[Casemod] Lian-Li 71

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Eindelijk kan ik mijn mod eens plaatsen :)
Ik heb een fototoestel gekocht, en mijn Lian-Li is er klaar voor ;)

Kijk maar eens of er te ontedekken valt wat er gemod is.

De kast is voorzien van een apparte voeding (externe voeding van een joystick) om de verlichting en een stel fans, die trouwens regelbaar zijn, te voeden)
Ik heb er een jackplug voor gebruikt, zodat ik de power er altijd af kan halen.

Ik heb veel aandacht besteed aan het 'opruimen' van de case, ik heb een hekel aan kabel-spagettie ;)
Alles kabels die zwart zijn, heb ik zelf 'rounded'

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod11.jpg

De drives en toestenboard heb ik zelf gespoten.
Toestenboard loopt van blauw over naar zilver (is een beetje lastig te zien.
Drives heb ik de sledes zilver gespoten, en de rest blauw, net als het toetsenboard.

Het display heb ik via een inkoopactie verkregen, en werkt fijn, beetje soldeerwerk, maar het is wel goed gelukt. Vooral als je je bedenkt dat ik nooit iets anders dan 2 draadjes aan elkaar gesoldeerd heb ;)

Ow ja, alle fans zijn regelbaar in toerental, zit aan de achterkant van de case, en voor (in de buurt van de blauwe LED, achter de cover)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Best gaaf, alleen persoonlijk was ik voor helemaal zwart gegaan. Of in ieder geval 1 kleur.

Maar smaken verschillen.

/me wou dat hij het geld had voor dit soort dingen

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

wooh, het TB en fan zien er echt prachtig uit :9~
allen het zilver voor op de kast vinnik er een beetje ehh tja... minder mooi gespoten

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Kewl LCD in je monitor! :9~ Zeker leuke mod, wel heel veel fans zie ik. (thermaltakes?)

Verwijderd

Mooi! die voet op foto 8! ;)

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 13:37

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Zie ik nou het goed, heb je je LCD nou in je monitor gezet of heb je hem extern op je monitor liggen :?

Veder is alles oke alleen jammer dat van die front usb die je gemaakt hebt een beetje mislukt is verder is je kast :Y)

edit:

Net te laat gereageerd shit!
Blijkt dus dat je wel je LCD in je monitor hebt gezet

Verwijderd

Hele mooie casemod. Maar ik zou echt alle frontjes zwart spuiten of nog liever gewoon de orginele frontjes gebruiken. Die kan je kopen voor cdrom speler en floppy disks.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Hij ziet er mooi uit hoor, ik zou alleen je frontjes zwart maken denk ik. Ik vindt het een beetje druk aan doen, ik hou zelf van eenvoud.

Verwijderd

Woei, mooi man! machtig gedaan. Die wisselende kleuren op je bays zijn erg apart, maar ik vind het wel mooi!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

zeker niet slecht maar ik vind de voorkant errug druk overkomen :/ das wel jammer aangezien in van rust houdt :Y)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Ik vindt juist dat als ik de frontjes ook zwart ga maken, alles, errug doods wordt, maar ik kan het een uitproberen natuurlijk :P

Maar dan zit ik wél ng met de DMX outbreak-box, die is belettert, en wil ik daarom niet zwart gaan spuiten.
Wat kan ik daarmee doen?

Wat die foto met mijn voet betreft: maat 45 !!!! ;)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
best veel aan gemod zeg :) zeker niet lelijk, maar ook heel mooi is wat anders, ik vind m dus gewoon gezegd, anders, speciaal :) zeer stoer :Y)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

dikke mod alleen had je niet wat grotere fans in de zijkant kunnen doen? :P

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Die twee fans vooraan (standaard lian li) zijn intake neem ik aan, die twee op je window in of outtake? En aan de achterkant nou 4 of 2 fans?

edit:

Verder wel aardig gedaan :)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

waar is die bay met dat rode cijferdispaly voor/van? rpm van de fans?

enne, hoe zit da precies met die lcd, hoe krijg je die text erop?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

dit ziet er zeker wel kicke uit, vooral die lcd boven je monitor en de binenkant van je pc.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 21:20
w0W, vet

Vooral dat lcd in/op je monitor, eerste keer dat ik dat zie, echt keigoed idee man, sjeik

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Dat bovenste audio apparaat, wat is dat?

