rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Kan je anders een klein stukje sourcecode posten van login.php, rondom regel 7?
Waarom denk je dat de fout in MySQL ligt, staat toch alleen dat er een fout in een php-bestand zit? (een index hoeft niet per definitie in een db te zijn)
Waarom denk je dat de fout in MySQL ligt, staat toch alleen dat er een fout in een php-bestand zit? (een index hoeft niet per definitie in een db te zijn)
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
tuurlijk, haast vergeten...Op zaterdag 13 juli 2002 12:35 schreef gorgi_19 het volgende:
Kan je anders een klein stukje sourcecode posten van login.php, rondom regel 7?
PHP:
1
| <?error_reporting(E_ALL);$db = mysql_connect('localhost', 'roald') or die("Couldn't connect to the database.");mysql_select_db('rpg') or die("Couldn't select the database");$HTTP_POST_VARS['username'] =addslashes ($HTTP_POST_VARS ['username']);$HTTP_POST_VARS['password'] =($HTTP_POST_VARS ['password']);$sql = "SELECT count(user_id) FROM rpg_users WHEREpassword = '".$HTTP_POST_VARS['password']."'AND username = '".$HTTP_POST_VARS['username']."'"or die ("Couldn't query the user db");$result = mysql_query($sql);echo mysql_error();?> |
reg 7:
$HTTP_POST_VARS['username'] =
addslashes ($HTTP_POST_VARS ['username']);
hetzelfde probleem heb ik ook in reg 9
malleo omnia consentiunt
Dit probleem komt me redelijk bekend voor, een undefined index betekent dat je een array hebt en dat je daarvan een item opvraagt dat helemaal niet bestaat. Alleen ik weet niet of die array hier de $_GET[]-array is of de MySQL-resultarray.
Dus, zoals gorgi_19 ook al zegt, toon wat meer (relevante) broncode.
edit: Ik typ te langzaam...
Maar nu mijn antwoord: er is hier dus geen POST-variabele 'username' (of je hebt een nieuwere versie van PHP die alleen $_POST ondersteunt). Gebruik isset() ALTIJD om te controleren of iets bestaat of niet.
Maar nu mijn antwoord: er is hier dus geen POST-variabele 'username' (of je hebt een nieuwere versie van PHP die alleen $_POST ondersteunt). Gebruik isset() ALTIJD om te controleren of iets bestaat of niet.
net gedaanOp zaterdag 13 juli 2002 12:39 schreef elnino het volgende:
Dit probleem komt me redelijk bekend voor, een undefined index betekent dat je een array hebt en dat je daarvan een item opvraagt dat helemaal niet bestaat. Alleen ik weet niet of die array hier de $_GET[]-array is of de MySQL-resultarray.
[edit] dank
malleo omnia consentiunt