Ik heb al een simpel forum gemaakt, maar nu wil ik die van een MySQL-driven forum naar een forum zonder database overzetten, dus gewoon werken met tekstbestanden.
Mijn idee is als volgt:
Mijn idee is als volgt:
Heeft iemand dit eerder gedaan en kan mij vertellen of ik zeer belangrijke punten vergeet of ergens zeer inefficient doe? Het is niet een forum waarmee zeer veel mogelijk moet zijn: met deze structuur kan ik alles wat ik wil.Er is een file 'maincats.dat', die alle hoofdcategorieen bevat (zoals in GoT 'Harde Waren' en 'General Chat'); opbouw van deze file is als volgt:
code:
1 2 3 4 5 [b]maincats.dat[/b] [u]filename[/u] [u]Omschrijving[/u] maincat1.cat Omschrijving van maincat1 maincat2.cat Omschrijving van maincat2 ...
Elk van deze hoofdcategorieen (bestandsnaam dus *.cat) bevat subcategorieen, de eigenlijke (deel)forums (zoals op GoT 'PMG', 'DPC' en 'P&W'), op dezelfde manier opgebouwd, dus bijvoorbeeld:
code:
1 2 3 4 5 [b]maincat1.cat[/b] [u]filename[/u] [u]Omschrijving[/u] forum1.frm Omschrijving van forum1 forum2.frm Omschrijving van forum2 ...
Al deze fori bevatten de werkelijke topics, wederom opgeslagen in tekstbestanden, zoals:
code:
1 2 3 4 5 [b]forum1.frm[/b] [u]filename[/u] [u]Omschrijving[/u] topic1.tpc Omschrijving van topic1 topic2.tpc Omschrijving van topic2 ...
Tenslotte bevat elk .tpc-bestand de reacties op dit topic, omgekeerd chronologisch opgeslagen (laatste reactie eerst), bijvoorbeeld:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [b]topic1.tpc[/b] 2002-07-13 10:10:00 naam2 hele hoop tekst enzovoort @POSTINGSEPERATOR@ 2002-07-13 10:00:01 naam1 de begintekst van het topic @POSTINGSEPERATOR@ ...
Dit bestand zal uitgelezen worden als 1 string, met een explode("@POSTINGSEPERATOR@", $string) om de postings eruit te vissen