10 gouden tips gepost en topic meteen sluiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 17:34
je weet wel dat de meerderheid van computergebruikers onvoldoende computervaardigheid hebben beschikken.

Maar een kleine groep van de gebruikers weten wel en sluiten meteen hoewel ik goede tips heb gepost. Maar het is wel een groot probleem dat de meerderheid goede tips niet goed kunnen zoeken of vinden.

Je bent een van kleine groep. De tips kunnen nuttig voor de gewone gebruiker die niet veel over computer weten is heel kwetsbaar. Daar kan hij in paniek raken als de computer niet wil werken.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bedoelt deze: [topic=548609]

Dit hoort overigens in [forum=15]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ik weet eigenlijk helemaal niet waar dit topic over gaat of wat je nu bedoelt :? Als je alles even duidelijk uitlegt kunnen we je misschien helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

het zou helpen als je posts ook in begrijpelijk nederlands zijn....

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
TFF > LA

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Ik was al bezig met correcties..
maar topic is al meteen gesloten :(

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 01:24 schreef edwtie het volgende:
Ik denk dat je doelt op:
Op zaterdag 13 juli 2002 01:23 schreef Malebolgia het volgende:
het zou helpen als je posts ook in begrijpelijk nederlands zijn....
Maar ik denk dat Malebolgia doelt op deze topicstart. Ik snap er ook niet zo heel veel van eigenlijk, 't is dat ik je topic in SA zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 13 juli 2002 01:24 schreef edwtie het volgende:
Vind je het gek...

We zijn hier op gathering of tweakers hoor. Hier horen mensen met enige kennis te zitten, en wat krijg je dan voor tip:
4. Maak een backup voor uw belangrijkste gegevens. U kunt gegevens op cd-rom of cassettes te zetten.
Dat weet iemand die een beetje nadenkt ook wel eig.

Daarnaast is het echt een verzameling die recht uit de computer idee lijkt te komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Niet iedere tweaker is een ervaren gebruiker!

Sommige tweakers zijn echt beginners en ze vinden al goede websites.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Op zaterdag 13 juli 2002 01:30 schreef edwtie het volgende:
Niet iedere tweaker is een ervaren gebruiker!

Sommige tweakers zijn echt beginners en ze vinden al goede websites.
www.beginnersweb.nl

Een beetje kennis over computers kan je hier toch wel verwachten dacht ik :X Daarnaast hebben de sommige tips een behoorlijk hoog " :z " gehalte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Op zaterdag 13 juli 2002 01:31 schreef OProg het volgende:

[..]

www.beginnersweb.nl

Een beetje kennis over computers kan je hier toch wel verwachten dacht ik :X Daarnaast hebben de sommige tips een behoorlijk hoog " :z " gehalte...
Dan moet je mijn tips in FAQ posten. Daar zijn er heel belangrijk. Ze zoeken naar goede tips. Sommige tips zijn wel belangrijk.

Helaas is een groep gebruikers heel klein. er zijn alleen jonge generatie en tweede generatie die begin van computertijdperk hebben meegemaakt hebben wel voldoende ervaring. Maar een grote groep niet :(

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Op zaterdag 13 juli 2002 01:36 schreef edwtie het volgende:

[..]

Dan moet je mijn tips in FAQ posten. Daar zijn er heel belangrijk. Ze zoeken naar goede tips. Sommige tips zijn wel belangrijk.
Dat zijn dus echt tips op een nivo dat ze _niet_ in de FAQ komen, laten we het dan maar niet hebben over de inhoud zelf, waar ik bij sommige ook nog een "zucht" gedachte bij heb.
Helaas is een groep gebruikers heel klein. er zijn alleen jonge generatie en tweede generatie die begin van computertijdperk hebben meegemaakt hebben wel voldoende ervaring. Maar een grote groep niet :(
GOT stelt bepaalde eisen aan gebruikers, als je uit een FAQ moet halen dat een virusscanner en back-ups wel leuk zijn hoor je hier niet imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 01:36 schreef edwtie het volgende:

[..]