/me heeft lekker de Live!Drive II op z'n SB Live! 5.1 :+

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:19 schreef the_virus het volgende:
waar is die bay met dat rode cijferdispaly voor/van? rpm van de fans?

enne, hoe zit da precies met die lcd, hoe krijg je die text erop?
Dit lijkt me meer de tijd ofzo :) 20.56, 20.57 :)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 15:46

PnD

like in Pinda ^_^

w00t00t, nice :p

Je voorkant is alleen een rotzooi maar wel leuke zooi

:9~

Verwijderd

prachtige case mod, ik deel wel de mening dat de voorkant beetje kermis-achtig is, maar verder perfect !!

was vast niet goedkoop zeg :P

Verwijderd

..of de foto's ook scherper kunnen ?

:7

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
hij ziet er wel cool uit

maar het is niet mijn smaak, die kleuren dan

Verwijderd

Ziet er idd heel strak uit.... dat blauw vind ik echt :9~

Verwijderd

Ziet er vanbinnen netjes uit, maar de kleuren combi voor de drives vind ik persoonlijk niet geweldig...

Verwijderd

Vormgeving enzo is erg mooi, alleen de kleuren van cd-romspeler ect. zijn om te huilen :'(

waarom spuit je ze niet gewoon ook zwart, dat is echt een stuk mooier :)

voor de rest leuk gedaan

Verwijderd

Vin hem er heel mooi uit zien hoor!
Klasse!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Jahaaa ik zal toch maar eens die DRIVES zwart maken!!

Die boveste bay is gevuld met de BO box van de Terratec DMX 6 Fire.
Dat rode display (bijna onherkenbaar) is het ASUS I panel :)

Verder valt mij op dat de drives door idereen die ze 'live' zien erg mooi gevonden worden, en op de foto dat blijkbaar niet zo héél goed overkomt.
Op de foto's zijn de kleuren iewat feller, en lijken de bays fel blauw, maar dat is dus helemaal niet zo, ze zijn veel lichter, zo'n beetje blauwe teint! :P

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

wat een kermis die voorkant :D hehe, zonde van de rest van je kast en mod. Die window zit er netjes uit maar die DRIVES moet je echt even mooi spuiten want het verneukt de rest helemaal. Verder veel succes met je mod ziet er al erg goed uit (op de DRIVES na dan :+ )

Verwijderd

Ziet er goed uit
Mooi gedaan complimenten

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ziet er wel goed uit (nu je tenen nog ;)).. maar ik hou niet echt van die drukke kleurtjes

4015Wp west (Dordrecht)

• Hexyl
  • Laatst online: 25-07 18:56
mooie mod maar de voorkant :r :r

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

zeer zekers mooi gelukt!! :9

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Vraagje: hoe heb je het window bevestigd? Ik zie schroeven/bouten volgens mij, maar zijn dat nog speciale (sier-imbus bijvoorbeeld)?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Verwijderd

erhm vraagje,...die 7segmenten teller, dat is je aantal Mhz... neem ik aan? of je fan RPM iig... heb je een schame daarvan :D?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mod2.jpg

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

loop je altijd op blote voeten :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Soweeeej! vette mod, complimenten man...:9~
Alleen 1 vraagie: Hoe kom je aan zulke mooie kleuren spuitbus?? Geen id waar je die kleuren kunt halen :?
En is er nog een speciale manier om die plastic delen zoals je drives en tobo te spuiten??

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 17:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Sja sorry, ik vind em dus niet zo heel erg mooi.

Niet dat ik er geen respect voor zou hebben, want je zal er wel je tijd in hebben gestoken en er zitten ook wel gave dingen aan jou mod, maar ik vind em een beetje niet erg mooi. Ik zal em onderbouwen.

Een aantal puntjes waar ik mee zit en wat ik anders gedaan zou hebben:
  • Te groot raam. ik vind een groot raam altijd zonde. Je gaat dan dingen zien die je misschien helemaal niet wilt zien.
  • cd/dvd-rom spelers en zow heb je een andere kleur gegeven. Maak em of helemaal zwart, of een andere kleur, maar dit vind ik niet echt mooi. Je zou bijvoorbeeld wel een patroon op je kast gemaakt kunnen hebben waarin je je cdrom-spelers mee neemt.
  • Case-fans in je raam. Waarschijnlijk bewust, maar ik vind het persoonlijk erg lelijk. Waarschijnlijk komt dit door de combinatie met een groot raam.
Echter vind ik je rounded kabels errug mooi en kan ik de binnenkant van je kast niets minder dan netjes noemen. Ook zitten er genoeg toeters en bellen aan je kast en daar hou ik van. maar ja, zolang je het maar netjes afwerkt.

