Toon posts:

Asus 1,7 Mobiele P4 of Asus 2.0 Desktop Laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er om of ik er veel van zou merken, of ik nu de desktop procesor heb in de Asus L3800S of de mobiele in de L3800C.

Qua levensduur van de accus (mbt tot werktijd/ niet overleidings datum :))

En of het nou veel uitmaakt qua snelheid:
- Is een P4 mobiele processor langzamer? dan een desktop op de zelfde snelheid? hij gebruikt wel minder stroom?
- Maakt 1,7 of 2 Ghz veel uit?

Voor latere upgrades? desktop handiger of niet mogelijk bij een laptop?

Ik hoop dat jullie andwoorden hebben :)

Oja de L3800S 2.0 ghz kost - € 2192
en de L3800C 1,7 ghz kost - € 2223 dus maar 31 euro verschil

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

levensduur:
desktop processor verbruikt meer stroom. De accu is veel sneller leeg

Snelheid: Ja, de mobiele P4 is langzamer, vooral als hij 300mhz lager geclockt is. Dit komt door alle truukjes die ze gebruiken om het stroomverbruik en warmte produktie te verminderen

Latere upgrades: Als je de desktopversie neemt heb je de kans dat de processor in een socket zit en je hem er uit kan halen en je laptop kan upgraden. Een mobiele cpu zit altijd aan het mobo gesoldeerd.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

En of het nou veel uitmaakt qua snelheid:
- Is een P4 mobiele processor langzamer? dan een desktop op de zelfde snelheid? hij gebruikt wel minder stroom?
- Maakt 1,7 of 2 Ghz veel uit?
Een mobile is waarschijnlijk langzamer omdat die SpeedStep gebruikt als je op de accu werkt, dus bijv. max 1GHz ipv 2. Een non-mobile daarentegen heeft dat niet, en daarmee is je accu waarschijnlijk een stuk sneller leeg.

Verschil 1.7 en 2GHz merk je niet eens op een laptop, tenzij je gaat video-encoden enzo, maar voor puur laptop-werk merk je er geen hol van.

Ik zou persoonlijk dan ook voor de mobile1.7 gaan.

Verwijderd

ik zou ook de mobile 1.7 Ghz nemen. Een desktop processor vreet echt stroom, en idd, als je alleen maar dingen doet die je met een laptop hoort te doen ;), dan merk je helemaal niets van die 300 mhz minder :).

Verwijderd

Topicstarter
Het is in idd geval de bedoeling om er zo en zo mee te kunnen videobewerken, tot eenvouding knippen en plakken tot ingewikkelde 3d annimatie's

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou voor de mobile gaan ivm. speed step.

Je wordt namelijk compleet gestoord als de ventilator van je laptop continu aan blijft staan.
Een Mobile is zoveel zuiniger dat je af en toe ook gewoon in stilte kunt werken.

Daarnaast is videobewerking redelijk lastig, doordat je HD toch enigszins de bottleneck wordt.
(De meeste professionele videoediting oplossingen zijn(waren) SCSI-based)
Die 300Mhz-en merk je echt niet, behalve in de levensduur van je batterij.

Ps. je OS doet ook wonderen, een OS dat een beetje nuttig omgaat met je processor is beter voor je batterij.
(Linux is ideaal, win98 gaat goed, XP is toch wel wat zwaar/onzuinig)

Verwijderd

Topicstarter
DV edit syteemen kunnen toch makkelijk op een laptop draaien, alleen is de beeldkwaliteit wel wat laag :( maar ja het blijft DV, maar het is leuk als je de Timeline kan exporteren en op een Liniare Set of een Avid niet DV je timeline weer kan importeren en er dan je eind resultaat van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 03:10 schreef TheGhostInc het volgende:
Ik zou voor de mobile gaan ivm. speed step.

Je wordt namelijk compleet gestoord als de ventilator van je laptop continu aan blijft staan.
Een Mobile is zoveel zuiniger dat je af en toe ook gewoon in stilte kunt werken.

Daarnaast is videobewerking redelijk lastig, doordat je HD toch enigszins de bottleneck wordt.
(De meeste professionele videoediting oplossingen zijn(waren) SCSI-based)
Die 300Mhz-en merk je echt niet, behalve in de levensduur van je batterij.

Ps. je OS doet ook wonderen, een OS dat een beetje nuttig omgaat met je processor is beter voor je batterij.
(Linux is ideaal, win98 gaat goed, XP is toch wel wat zwaar/onzuinig)
En windows 2000 dan tov van XP en Win NT? Het moet namelijk NT based zijn ivm de software.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
2000 is ook NT based hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:19 schreef Dreamstar het volgende:
2000 is ook NT based hoor
weet ik bedoel hoe zuinig die is. Is het overigens niet veel slimmer om een 2e accu te kopen ipv een Mobiel proccessor? dan gaat hij nog langer mee dacht ik. Alleen moet je hem wel wisselen voor het laden naartuurlijk :(
Pagina: 1