[Negotiator] Server dood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Aangezien Negotiator hier een Lief Adje is, en hij geen ICQ of E-mail adres in z'n profile heeft staan, moet ik het maar hier neerzetten. Dit lijkt me de beste plek (niet optimaal, maar toch).

Het gaat over het volgende. Na een beetje met het MyMood-icon te spelen (kleurtjes kiezen, afmetingen bekijken, etc.) gaf ik 70000 als afmeting in (cq, m'n keyboard bleef hangen, cheap ding :P). En daar is de MyMood (tevens o.a. Negotiator.nl) server nogal in gestikt. Die staat nu vrolijk na te denken over een plaatje van 70000x70000.

Zie ook > http://huischkamer.tweakers.net/forum/list_messages/2586

Sorry :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is toch gewoon negotiator@tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 00:53 schreef oVRoM het volgende:
Is toch gewoon negotiator@tweakers.net?
Tsja, ben benieuwd waarnaar die forward. Zal wel over z'n eigen server gaan, isn't it? En die is dood :(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Hij leeft weer. Ben erg benieuwd naar de load-averages in je logfile.

Server status: 01:27:21 up 0 days, 0:03, 1 user
Nego is aan het fixen / rebooten geweest :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mn keyboard bleef hangen, yeah right :P Niet niet echt pienter gescript dan, die handel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 02:11 schreef Hans het volgende:
Mn keyboard bleef hangen, yeah right :P
Serieus. 'k Had het ding schoongemaakt en er zit een rubbertje verkeerd :P

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Beetje andermans spullen slopen :P tssss ;)

Kees kan er btw ook wat van, maar de mijne ging toen niet stuk :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, even ontopic (is er een ontopic?). Dit is wel een serieuze bug. Hier kunnen mensen kwaad mee doen.

Ik hoor toch altijd roepen dat je input van een user nooit moet vertrouwen?

Niet dat ik snugger script, maar dat is (nog) voor de lol.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Inderdaad. Terwijl dit zo kinderlijk eenvoudig is af te vangen in PHP. Al zou hij ook de run-tijd van PHP-scripts moeten limiteren en moeten nadenken over priorities etc.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Even een hele korte reactie, want ik moet over 5 minuten weg.

Email = negotiator@tweakers.net en is gewoon een pop3 accountje op de tweakers.net server.

Executiontime heeft een max.-waarde van 30 sec. dus dat mag het probleem niet zijn, maar het haalt de boel inderdaad over de zeik.

Waar het waarschijnlijk fout op gaat is het feit dat PHP een bep. berekening uitvoert met de canvas size, voor de locatie van het plaatje en tekst. Met een te grote waarde loopt de server daar waarschijnlijk op vast.

Het is nu opgelost: de maximum size is nu 500, als je een grotere waarde dan dat ingeeft wordt die op 500 gezet.

Overigens héél erg bedankt voor het melden, want de server hangt hier inderdaad goed door. Het is al één keer eerder gebeurt dat de server op een manier hangt zoals deze, en de grap is dat er nergens iets van terug te vinden is. Al vind ik het overigens ook best wel een brute bug dat je hier een hele webserver mee kan ophangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Is niet zo vreemd. Met zo'n resolutie gaat het proces zo bizar veel geheugen allocaten. 70000x70000=4900000000 (4,9 GB) voor de bitmap :o En als je dan geen memory limit hebt op je php dan blijft ie lekker doorstampen totdat zelfs je swap volgelopen is (al zou dat dan wel langer duren dan de max execution time, dus het is idd vreemd. zou een GD extension bugje kunnen zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 13:55 schreef Hans het volgende:
Is niet zo vreemd. Met zo'n resolutie gaat het proces zo bizar veel geheugen allocaten. 70000x70000=4900000000 (4,9 GB) voor de bitmap :o En als je dan geen memory limit hebt op je php dan blijft ie lekker doorstampen totdat zelfs je swap volgelopen is (al zou dat dan wel langer duren dan de max execution time, dus het is idd vreemd. zou een GD extension bugje kunnen zijn.)
Hoor ik daar Hans praten over memory ivm PHP? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 14:23 schreef Nielsz het volgende:
Hoor ik daar Hans praten over memory ivm PHP? >:) :+
Euh, ja? Waar doel je op?
Pagina: 1