Ga zo door! :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hijs mooi gemaakt man! :9~

Verwijderd

Ziet er strak uit. Gaaf dingetje dus. Alleen doe wat aan die lelijke rode plafondbalken !!!!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 19:23 schreef PDvD het volgende:
Ziet er strak uit. Gaaf dingetje dus. Alleen doe wat aan die lelijke rode plafondbalken !!!!
ALWEER eentje met oog voor detail ;)

Ik zit namelijk altijd in het donker (zo goed als donker) Dus zie ik h e l e m a a l nix van die rode zooi :) :) :P LOL

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
[quote]Op zondag 14 juli 2002 15:08 schreef Myst1k4l het volgende:
erhm vraagje,...die 7segmenten teller, dat is je aantal Mhz... neem ik aan? of je fan RPM iig... heb je een schame daarvan :D?

Duh!! Dit is te moeilijk voor mij, geloof ik, ik begrijp NIET wat je bedoelt hoor.
Maar als je het RODE display bedoelt, dan is dat een ASUS i panel, maar dan een beetje gemod :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 15:09 schreef jeuuron het volgende:
loop je altijd op blote voeten :P
Yup, vooral als het warm is hé, en als het heel warm is euhh laat maar ;) GEIN!!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 15:06 schreef Mosez het volgende:
Vraagje: hoe heb je het window bevestigd? Ik zie schroeven/bouten volgens mij, maar zijn dat nog speciale (sier-imbus bijvoorbeeld)?
Dát vindt ik een heel helder idee tnx!! (sier imbus of torx is mooi)
Het window is gePOPT, yep met popnagels.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 00:51 schreef Tweak-Freak het volgende:
wat een kermis die voorkant :D hehe, zonde van de rest van je kast en mod. Die window zit er netjes uit maar die DRIVES moet je echt even mooi spuiten want het verneukt de rest helemaal. Verder veel succes met je mod ziet er al erg goed uit (op de DRIVES na dan :+ )
Ik denk dat die drives wel heeeel erg mooi gespoten zijn, maar helaas komt dit op de foto NIET tot zijn recht :( Maarja, zoals ik eerder al aangaf, ik ga ze zwart spuiten, en dan eens kijken of dat porem heeft :)

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Op maandag 15 juli 2002 10:50 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Dát vindt ik een heel helder idee tnx!! (sier imbus of torx is mooi)
Het window is gePOPT, yep met popnagels.
is dat standaard raampie dan stevig genoeg om er een paar fans aan te hangen??? ik heb in een winkel ook al wel eens bij zo'n window staan kijken maar ik vond hem er errug slap in het zij paneel hangen (nogal wat speling enzo), tevens vond ik het perspex ook niet al te dik. (of heb je dat vervangen voor wat dikker perpex??

Van klussen krijg je grijze haren

• Saeverix
  • Laatst online: 23:09
mooie teennagels!

en je modje is ook l33t!

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 15:57 schreef Maximuzz het volgende:
Soweeeej! vette mod, complimenten man...:9~
Alleen 1 vraagie: Hoe kom je aan zulke mooie kleuren spuitbus?? Geen id waar je die kleuren kunt halen :?
En is er nog een speciale manier om die plastic delen zoals je drives en tobo te spuiten??
Die kleuren zijn dus (helaas) NIET te verkrijgen in een spuitbus. Deze heb ik zelf samengesteld!! Het is de 90 serie van Glasurit autolakken. Op waterbasis, en gefinisht met 2k blanke lak.
Wat je op de foto NIET kan zien, is dat de drives helaal van zacht-blauw naar zilver verkleuren, nagelang de hoek waar je vandaan kijkt!!
Dit is Echt te gék hoor....en bijna iedereen vind het lelijk, maar diegene die de drives in het echt zien, zijn allemaal errug onder de indruk.
Maarja...:) het zeizo hé ;)

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Die 1 na laatste foto is :9~

