Vage error steeds, wat is er mis?

Pagina: 1
Acties:

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 12:03
Een maat van me krijgt steeds een error als hij een programma afsluit, het maakt niet uit welke.

Hij heeft een Athlon XP 1800 op een MSI bordje, met een Maxtor 60Gb 7200rpm hdd

Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicweb.nl/~davy/foutmelding.jpg
deze error krijgt ie dus

Als ik dan in het logboek kijk van het systeem zie ik die error/waarschuwing staan
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicweb.nl/~davy/foutmelding2.jpg

en op precies dezelfde seconde(ja, bij deze screeny niet, maar dat moet je maar van me aannemen dat dat zo is) staat eronder een fout, deze dus
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicweb.nl/~davy/foutmelding3.jpg

Wat is er mis met het systeem, ik denk iets met de harddisk, maar wat? en hoe kan ik dat oplossen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat zijn de specs van het ding?

• Otacon
Op vrijdag 12 juli 2002 23:16 schreef Otacon het volgende:
Een maat van me krijgt steeds een error als hij een programma afsluit, het maakt niet uit welke.

Hij heeft een Athlon XP 1800 op een MSI bordje, met een Maxtor 60Gb 7200rpm hdd

...
met 256Mb DDR geheugen

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:24
Lijkt erop dat de swapfile van Windows (geheugen) op een badsector van de HD wordt geplaatst. Als windows dat probeert terug te lezen, lukt dat dus niet.

Wat je kunt proberen is:
1. je swapfile tijdelijk op een andere drive plaatsen via configuration->system->.... (weet ff niet verder waar het precies staat)
2. vervolgens onder "uitvoeren" het volgende: chkdsk c: /f
3. als windows antwoord dat dit niet kan omdat het systeem ontkoppelt moet worden, "ja" antwoorden en je pc rebooten
4. na de chkdsk die automatisch volgt kun je de swapfile terug zetten op je c-partitie

dan zou het probleem verholpen moeten zijn

btw. overigens helpt het vaak om de link te volgen naar de MS site.. die geeft meestal redelijke informatie bij errors waarvan windows weet waar ze vandaan komen :)

• Otacon
ga ik morgen gelijk proberen, alvast bedankt :)

ik laat het morgen wel horen

• Otacon
beide links gaven aan dat die error niet in de knowlege(ofzo) database stonden :(

Verwijderd

Ik weet hoeveel errors de gemiddelde tweaker krijgt op z'n harddisks, maar ik heb eigenlijk nooit bad blocks. Ik zou je toch ook willen aanraden om niets belangrijks meer op die disk te zetten... misschien wordt het erger of kapt die er op een 'goeie'dag in de (nabije) toekomst helemaal mee en dan wil je niet je gegevens kwijt zijn lijkt me...

• Otacon
Het is principe alleen een internet/game pc, maar ik zal wel doorgeven dat die erop moet letten of het zich niet uitbreidt, want er zit nog garantie op die disk.

of komt een bad block door een software matig probleem?

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26
Je hdd is dus beschadigd, dat kun je al afleiden aan de melding dat er bad blocks zijn gevonden en dat windows moeite heeft om de swap file uit te lezen.

Advies: Koop nieuwe HDD ZSM!! of ruil em om.

in elk geval BACKUP DIE DATA!!!! het kan zijn dat je hdd er zomaar ineens mee op houd (bad sectors zijn er wel voortekenen van in de meeste gevallen, vooral als dit 'eerst' nooit zo was)

Een standaard GoTter ;)

• Otacon
het heeft gewerkt, nu dus maar ff kijken of het zich uitbreidt...

iig iedereen heel erg bedankt :)
Pagina: 1