Toon posts:

Memtest blijft maar errors geven!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon XP 1600+ MSI K7T 266 PRO2 mobo MSI GF3 ti 200 en 256 MB DDR van APACER.
Eerst werkte mijn systeem naar behoren. Toen kocht ik me 256 MB DDR van APACER erbij.
Het systeem ging rare dingen doen.
Bij spellen liep ie ramvast.
Het beeld en geluid bleef hangen en er zat niets anders op dan te resetten.
Toen ben ik mijn geheugen gaan testen met memtest86.
Hieruit bleek dat beide modules vol met fouten zaten.
Ik ben toen met beide modules teruggegaan, want ook al werkte het systeem naar behoren dan heb ik toch nog liever een module zonder errors.
Een module heb ik inmiddels geruild (de andere moet ik nog per post krijgen omdat ik die ergens anders had gekocht), maar het vreemde is dat ie nu nog steeds vastloopt op dezelfde momenten als eerst. (na uitbreiding van het geheugen)
Raar want eerst in het begin liep ie wel naar behoren.
Nu dus echt niet meer.
Ik ben memtest weer gaan doen en memtest bleef maar errors geven.
Ik had meer dan 1 miljoen errors.
Hoe kan het dat het systeem eerst wel naar behoren werkte en nu niet meer?
Ik wordt gek van dit probleem!
Wie weet hier raad mee?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
CPU of mobo kapot

Verwijderd

Ik denk dat er wat met je mobo is. Laat er in iig zo snel mogelijk naar kijken

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

mobo.. maar probeer eerwst eens een andere cpu... OF biosupdate

4015Wp west (Dordrecht)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waarschijnlijk kapotte memory slots. probeer ze eens 1 voor 1, met 1 stringetje geheugen er in.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Probeer eens een andere voeding te versieren , ik heb ook problemen gehad en als ik dan Memtest runde kreeg ik honderden errors. Nadat ik een nieuwe voeding erin had en weer ging testen was alles oke en geen errors meer.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb ook zo'n bord, probeer eens in de bios de standard defaults in te stellen in plaats van high preformance.
daarmee bleef die vanmij ook fouten geven terwijl ik 1X256twinmos cls2 en 1X256kingston

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb ook wel eens gehad, dat een niet goed geplaatste cooler allemaal mem-problemen gaf. (bijv. te veel koelpasta ertussen)
Maar ik denk dat je mogelijk een van je geheugen slots beschadigd hebt bij het wisselen/bijplaatsen

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik een geheugenbank heb beschadigd want in alle geheugenbanken geeft ie die errors.

Verwijderd

Kan het niet zijn dat er tijdens je problemen met pc fouten in het register en andere vitale windows onderdelen opgeslagen zijn? al ik jou was zou ik proberen er een ander os naast te laten draaien om te kijken of die ook fouten geeft, zo nee, dan opnieuw installeren....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als memtest ook errors geeft |:(

Het zit dus niet alleen in windows. :)
Probeer een BIOS update, relax de memory settings voor je geheugen, en anders naar de winkel waar je je mobo gekocht hebt Afbeeldingslocatie: http://www.powercow.org/smilies/got-hooligan.gif

You can't have everything. Where would you put it?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm... dit komt mij even bekend voor! :'(

Ik heb hetzelfde gehad bij een Gigabyte Mamaplank (7DXR) icm XP1600 en 512 DDR. De PC kreeg al bluescreens tijdens de windows installatie (knap hoor). Ik heb ook een memtest uitgevoerd en daar denderden ook ladingen fouten over mijn scherm. Dus geheugen omgeruild voor Kingston. De foutmeldingen waren verdwenen, de problemen in windows helaas slechts verminderd.

Bij mij was de oplossing: Nieuwe mamaplank (nu een Asus A7V266-E). De Gigabyte 7DXR ligt nu mooi in de originele doos op de plank. Omruilen kon niet, ik had m op de HCC gekocht bij een onbekende winkelier |:( |:( (iemand intresse?!)

Mijn huidige systeem loopt nu als een trein! Als M$ nu ook nog eens.... ach wat! Linux doet t ook prima!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zaterdag 13 juli 2002 22:28 schreef RiDo78 het volgende:
De Gigabyte 7DXR ligt nu mooi in de originele doos op de plank. Omruilen kon niet, ik had m op de HCC gekocht bij een onbekende winkelier |:( |:( (iemand intresse?!)
Tja gozer, je moet ook wel het bonnetje bewaren, he, daar staat z'n adres op :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 00:40 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Tja gozer, je moet ook wel het bonnetje bewaren, he, daar staat z'n adres op :P
Bonnetje heb ik... adres niet. Maar ik heb m'n lesje geleerd en zal nooit meer iets op de HCC kopen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zondag 14 juli 2002 12:10 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Bonnetje heb ik... adres niet. Maar ik heb m'n lesje geleerd en zal nooit meer iets op de HCC kopen.
Op het bonnetje moet wettelijk het adres staan (identificatie van bij de verkoopovereenkomst betrokken partijen - anders is het domweg geen geldige overeenkomst).

De volgende keer dat je een bonnetje zonder adres krijgt, kan je meteen naar de organisatie stappen en eisen dat ze die standhouder van de HCC af flikkeren, want dat is domweg illegaal. Voor de rest kan je d'r rustig spullen kopen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Wel altijd per module los testen he, niet 2 tegelijk, op een pro2 is het niet vreemd dat je fouten hebt met 2 dimms die dan waarschijnlijk toch niet hetzelfde zijn ... Heb dat toch als minstens 20 keer gezien

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost.
De geheugentiming stond ietsjes te hoog.

Verwijderd

Altijd ook even testen met default RAM settings... sommige bankjes zijn ook niet consequent stuk, alleen bij (te) snelle timings.
Pagina: 1