m'n table rpg_users, maar nog steeds werkt het niet ;(

Kheb al op mysql.com/php.net gekeken, en de search ook al gebruikt, maar ik kom er niet uit.
Misschien dat een modje dit onder debugging verstaat :? , maar kmoet het wel vragen anders kom ik niet verder..

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kan je anders een klein stukje sourcecode posten van login.php, rondom regel 7?

Waarom denk je dat de fout in MySQL ligt, staat toch alleen dat er een fout in een php-bestand zit? (een index hoeft niet per definitie in een db te zijn)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 12:35 schreef gorgi_19 het volgende:
Kan je anders een klein stukje sourcecode posten van login.php, rondom regel 7?

Waarom denk je dat de fout in MySQL ligt, staat toch alleen dat er een fout in een php-bestand zit? (een index hoeft niet per definitie in een db te zijn)
tuurlijk, haast vergeten...
PHP:
1
<?error_reporting(E_ALL);$db = mysql_connect('localhost', 'roald') or die("Couldn't connect to the database.");mysql_select_db('rpg') or die("Couldn't select the database");$HTTP_POST_VARS['username'] =addslashes ($HTTP_POST_VARS ['username']);$HTTP_POST_VARS['password'] =($HTTP_POST_VARS ['password']);$sql = "SELECT count(user_id) FROM rpg_users WHEREpassword = '".$HTTP_POST_VARS['password']."'AND username = '".$HTTP_POST_VARS['username']."'"or die ("Couldn't query the user db");$result = mysql_query($sql);echo mysql_error();?>

reg 7:
$HTTP_POST_VARS['username'] =
addslashes ($HTTP_POST_VARS ['username']);
hetzelfde probleem heb ik ook in reg 9

malleo omnia consentiunt

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Dit probleem komt me redelijk bekend voor, een undefined index betekent dat je een array hebt en dat je daarvan een item opvraagt dat helemaal niet bestaat. Alleen ik weet niet of die array hier de $_GET[]-array is of de MySQL-resultarray.

Dus, zoals gorgi_19 ook al zegt, toon wat meer (relevante) broncode.

edit: Ik typ te langzaam...

Maar nu mijn antwoord: er is hier dus geen POST-variabele 'username' (of je hebt een nieuwere versie van PHP die alleen $_POST ondersteunt). Gebruik isset() ALTIJD om te controleren of iets bestaat of niet.

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 12:39 schreef elnino het volgende:
Dit probleem komt me redelijk bekend voor, een undefined index betekent dat je een array hebt en dat je daarvan een item opvraagt dat helemaal niet bestaat. Alleen ik weet niet of die array hier de $_GET[]-array is of de MySQL-resultarray.

Dus, zoals gorgi_19 ook al zegt, toon wat meer (relevante) broncode.

edit: Ik typ te langzaam...

Maar nu mijn antwoord: er is hier dus geen POST-variabele 'username' (of je hebt een nieuwere versie van PHP die alleen $_POST ondersteunt). Gebruik isset() ALTIJD om te controleren of iets bestaat of niet.
net gedaan ;)
[edit] dank

malleo omnia consentiunt