Greetings tweakers, julliezijn wederom mijn laatste hoop nadat Google en Kart00 me teleurstellen.. Zelf 'GoT search' heeft niks voor mij 
Ik zit met volgende probleem.. NEtwerkje tussen 2 win2k pc's alles werkt in orde (buiten sommige dingen) en draai WinRoute PRO 4.2 op de server..
Op me client draai ik een ftp (ServU), onmogelijk op de server aangezien server maar schijf van 2Gb heeft..
Nu, ServU heeft als poort 4000 (aangezien ie met 21 het niet wil doen
) en in WinRoute PRO heb ik de volgende poorten gemapt:
- 20->22 op TCP/UDP naar 192.168.0.2 (client ip) poort 20->22
- 4000 op TCP/UDP naar 192.168.0.2 (client ip) poort 4000
Heb paar mensen rondgevraagd of ze willen testen voor me.. Hebben ze gedaan, so far so good.. iedereen kan erop, mensen in netwerk, mensen met hub router etc.. mensen zonder netwerk.. zelf mensen uit de us, canada, etc..
Nou, komt daar opeens een XS4all'er op, komt naar mij en zegt ik raak er niet op, 2e XS4all'er vant zelfde..
Heb hen beiden gezegd, probeer via IE, probeer dan via ftp client, en probeer es op passive en op active
nou komen die terug, lukt nog steeds niet
Mijn vraag is waarom? Ligt dit aan XS4all ? Aan de gebruikers of aan mij?
Ok zou ik graag bij deze vragen of mensen zonder XS4all, met ICS of andere, NAT aan, om contact met me op te nemen en te testen.. om te laten weten of het werkt..
( Dit op aanraden )
Ook XS4all'ers, mss dat er toch eentje op kan
Ik zit met volgende probleem.. NEtwerkje tussen 2 win2k pc's alles werkt in orde (buiten sommige dingen) en draai WinRoute PRO 4.2 op de server..
Op me client draai ik een ftp (ServU), onmogelijk op de server aangezien server maar schijf van 2Gb heeft..
Nu, ServU heeft als poort 4000 (aangezien ie met 21 het niet wil doen
- 20->22 op TCP/UDP naar 192.168.0.2 (client ip) poort 20->22
- 4000 op TCP/UDP naar 192.168.0.2 (client ip) poort 4000
Heb paar mensen rondgevraagd of ze willen testen voor me.. Hebben ze gedaan, so far so good.. iedereen kan erop, mensen in netwerk, mensen met hub router etc.. mensen zonder netwerk.. zelf mensen uit de us, canada, etc..
Nou, komt daar opeens een XS4all'er op, komt naar mij en zegt ik raak er niet op, 2e XS4all'er vant zelfde..
Heb hen beiden gezegd, probeer via IE, probeer dan via ftp client, en probeer es op passive en op active
nou komen die terug, lukt nog steeds niet
Mijn vraag is waarom? Ligt dit aan XS4all ? Aan de gebruikers of aan mij?
Ok zou ik graag bij deze vragen of mensen zonder XS4all, met ICS of andere, NAT aan, om contact met me op te nemen en te testen.. om te laten weten of het werkt..
( Dit op aanraden )
Ook XS4all'ers, mss dat er toch eentje op kan