En dat is nou juist wat OProg zegt, deze tips zijn van dergelijk niveau dat de meeste tweakers die wel weten.
Dat snap ik effe niet helemaal geloof ik. Wat heeft dit met die tips te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Luister... even heel gemakkelijk... als ik serieus ga reageren op die 10 tips, word je niet vrolijk.

Verder is dit niet gathering of newbies, maar gathering of tweakers. Men klaagt nogal eens dat het niveau daalt, maar dit is echt, met alle respect voor je goede bedoelingen, beneden aller peil. Als je dit niet als vanzelfsprekend acht (even verzekeringen e.d. daargelaten), moet je niet hier zijn. Klinkt misschien bot en hard, maar feitelijk is het wel waar.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Niet iedereen weet wel computer. Het bleek dat onderzoek dat niet iedere computergebruikers alles tips weet. Nu is er al groot probleem als ze nu moeilijker een goede tips kunnen vinden. De digitale revolutie kan alle gevolgen leiden. Zonder tips zijn dit groep niet meer redden. Op langere termijn is er al einde van computertijdperk als we alleen een kleine groep hebben.

Anders hebben een grote groep geen vertrouwen meer. Het maakt niet uit of tips niveau heeft. Maar het is wel belangrijk. Sommige topics in je forums is al vindbaar in beginnersforums. Er komt ook voor in je faq.

Een gevaarlijkste virus kan de computertijdperk einde maken.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Dan moeten tweakers arme computersgebruikers HELPEN !!!

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Op zaterdag 13 juli 2002 01:49 schreef edwtie het volgende:
Dan moeten tweakers arme computersgebruikers HELPEN !!!
Nogmaals, en dan heb ik het nog geeneens over de inhoud van de tips.

Tips = computeridee nivo
GOT = voor gevorderde gebruiker
Gevorderde gebruiken != computer idee nivo.

Wat moeten we dan dit ook maar in de FAQ zetten:
' :? Hoe maak ik een snelkoppeling?'
De inslag van een meteoriet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 13 juli 2002 01:47 schreef edwtie het volgende:
Niet iedereen weet wel computer. Het bleek dat onderzoek dat niet iedere computergebruikers alles tips weet.
Niet alle computergebruikers komen hier. Beginners komen hier niet en als ze hier wel komen, zijn ze de weg kwijt.
Nu is er al groot probleem als ze nu moeilijker een goede tips kunnen vinden. De digitale revolutie kan alle gevolgen leiden. Zonder tips zijn dit groep niet meer redden. Op langere termijn is er al einde van computertijdperk als we alleen een kleine groep hebben.
Beetje doemdenken enzo. Doet me een beetje denken aan zo'n beweging 'als we nu softdrugs legaliseren, gaat de wereld ten onder' van een aantal jaren terug...
Anders hebben een grote groep geen vertrouwen meer. Het maakt niet uit of tips niveau heeft.
Maakt dat niet uit? Dus ik moet jou nu vertellen hoe je je powerknop moet indrukken? Met je duim of je wijsvinger?
Zeker ook niet bij nagedacht dat ik niet bang word van Windows virussen? Of 'hackers' die met hun supergeweldige portscanner te werk gaan? Naja.

Het is best als je beginners wilt helpen, maar doe dat dan op een plek waar beginners komen en niet hier alstublieft, dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat je niet snapt, maar als je op GoT komt wordt van je verwacht dat je al een ruime kennis van zaken al hebt. Heb je dat niet, dan is het hier pech hebben. Dan ga je richting Computer Totaal, Computer Idee en beginnersweb niveau. Als je daarna genoeg ervaring opdoet, dan wordt je met open armen verwelkomd, maar dan staat er dus wel iets tegenover voor wat je gedaan moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Het gaat erom beveiligingen. Maar het zijn belangrijkste voor gevorderen en beginners. De sommige gevorderen hebben zelfs geen backup en niet voldoende bescherming.