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Saeverix
Op maandag 15 juli 2002 10:57 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Die kleuren zijn dus (helaas) NIET te verkrijgen in een spuitbus. Deze heb ik zelf samengesteld!! Het is de 90 serie van Glasurit autolakken. Op waterbasis, en gefinisht met 2k blanke lak.
Wat je op de foto NIET kan zien, is dat de drives helaal van zacht-blauw naar zilver verkleuren, nagelang de hoek waar je vandaan kijkt!!
Dit is Echt te gék hoor....en bijna iedereen vind het lelijk, maar diegene die de drives in het echt zien, zijn allemaal errug onder de indruk.
Maarja...:) het zeizo hé ;)
Als je je hele case ipv zwart ook de zelfde kleur geeft als je drives, dan is je MOD echt :9~ :9~ :9~ :9~

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 19:02 schreef mOrPhie het volgende:

Een aantal puntjes waar ik mee zit en wat ik anders gedaan zou hebben:
  • Te groot raam. ik vind een groot raam altijd zonde. Je gaat dan dingen zien die je misschien helemaal niet wilt zien.
    Euuhh dat raam is standaard van Lian-Li hoor ;) Kan ik niet kleiner maken hé, maar gelukkig vindt ik het wel mooi!
  • cd/dvd-rom spelers en zow heb je een andere kleur gegeven. Maak em of helemaal zwart, of een andere kleur, maar dit vind ik niet echt mooi. Je zou bijvoorbeeld wel een patroon op je kast gemaakt kunnen hebben waarin je je cdrom-spelers mee neemt.
  • Case-fans in je raam. Waarschijnlijk bewust, maar ik vind het persoonlijk erg lelijk. Waarschijnlijk komt dit door de combinatie met een groot raam. Dit was idd noodzakelijk, om het zaakje goed gekoeld te krijgen.Ik doe namelijk het zaakje stevig overklokken, en dus is goede koeling noodzakelijk, en dan moest ik er maar het beste van maken hé
Echter vind ik je rounded kabels errug mooi en kan ik de binnenkant van je kast niets minder dan netjes noemen. Ook zitten er genoeg toeters en bellen aan je kast en daar hou ik van. maar ja, zolang je het maar netjes afwerkt.
dát ben ik helemaal met je eens, opgeruimd ín de kast is zeer belangrijk!

Ga zo door! :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 10:55 schreef www.outer het volgende:

[..]

is dat standaard raampie dan stevig genoeg om er een paar fans aan te hangen??? ik heb in een winkel ook al wel eens bij zo'n window staan kijken maar ik vond hem er errug slap in het zij paneel hangen (nogal wat speling enzo), tevens vond ik het perspex ook niet al te dik. (of heb je dat vervangen voor wat dikker perpex??
Het is meer dan stevig genoeg, je moet er wél voor zorgen dat je alles wat je uitdremelt, AFGEROND is, en geen haakse lijnen uitzaagt, of dremelt, want dan kan het gaan scheuren. :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 10:59 schreef WernerV het volgende:

[..]

Als je je hele case ipv zwart ook de zelfde kleur geeft als je drives, dan is je MOD echt :9~ :9~ :9~ :9~
Daar heb ik dus ook al aan gedacht, maar daar heb ik een (moreel) probleem mee, althans NU nog wel ;)
De kast is standaard zwart geanodeerd, dit wil zeggen dat het een aluminium case is, waar een zwarte laag op/in zit.
Dit krijg ik nooit meer zo mooi terug als het nu is. ën ik heb er best wel veel geld EXTRA voor moeten betalen, want een zwarte case van Lian-Li is duurder dan blank aluminium.

Maar misschien in de toekomst...wie weet :P

• Saeverix
Op maandag 15 juli 2002 11:12 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook al aan gedacht, maar daar heb ik een (moreel) probleem mee, althans NU nog wel ;)
De kast is standaard zwart geanodeerd, dit wil zeggen dat het een aluminium case is, waar een zwarte laag op/in zit.
Dit krijg ik nooit meer zo mooi terug als het nu is. ën ik heb er best wel veel geld EXTRA voor moeten betalen, want een zwarte case van Lian-Li is duurder dan blank aluminium.

Maar misschien in de toekomst...wie weet :P
ok, laat het ons weten! :9

Pagina: 1