Toon posts:

Probleem: Abit KA7-100 + Athlon Slot A T-Bird 1GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Hier een newbie. Please help me :)
Ik werk (nu) met een MSI k7 Pro Slot A Mobo.
Ik kocht onlangs een Abit KA7-100 Raid Mobo. Zit ff meer op en aan en ondersteund ook PC 133 ipv PC 100.
Na het plaatsen van CPU Athlon T-Bird (!)1Ghz Slot A, start het systeem niet op en monitor blijft zwart (valt op stand bij) ;( Er zit een Geforce 2 (Elsa) Videokaart in, 2x 256 PC 133 Mem. en een HD met Win XP. De rest heb ik er (zolang) uitgelaten. Alle leds (power / Hd) branden, HD loopt aan, vens draaien...verder niets.... :?

HELP!

Verwijderd

waarschijnlijk is die processor 10x100 en zul je jumpertje moeten wijzigen waar fsb 100-120, en nu staat ie op 133-150, tenminste ik had dit prob met mijn bordjuh dus.. staat in boekje wel dus

Verwijderd

De KX133 chipset die op de KA7 zit werkt niet goed met de Thunderbird slot A CPU's. Deze werken alleen goed met de Irongate (AMD 751). En deze chipset werkt weer belabberd met Geforce kaarten.

Een KX133 werkt alleen goed met classic slot A CPU's. Ook mijn ervaringen met de 'omgebouwde' K7V-T van Asus zijn slecht in combinatie met de Thunderbird slot A. Dit was een aangpast KX133 (K7V) bord en zou geschikt zijn voor de Thunderbird, maar mijn 900MHz thunderbird heeft er nooit goed op gewerkt (freeze freeze enz)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 12:28 schreef Mr_Blue het volgende:
waarschijnlijk is die processor 10x100 en zul je jumpertje moeten wijzigen waar fsb 100-120, en nu staat ie op 133-150, tenminste ik had dit prob met mijn bordjuh dus.. staat in boekje wel dus
Inderdaad is de CPU 10x100, maar op met mobo zitten errug weinig jumpers: CMOS jumper / Blokje Dipswitches om FSB snelheid in te stellen (66 tot 150 Mhz) en een "JP1" waarover ik NIETS kan vinden in het boekje of in het PDF files van Abit..... :?
Ik kom niet verder vrees ik.... :r

Greetzzz :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je bijdrage ;)
Zelf werk ik nu met een MSI K7 Pro (6195).
Hierop werkt óók mijn Geforce 2 GTS (ELSA) videobordje onder ME én XP (dual boot) perfect!

Jammer dat ik nu met een mobo zit waar ik geen ruk aan hebt. Ik wilde RAID 0 gaan draaien, maar ja..... ;(

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 20:18 schreef greatgriffin het volgende:
Dank voor je bijdrage ;)
Zelf werk ik nu met een MSI K7 Pro (6195).
Hierop werkt óók mijn Geforce 2 GTS (ELSA) videobordje onder ME én XP (dual boot) perfect!

Jammer dat ik nu met een mobo zit waar ik geen ruk aan hebt. Ik wilde RAID 0 gaan draaien, maar ja..... ;(
Raid o met KA-100?
Tbird slot a werkt officieel niet op een viaKX.
Maar er zjn er wel verschillende die hem werkend hebben.
www.abit.com/ka-100faq ...zoiets.
Daar staat ook de onofficiele raid-bios

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Abit bordje waar ik nu op werk.
Ik werk nu met een KA7 Slot A voor mijn Amd Athlon 600 en klinkt erg logisch ,maar ik heb overdreven de bios-batterij verwijderd en geen 2maanden meer aangeraakt tot ik dacht "ff proberen" en wat gebeurde er .. hij draait nu nog op Amd 600@720Mhz!

Mischien het proberen waard (kosten 3.0V= +/- € 2)laat het een dag eruit?

Dus jij hebt een Slot A (net als de Intel Slot 1) >:)
Pagina: 1