een kameraad vroeg mij een goede brander om gewoon dvd's te kopieren, via internet downloaden en op een dvd'tje te zetten om dan via een gewone dvd-speler af te spelen, is dit mogelijk? hoe zit het met de kwaliteit van de film als deze vanop internet komt (ik heb geen ervaringen met divx,...)
ik snap nix van je verhaal...een dvd kan je normaal gesproken niet downloaden, en een divx kan je op een normale cdr zetten, heb je geen dvd voor nodig.
en de kwaliteit...net als met mp3 bijvoorbeeld...zit gewoon verschil in...een divx van 100meg en 1 uur is slechter als een divx van 1gig en ook 1 uur
btje vaagjes uitgelegd maar je snapt het wel denk ik
en de kwaliteit...net als met mp3 bijvoorbeeld...zit gewoon verschil in...een divx van 100meg en 1 uur is slechter als een divx van 1gig en ook 1 uur
ik wist dat je dat niet perse op dvd hoeft te zetten, maar hij heeft een dvd-speler in zijn auto en hij vroeg mij een dvd schrijver om (vooral van internet afgehaalde films) af te spelen in zijn autoOp zaterdag 13 juli 2002 10:12 schreef veldmuis het volgende:
ik snap nix van je verhaal...een dvd kan je normaal gesproken niet downloaden, en een divx kan je op een normale cdr zetten, heb je geen dvd voor nodig.
Er zit tegenwoordig weinig verschil tussen de verschillende DVD Recorders. De A-Open, HP, Philips, Freecom, Ricoh zijn allemaal van Ricoh met een ander frontje.
Belangrijk is dat de HP geen RAW ondersteunt, de rest wel.
De meeste mensen testen de Philips "als Beste"
als je over philips praat bedoel je de DVDRW228K?Op zaterdag 13 juli 2002 10:20 schreef GertjanO het volgende:
Er zit tegenwoordig weinig verschil tussen de verschillende DVD Recorders. De A-Open, HP, Philips, Freecom, Ricoh zijn allemaal van Ricoh met een ander frontje.
heb met deze dan de mogelijkheid om dvd-schijfjes te kopieren en divx op dvd te branden?
Het is inderdaad de DVDRW228K
Echter ik heb het hier alleen over de DVD+R(W) versie van de DVD recorders. Je hebt namelijk ook de DVD-R(W) en de DVD-RAM versie. De DVD+R(W) is volgens mij het beste en stand-alone DVD spelers af te spelen alhoewel het nooit voor 100% zeker is dat ze inderdaad in de Auto afgespeeld kunnen worden. Hiervoor zou je het beste bij een computerzaak voor informatie kunnen gaan vragen.
Wat betreft het branden: dat is afhankelijk van de brandsoftware die je gebruikt. Met de juiste brandsoftware kan je in feite alles branden wat je maar wilt. Ik heb er echter geen ervaring mee, dus kan ik niet zeggen wat wel en minder goed is.
Echter ik heb het hier alleen over de DVD+R(W) versie van de DVD recorders. Je hebt namelijk ook de DVD-R(W) en de DVD-RAM versie. De DVD+R(W) is volgens mij het beste en stand-alone DVD spelers af te spelen alhoewel het nooit voor 100% zeker is dat ze inderdaad in de Auto afgespeeld kunnen worden. Hiervoor zou je het beste bij een computerzaak voor informatie kunnen gaan vragen.
Wat betreft het branden: dat is afhankelijk van de brandsoftware die je gebruikt. Met de juiste brandsoftware kan je in feite alles branden wat je maar wilt. Ik heb er echter geen ervaring mee, dus kan ik niet zeggen wat wel en minder goed is.
ok, alvast bedankt voor je informatie, ik zal hem dan ook eens de specs vragen van zijn dvd-speler in zijn wagen en meer informatie vragen in een computerzaak.Op zaterdag 13 juli 2002 10:43 schreef GertjanO het volgende:
Het is inderdaad de DVDRW228K
Thx.
hoe zit het met de kwaliteit vcd - dvd?Op zaterdag 13 juli 2002 11:14 schreef Dannyke het volgende:
DVD lezers kennen toch ook wel Video cd lezen ?
Pioneer heeft DVD-RW, daar ben ik niet echt een fan van. Aangezien pioneer de enigste is die dit type levert verwacht ik dat DVD+RW gaat winnen (daar zijn nu al zo'n 6 verschillende drives voor verkrijgbaar).Op zaterdag 13 juli 2002 11:04 schreef Orcie het volgende:
pioneer a04 is wel redelijk de beste d8 ik
mja wie ben ik
Zelf heb ik een stand-alone DVD+RW brander van Philips (mijn videorecorder ligt nu in de prullebak
Inderdaad...
Verwijderd
DIVX kan je prima op een videocdtje bakkenOp zaterdag 13 juli 2002 11:22 schreef BlackShadow het volgende:
[..]
hoe zit het met de kwaliteit vcd - dvd?
kost je een cdtje wisselen maar scheeld je een DVD writer
Is DVD-RW slechter compatible met stand-alone spelers, dan DVD+RW?Op zaterdag 13 juli 2002 11:29 schreef Roy het volgende:
[..]
Pioneer heeft DVD-RW, daar ben ik niet echt een fan van. Aangezien pioneer de enigste is die dit type levert verwacht ik dat DVD+RW gaat winnen (daar zijn nu al zo'n 6 verschillende drives voor verkrijgbaar).
Zelf heb ik een stand-alone DVD+RW brander van Philips (mijn videorecorder ligt nu in de prullebak), en als ik tv programma's opneem kan ik hem gewoon in de computer afspelen, en ook op andere dvd-spelers die ik getest heb. Dus de uitwisseling van DVD+RW schijfjes vind ik goed!
Want de DVD-rw media is tochwel heeeeel wat goedkoper...
Verwijderd
Hoe zit het nou eigenlijk met die standaarden. Ik koop juist nog steeds geen DVD fikker omdat ze volgens mij nog steeds niet uitgeruzied zijn.
Ik wil geen burner kopen wiens gehanteerde standaard straks heeft verloren.
Heeft iemand hier info over ?
Ik wil geen burner kopen wiens gehanteerde standaard straks heeft verloren.
Heeft iemand hier info over ?
DVD-RW wordt door Pioneer gemaakt en die drive wordt ook door Apple verkocht.
DVD+RW heeft heel wat meer adepten: Philips, Ricoh, HP, Dell, Sony en binnenkort wordt +RW in de OS'en van Microsoft geintegreerd.
En indertijd bestond er nog zoiets als DVD-RAM, maar dat is al praktisch uitgestorven.
Mij lijkt het dat de +RW standaard het gaat halem omdat de meeste fabrikanten zich hierachter zetten.
DVD+RW heeft heel wat meer adepten: Philips, Ricoh, HP, Dell, Sony en binnenkort wordt +RW in de OS'en van Microsoft geintegreerd.
En indertijd bestond er nog zoiets als DVD-RAM, maar dat is al praktisch uitgestorven.
Mij lijkt het dat de +RW standaard het gaat halem omdat de meeste fabrikanten zich hierachter zetten.
Pagina: 1