De ingewikkelde tips voor gevorderden bestaan al lang.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Kun je nu eens inhoudelijk reageren in plaats van je fameuze spreuken in dit topic te sprayen alsof je een mug achterna zit met een vliegenmepper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[quote]
Maak een backup voor uw belangrijkste gegevens. U kunt gegevens op cd-rom of cassettes te zetten.
[end quote]

Cassettes :? Als in Commodore 64 |:( No way, DLT of DAT, CDRW hooguit waar ik backups op maak, maar geen muziek cassettes |:( :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

* Exirion dacht redelijk intelligent te zijn, maar begrijpt er geen snars van :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
cassette is tapestreamer. Het tapestreamer heeft grotere capaciteit dan een cd-rw :)

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Heren modjes, rustig aan. Hij bedoelt het goed en ik heb me suf gelachen, al zal dat wel niet de bedoeling zijn.

Move, derhalve, > HK, dan is iedereen blij.

en aan dat virus wordt gewerkt >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 13 juli 2002 01:58 schreef edwtie het volgende:
cassette is tapestreamer. Het tapestreamer heeft grotere capaciteit dan een cd-rw :)
Wat heb jij in godsnaam gezopen vanavond?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drugs are bad, okay :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Het is wel belangrijk dat jullie arme computersgebruikers in GOT moeten helpen.

Als je rijk bent dan kan je armen uitlachen. Maar armen zijn wel jaloers op je. :)

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mkay, dit is ernstiger dan ik dacht. Ff blowtje scoren, misschien dat ik het dan begrijp... :?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

www.beginnersweb.nl
Ik denk dat ze daar heel blij mee zullen zijn.

En als je jezelf tot gevorderde rekent en je doet bepaalde basishandelingen niet dan...

Laat maar zitten ook eig :z

Dit topic is niet meer serieus te nemen.
En muziek op casette zetten, bij het ontleden van beide is inhoud cassette langer lint dan CD *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
1 en 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een kip kan wel rennen maar een koe geeft melk en een varken ligt lekker in de modder te rollen. Dus de olifant zegt tegen de koe dat ie ook door de modder moet rollen en het varken gaat eieren leggen terwijl de kip lekker over de olifant heen probeert te vliegen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Ik vergelijk dat je arme aids-mensen wil niet serieus nemen, dan heb je een neiuwe probleem

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 13 juli 2002 02:01 schreef edwtie het volgende:
Het is wel belangrijk dat jullie arme computersgebruikers in GOT moeten helpen.

Als je rijk bent dan kan je armen uitlachen. Maar armen zijn wel jaloers op je. :)
Tja, wat ik hier nu mee moet... ik sommeer je nu voor de laatste maal om inhoudelijk te reageren, anders gaat deze net zo hard op slot als je 10-tips topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

!woei, het is vrijdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 02:05 schreef edwtie het volgende:
Ik vergelijk dat je arme aids-mensen wil niet serieus nemen, dan heb je een neiuwe probleem
Veilig computeren :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Ik draadje kwijt zijn in topic waar ik toch wel naar zoeken moet anders ik topic niet meer volgen kunnen. topic ik toch niet serieus nemen, topic een hoop stierenstont zijn geworden.

Met andere woorden: dit is compleet kansloos en ik geef het op :z

Als je nog wil solliciteren: de funcie "wereldverbeteraar" is weer vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 02:06 schreef Riemer Reinalda het volgende:
!woei, het is vrijdag :P
Was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
Op zaterdag 13 juli 2002 02:06 schreef blackd het volgende:

[..]

Veilig computeren :? :+
Precies.. veilig computeren is goede middel. De computer moet virusvrij en bugvrij zijn.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Okee... nu is het mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

:(

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.