Toon posts:

GF4 TI 4200, merk keuze afhankelijk van mobo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mij een nieuwe grafische kaart aanschaffen; de msi ti 4200 dus omdat ik ook met het moederbord van msi werkt (kt3 ultra).
Nu heeft de handelaar mij een ander kaart geleverd; een ti 4200 kaart van "mentor" (is mij onbekent en vind er niets van weer op het internet).
Nu is de vraag; heefd het voordelen als je een grafische kaart koopt van dezelfde fabricant als het moederbord?
En wie kent deze "mentor" kaart en heefd er ervaring mee.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
de combinatie van merk mobo/merk grafische kaart is niet echt belangrijk. van het merk mentor heb ik nog nooit gehoord.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je msi wilt en je krijgt mentor ist een btje raar
t kan uiteraard wel.
mentor is een erg goedkoop OEM merkje..ws heel goedkoop geheugen, dus niet te overclocken en langzamer als een andere kaart.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het hoeft niet allemaal van de zelfde fabrikant te komen hoor, dat maakt niet uit.
Maar als hij je een andere kaart geeft dan waarom jij gevraagd heeft hoef jij niet te accepteren.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Er zaten zelfs geen drivers bij voor de ti 4200 maar wel van de 4400 dus heb ik maar de nvidia drivers gebruikt

• veldmuis
  • Niet online
mjah...heb je er evenveel voor moeten betalen als je voor die msi zou moeten betalen :?

dan zou ik het zeker niet pikken, mentor is zoals ik al eerder zei een erg goedkoop merk...leuk voor de OEM markt maar minder voor een tweaker :)

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik mod speelde met de kaart en zet alles maximum sprong het beeld soms uit na 10 minuten. Dus ik had wel gedacht dat het niet zou mogen met mijn systeem die ik nu heb.
Had meer verwacht van zo een ti kaartje.
mijn systeem:
msi kt3
amd 1800 xp
256 ddr geheugen

dus zou toch geen problemen mogen hebben dacht ik zo

Verwijderd

Titel opgeleukt :)

Verwijderd

Topicstarter
De prijs weet ik niet van de mentor.
De msi 64 mb zou mij 275 euro kosten maar de leverancier had hem een 128 mb aangeraden zonder mij ervan intelichten.
En nu komen ze , ze met zo een kaart af waarvan ik de prijs niet weet.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je vraag en besteld een msi en dus MAG de verkoper je niet afschepen met een "mindere" en goedkopere kaart dan waar jij om hebt gevraagt, of hij moet je geld terug geven (die mentor zal wel een paar 10tjes goedkoper zijn).

gezien ik zelf ook verkoper/eigenaar ben kan ik je makkelijk vertellen dat dit gewoon verboden is.
bijkomend: als je weer teruggaat en vraagt om een msi en hij begint over eens gekocht blijft gekocht kan je beroepen op de "afkoelperiode" van 14 dagen. en de meestal aanwezige 7 dagen niet goed geld weg garantie.
blijkt hij weigeren om voor het bedrag wat jij hebt betaald (het prijskaartje van een msi), dan moet je maar 1 woord zeggen: >:) CONSUMENTENBOND >:)

dus:laat je niet afschepen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog niets betaald dus heb alles nog in handen

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou ik er iets van merken qua snelheid of grafisch als ik de kaart vervang door de msi

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje?
zit er veel verschil tussen een 128 en een 64 mb geheugen; praktisch dan want ik heb gelezen dat ze voor de prestatieverschil geen 128 mb aanraden

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 12:37 schreef ronnyking het volgende:
nog een vraagje?
zit er veel verschil tussen een 128 en een 64 mb geheugen; praktisch dan want ik heb gelezen dat ze voor de prestatieverschil geen 128 mb aanraden
Dat maakt eigenlijk vrij weinig uit. De snelheid is veel belangrijker :)

Trouwens, GoT heeft ook een edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif waarmee je je posts kunt editen. Dan hoef je niet 3 keer achter elkaar je topic omhoog te schoppen :P

🌞🍃

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 13 juli 2002 12:43 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Dat maakt eigenlijk vrij weinig uit. De snelheid is veel belangrijker :)
Dat klopt dus niet helemaal. Met het oog op de toekomst is het beter om de 128mb versie te nemen. Het geheugen mag dan wat langzamer zijn, maar als er veel textures in een game zitten is het beter om meer geheugen te hebben dan ssnelheid.
Zie:
http://www.tweakers.net/nieuws/22272

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog geen antwoord gekregen of ik een snelheidswinst (of andere voordelen en welke) zal krijgen in vergelijking met de mentor kaart.
Zou jij ze ook vervangen door een msi kaart????

• veldmuis
  • Niet online
ik zou hem 100% zeker vervangen :)
mentor = te goedkoop en te brak imo :)
leuk kaartje, maar verwacht er niet teveel van
msi = beter, leadtek = NOG beter :)

Verwijderd

Precies, gewoon eisen waar je om gevraagd hebt, anders een Leadtek een Asus of een Gainward eisen, die Mentor zal inderdaad wel brak zijn qua geheugen en core, en dan kan je niet fatsoenlijk overklokken als je dat wilt, en zal de kaart op standaard snelheid zowiezo wat lager liggen.

Bovendien mis je wat features die MSI etc wel bieden,

You have paid for the MSI, so demand the MSI! :)

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 13:26 schreef memendo het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet helemaal. Met het oog op de toekomst is het beter om de 128mb versie te nemen. Het geheugen mag dan wat langzamer zijn, maar als er veel textures in een game zitten is het beter om meer geheugen te hebben dan ssnelheid.
Zie:
http://www.tweakers.net/nieuws/22272
Maar is het slim om een videokaart te kopen met het oog op de toekomst?
Als die spellen dan over een tijd eindelijk uit zijn loopt de rest van je systeem en videokaart wel weer achter. Je moet zoiets gewoon kopen voor nu, en voor nu is het niet nodig.

Zie daar ook een reply:
Uit een onderzeoek kwam naar voren dat dit 9 van de 10 keer niet beter was. Puur marketing dus.... Tis meer, dus staat interresanter.

🌞🍃

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
er zijn tests geweest, de 64mb versie is hoger geklokt met zn geheugen, dat werkt in zn voordeel bij de games die minder dan 64 mb aan texture geheugen nodig hebben..ga je echter er boven, dan is de 128 mb sneller, en aangezien er al in ieder geval 1 game is die dat heeft, Jedi Knight 2 : Outcast, daar kwam de 128 mb als de winnar dik uit de bus, verschil van zo'n dikke 10 frames dacht ik..of meer zelfs :)
maar met oog op de toekomst..dan kan je beter wachten tot de nieuwe kaarten, R300 :9~ of nv30 of nogverder..maar dat schiet niet op :Y)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 13 juli 2002 14:40 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Zie daar ook een reply:
[..]
Die reply verwees volgens mij naar een onderzoek van 64 of 128 mb bij een gf 3. Bij een Gf4 maakt het nu nog weinig uit. Maar zeer binnen kort komen er games met meer en meer textures (meer dan 64mb) en dan wil je gewoon een 128 mb versie hebben. Het kost weinig meer dus voor mij is de keuze makkelijk, maar wat jij wilt doen moet je natuurlijk zelf afwegen.
Pagina: 1