Toon posts:

[TIP] Asus P4T533-C en Kingston PC1066/256

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande is een mailtje wat ik aan de heren van informatique heb gestuurd. Ik kreeg de genoemde combinatie zonder waarschuwing mee, en het heeft me de hele avond gekost om er achter te komen wat het was. Deze tip post ik ook hier maar even; groter publiek dan informatique's medewerkers en wellicht heeft iemand er wat aan :) (zoniet, dan komt ie in de search terecht en mik je hier maar een slotje op :))
Hallo.

Ik was vandaag in de winkel om een bestelling op te halen en de in het
onderwerp genoemde onderdelen maakten daar deel van uit. Thuis gekomen heb
ik het systeem in elkaar gezet en veel problemen ondervonden. Het lijkt er
op dat er (nog) een klein compatibiliteitsprobleem is tussen het geheugen en
de mainboards. Na bijna de moed te hebben opgegeven ben ik wat gaan
rondzoeken op internet en kwam het volgende tegen:

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=PqpO8.2150%24yj7.35895%40news4.ulv.nextra.no&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dasus%2Bp4t533%2Bfailed%2Bmemory%2Btest%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3DPqpO8.2150%2524yj7.35895%2540news4.ulv.nextra.no%26rnum%3D1

Hier wordt besproken hoe mensen met het zelfde mainboard, bios versie 1003
en kingston geheugen precies mijn probleem ook hebben. Een van de tips die
gegeven wordt is om FSB/RDRAM ratio op 'x4' te zetten in de BIOS. Ik heb dit
op mijn systeem geprobeerd en heb sndsdien geen probleem meer ondervonden.

Wellicht leuk om dit aan klanten te vertellen zodra ze deze combi
aanschaffen, of om ze een nieuwere BIOS aan te bieden; het scheelt een hoop
gezoek, en wellicht ook mobo's die als 'defect' worden teruggezonden.

Emiel.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

goeie info. ik heb hetzelfde probleem, met 4 x 256mb kingston geheugen pc1066. maar wat gebeurt er eigenlijk als ik hem op 4x zet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op zaterdag 13 juli 2002 15:32 schreef Baviaan het volgende:
goeie info. ik heb hetzelfde probleem, met 4 x 256mb kingston geheugen pc1066. maar wat gebeurt er eigenlijk als ik hem op 4x zet?
Dan gaat je RDRAM vier maal zo snel lopen als je FSB; in het geval van een 133MHz Quadpumped FSB dus 533MHz double pumped (= PC1066). Blijkbaar doet de 'auto' stand het niet altijd met PC1066 en moet je 'm gewoon op 4x forceren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. En naar het schijnt is het probleem opgelost in de laatste beta versies van de bios, maar ik ben altijd wat terughoudend bij het inzetten van beta spul...

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb ook de P4T533-C (revisie 1003) en 2x 256MB PC1066 Kingston en het loopt als een zonnetje hier.
Ik had eerst behoorlijk wat gelezen op GoT, AnandTech en andere fora en daar werd inderdaad ook melding gemaakt dat de auto stand niet goed werkte. Ik heb hem meteen op 4x gezet en klaar.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 18:22 schreef -TheGrimReaper- het volgende:
Ik heb ook de P4T533-C (revisie 1003) en 2x 256MB PC1066 Kingston en het loopt als een zonnetje hier.
Ik had eerst behoorlijk wat gelezen op GoT, AnandTech en andere fora en daar werd inderdaad ook melding gemaakt dat de auto stand niet goed werkte. Ik heb hem meteen op 4x gezet en klaar.
Waar heb je jou bestelling gedaan? ikke ook wille!! *D

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op zaterdag 13 juli 2002 19:57 schreef 1900XP het volgende:

[..]

Waar heb je jou bestelling gedaan? ikke ook wille!! *D
Informatique.

Ging sneller dan ik had gedacht eerlijk gezegd. Toen ik de bestelling plaatste waren mijn videokaart en geheugen niet op voorraad. Ik denk: die videokaart zit wel goed, die is er volgende week wel. Het geheugen had een ETA van 20 juli!!! Tot mijn verrassing zag ik na 2 weken dat het geheugen er al was. Het was nog een weekje wachten op de videokaart.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Even een trapje :)

Ik heb even een vraagje, loopt mijn geheugen op 4x?

Hier een pic:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.horst/cpu.jpg

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je kunt het opmaken uit hetgeen eerder in dit topic is gezegd. Rechts staat onder Memory 531.20 MHz en links staat naast System Bus 531.20 MHz QDR. Dus ja, het staat op 4 maal. Beetje overbodige kick dit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.