Toon posts:

beveiliging processor

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als een processor van pentium te heet wordt dan schakelt de pc toch vanzelf uit?
geldt dit ook als de fan is aangesloten op de voeding is in plaats van op het moederbord?

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik d8 dat vanaf pentium!!! de processor zichzelf terugklokt als deze te heet wordt. Ik heb eigenlijk nog nooit van een pentium-systeem gehoord dat zichzelf meteen uitzet :?

"It certainly appears so..."

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ja en nee
de pc zal niet uitgaan tenzij je het aanzet in de bios
de processor zelf heeft wel een beveiliging ingebouwd (alleen de P4) zodat als hij te heet word dat hij dan langzamer gaat draaien
dit werkt ook als de fan op de voeding is aangesloten.

beetje een n00b vraag maar ik had wel ff tijd ;)

Verwijderd

Topicstarter
oww...
dus als ie te warm wordt dan gaat ie bijvoorbeeld van een kloksnelheid van 600 mhz naar 400 mhz ?

Verwijderd

Topicstarter
jammer, ik ben in het bezit van het oudere pentium 2 type :'(

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op zaterdag 13 juli 2002 06:16 schreef DarkZen het volgende:
jammer, ik ben in het bezit van het oudere pentium 2 type :'(
maak je je dan zoveel druk om de warmte van dat ding? ze kunnen namelijk een HELEhoop hebben hoor, als het fannetje uitvalt gaat het bord waarschijnlijl eerst piepen, dan zal ie hoogstens vastlopen maar daarna kan je hem gewoon weer opstarten.
je moet je pas zorgen gaan maken als je de koeler onder het spelen van je processor afhaald, dan sloop je hem pas :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
PII en P!!!'s clocken zichzelf _niet_ terug. Ze lopen gewoon vast als ze het te warm krijgen. Maar als de heatsink goed op jouw PII zit zou ik me niet zo druk maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

AMDtjes lopen ook vast >:) maar zijn meestal dan dood of ej heb geluk :)

/me koelt zun duron nog zonder fan op de heatsink met een }:O aan het grazen
Pagina: 1